Jump to content
Annons

Sveriges Näsflöjt Orkester!


Umemagnus

Recommended Posts

Annons
  • Svar 100
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

nada.. är inne på min gjärde vecka nu..

har du betalt portot då? 😛

PS. tog du körkort i torsås IDF???

jag har betalt o allt!! 😱

hmm jo jag gick hos mats, o sen skrev jag i karlskrona.. dårå?? 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

nada.. är inne på min gjärde vecka nu..

har du betalt portot då? 😉

PS. tog du körkort i torsås IDF???

jag har betalt o allt!! 😳

hmm jo jag gick hos mats, o sen skrev jag i karlskrona.. dårå?? 😮

haha, såg en bild på ditt skägg å dig när du gjort uppkörningen, haha.. 😛 så sött 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

nada.. är inne på min gjärde vecka nu..

har du betalt portot då? 😎

PS. tog du körkort i torsås IDF???

jag har betalt o allt!! 😳

hmm jo jag gick hos mats, o sen skrev jag i karlskrona.. dårå?? 😮

haha, såg en bild på ditt skägg å dig när du gjort uppkörningen, haha.. 😛 så sött 😎

😮

haha, ja kommer inte ens ihåg att jag blev förevigad då.. 😛

det är fan över två år sen nu.. 😉

tiden går fort..

ska du ta kökort nu eller??

Link to comment
Dela på andra sajter

Nycomed har i skrivande stund vaskat ihop drygt 1900 personer i sitt adressregister, till en kostnad av...tja vad kostar en näsflöjt i parti, en spänn?

En lyckad reklamkampanj med andra ord!  😕

NyComed är inte att leka med. Aggressiva och innovativa rackare. Dom köpte precis upp ALTANA Pharma som hade tre (!) gånger så många anställda som NyComed. Märk väl UPPKÖP, inte sammanslagning. NyComed gick därmed från 3,000 anställda till 12,000 anställda.

Har flera f.d kollegor på AstraZeneca i Lund som gått över till NyComed, och bilpendlar över Öresund dagligen.

I sann illojalitet mot min arbetsgivare har jag nu också beställd en näsflöjt. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag också beställt en. Perfekt att man blåser med näsan, då kan jag spela duetter med mig själv på trombon och näsflöjt... 😆

/Mats

nja... samtidigt?? Det beror nog på var du sätter trombonen, för både mun och näsa är upptagen av näsflöjten 😄😆

Link to comment
Dela på andra sajter

nu har ja fått min.. 😉

Äntligen 😎 Men det måste ju innebära slutet för klubben? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

nja... samtidigt?? Det beror nog på var du sätter trombonen, för både mun och näsa är upptagen av näsflöjten 😉  🙂

Ha ha, får nog tänka om då. Törs man fråga varför näsflöjten även täcker munnen, eller är det läge för mig att kolla in föreningens hemsida lite mer noggrant?

/Mats

man formar ljuden med munnen.. precis som en talkbox.. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
jahaja? Hur går det med övandet? En polare till mig satt å spelade tills det började blöda näsblod... Han hade gett sig fan på att hela tiden pressa upp tonerna ljusare å ljusare...

Fick min i posten idag. Får nog akta mej, näsblodsbenägen som man är. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja får fanimig inte fram ett enda ljud ur den. Fast nu använder ja den till att vika flikarna när ja blir stressad på jobbet. Dessutom om man har lite fantasi ser den ut som nåt sorts rymdskepp

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Ja får fanimig inte fram ett enda ljud ur den. Fast nu använder ja den till att vika flikarna när ja blir stressad på jobbet. Dessutom om man har lite fantasi ser den ut som nåt sorts rymdskepp

Lol

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick detta på mailen idag... för er näsflöjtister som kanske inte tagit del av informationen postar jag det här:

SENASTE NYTT: DAVID GOUTHRO I STOCKHOLM

David Gouthro kommer vara i Stockholm på torsdag och fredag. Han är här för att föreläsa för några personer, ni som varit inne på VNE´s hemsida (Vancouver Noseflute Ensamble) vet att han håller på med mycket föreläsningar runt om i världen. Han kommer att intervjuas av ett program som heter Förkväll på tv4, på torsdag. De spelar in programmet Förkväll på Central Stationen i Stockholm.

Vi har bestämt oss för att samla ihop så många SNOR:are som det går för att väcka Davids uppmärksamhet under intervjun, vem vet han kanske kommer ner och spelar med oss!???!

Så om du vill spela för och kanske med David Gouthro, kom till Centralstationen klockan 17.30 på torsdag. Vår sponsor ZyComb, kommer bidra med 500 stycken näsflöjter (de delas ut vid ”spottkoppen”), så det gör inget om ni råkat glömma er gula näsflöjt hemma.

Vi syns på Central Stationen (vid spottkoppen) på torsdag (9 november) klockan 17.30!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick detta på mailen idag... för er näsflöjtister som kanske inte tagit del av informationen postar jag det här:
SENASTE NYTT: DAVID GOUTHRO I STOCKHOLM

David Gouthro kommer vara i Stockholm på torsdag och fredag. Han är här för att föreläsa för några personer, ni som varit inne på VNE´s hemsida (Vancouver Noseflute Ensamble) vet att han håller på med mycket föreläsningar runt om i världen. Han kommer att intervjuas av ett program som heter Förkväll på tv4, på torsdag. De spelar in programmet Förkväll på Central Stationen i Stockholm.

Vi har bestämt oss för att samla ihop så många SNOR:are som det går för att väcka Davids uppmärksamhet under intervjun, vem vet han kanske kommer ner och spelar med oss!???!

Så om du vill spela för och kanske med David Gouthro, kom till Centralstationen klockan 17.30 på torsdag. Vår sponsor ZyComb, kommer bidra med 500 stycken näsflöjter (de delas ut vid ”spottkoppen”), så det gör inget om ni råkat glömma er gula näsflöjt hemma.

Vi syns på Central Stationen (vid spottkoppen) på torsdag (9 november) klockan 17.30!!!!

hehe jag fick också den, det kan bli kul haha

Jag vet fortfarande inte hur ja ska få ljud i min...

Redigerat av D.i.a
Link to comment
Dela på andra sajter

samma bud här (mailet alltså)... Lägg även märke till att man kan få en näsflöjt bara man dyker upp där!!! Hallelule

Ja hehe en till, det kan jag behöva, jag behöver en fiende till mitt rymdskepp

Link to comment
Dela på andra sajter

samma bud här (mailet alltså)... Lägg även märke till att man kan få en näsflöjt bara man dyker upp där!!! Hallelule

Ja hehe en till, det kan jag behöva, jag behöver en fiende till mitt rymdskepp

Annars har musikbörsen familjerabatt. en för 29, fyra för 100 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

samma bud här (mailet alltså)... Lägg även märke till att man kan få en näsflöjt bara man dyker upp där!!! Hallelule

Ja hehe en till, det kan jag behöva, jag behöver en fiende till mitt rymdskepp

Annars har musikbörsen familjerabatt. en för 29, fyra för 100 😛

😮

Redigerat av D.i.a
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte fått min ännu.. Har gått över 4 veckor nu 😄

Jag vill ha nånting att leka med när jag jobbar! Fatta va coolt att sitta här och blåsa! 🙂

jag fick vänta cirka 4-5 veckor innan jag fick min..spelade ngra timmar sen fick katten den.. hon lirar klarinett på min senaste platta fö.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det svårt att få ljud ur den?

njae. jag har ju lirat en hel del på talkbox så jag tyckte det inte var så värst svårt.. men för min sambo var det lite probs.. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...