lillsunkan (oregistrerad) Postat 23 september 2006 Postat 23 september 2006 Hej, jag har ett litet tag använt Logic, PC med ett M-adio ljudkort på en vanlig stationär dator. Nu ska jag ut och resa och har en helt ok och snabb bärbardator med bra minne och hårddisk. Kommer jag kunna köra logic, utan att ha något ljudkort som stödjer ASIO, eller går det att fixa på annat sätt,? Jag är mest intresserad av att kunna fortsätta mixa en del med gammalt material och så med både midi-ljud och audio-filer. Jag är dålig på grundinställningar,
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 23 september 2006 Postat 23 september 2006 Det borde väl funka att mecka och mixa lite men det kan nog strula om du ska göra nåt som kräver låg latency. Men frågan är väl mest hur det låter med datorns inbyggda ljudkort du kanske åker på att mixa om allt när du väl är hemma igen 😆. Typ midi kanske kommer att låta minst sagt B med datorns inbyggda kort. Göran
Linus Postat 23 september 2006 Postat 23 september 2006 Leta upp laptopens ljudkort under PCAV i Logic och kör på. Eller så kan du förmodligen använda ASIO4ALL med ditt ljudchip. Gratis att ladda hem från http://www.asio4all.com/. Du kommer att få hög latency/längre fördröjningstider än M-Audiokortet och sämre ljudkvalitet. Men visst går det fint att använda när du ska sitta och jobba på resorna. Och sitter du och pular med mjukvarusyntar eller audiospår som du spelat in hemma på den stationära datorn, så blir det ingen kvalitetsförlust. Tänkte du spela in ljud med mikrofon när du är ute och reser, så skulle jag rekommendera dig att köpa ett Firewire- eller USB-ljudkort och använda istället. Välkommen till forumet!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.