Jump to content
Annons

Grym gittarist !


marko (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 64
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

En till, http://youtube.com/watch?v=ok3EjsCmIu0

8 år vid det här tillfället. Hmm? Undrar hur det är hemma hos han? 😲

Dock så är det förbannat tråkigt med en massa smattrande.

ja, den här lilla grabben har jag inte sett tidigare. det är lätt att bli imponerad av personer som är så fingerfärdiga och samtidigt så unga, men samtidigt tycker jag inte att det är speciellt musikaliskt intressant.

det är ofta samma sak när det gäller den här typen av "underbarn", det saknas lixom något, som helt enkelt inte kommer förrens senare i livet. det låter mer som en väldig massa toner travade på varandra i en inövad speciell ordning, utan att det egentligen uttrycker något.

Link to comment
Dela på andra sajter

lyssna på det här mina damer/herrar!!!

ja, den har postats innan, av mig själv, och det är en trevlig bit, den där "canon" (en av världens mest använda akordföljder). det finns en uppsjö av olika personer som spelar den och lägger ut sin video på youtube.

den här snubben tillhör väl en av de trevligare tolkningarna, men det som förvånar mig är alla som lägger ut sina versioner, fulla av sura toner och missar.

Link to comment
Dela på andra sajter

En till, http://youtube.com/watch?v=ok3EjsCmIu0

8 år vid det här tillfället. Hmm? Undrar hur det är hemma hos han?  😲

Dock så är det förbannat tråkigt med en massa smattrande.

ja, den här lilla grabben har jag inte sett tidigare. det är lätt att bli imponerad av personer som är så fingerfärdiga och samtidigt så unga, men samtidigt tycker jag inte att det är speciellt musikaliskt intressant.

det är ofta samma sak när det gäller den här typen av "underbarn", det saknas lixom något, som helt enkelt inte kommer förrens senare i livet. det låter mer som en väldig massa toner travade på varandra i en inövad speciell ordning, utan att det egentligen uttrycker något.

Det är ju inte heller säkert att de lyckas utveckla mer känsla under åren bara för att de är virtuoser när de är barn (iofs kanske chansen är ganska hög)

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, den här lilla grabben har jag inte sett tidigare. det är lätt att bli imponerad av personer som är så fingerfärdiga och samtidigt så unga, men samtidigt tycker jag inte att det är speciellt musikaliskt intressant.

Håller med... grymt impad av gitarrnissar som pysslar med sånt här när jag lite yngre men insåg rätt snart att jag är intresserad - varken att kunna spela så eller att lyssna på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

En till, http://youtube.com/watch?v=ok3EjsCmIu0

8 år vid det här tillfället. Hmm? Undrar hur det är hemma hos han?  😲

Dock så är det förbannat tråkigt med en massa smattrande.

ja, den här lilla grabben har jag inte sett tidigare. det är lätt att bli imponerad av personer som är så fingerfärdiga och samtidigt så unga, men samtidigt tycker jag inte att det är speciellt musikaliskt intressant.

det är ofta samma sak när det gäller den här typen av "underbarn", det saknas lixom något, som helt enkelt inte kommer förrens senare i livet. det låter mer som en väldig massa toner travade på varandra i en inövad speciell ordning, utan att det egentligen uttrycker något.

Det är ju inte heller säkert att de lyckas utveckla mer känsla under åren bara för att de är virtuoser när de är barn (iofs kanske chansen är ganska hög)

det är sant, däremot är det nästan alltid så att så vida de inte är "äkta" underbarn (typ mozart) så har de inte utvecklat förmågan till improvisation och tolkning som barn, även om de är väldigt skickliga rent tekniskt.

typ, som att vi kan se 3-4åringar spela violin så man tappar hakan. däremot är det inte alls säkert att de senare i livet blir uppskattade, om de inte utvecklar en egen personlig stil och har förmåga att tillföra något själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

lyssna på det här mina damer/herrar!!!

Grym vet jag inte...

Nja, precis.

Men han kommer säkert bli en skitbra metalgitarrist i framtiden. Han kanske till och med når viss mängd framgång... så länge Pachelbel, Bach och grabbarna står för ideerna. Påminner om nån känd shreddare, vad heter han nu igen...

Jag hoppas verkligen att nån gör ett ingripande innan killen fastnar i den neoklassiska sörjan. Risken är överhängande redan nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Lite tråkigt tycker jag i alla fall då skulle ni se en video med en trumnisse i samma ålder ungefär Tony Royster jr. han börjar på högsta och sen ökar han undan för undan till man inte tror det är sant. Har videon här men den är på 20 meg så vill nån ha den så kan jag väl skicka den. Kanske finns på youtube oxå vet ej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är fan så.

Gitarrister som försöker imponera är ofta bara tråkiga..

Små trummisbarn som den där fyraåringen i andra tråden, samt Tony Jr. är grymt jävla mer imponerande. Inte att de nödvändigtvis är världens snabbaste, men de har en jävla känsla och flow..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

det är ju han i sydKorea som det stod om i tidningen 😱

Har för mig att det stod om honom i New York Times också 😱 det var förvisso i nåt hörn men det är ändå nånting det också.

... men jag blev trött på canon rock efter tre avlyssningar. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Baffen (oregistrerad)

Alla har ju oilika smak och tycke ch de finns en hel radda mrd grymma gittarister.

I mitt tycke så är Tim Pierce en av de absulut bästa Gittarister som finns.

Kolla lista här vilka han har spelat med tex:

Alice Cooper

Amanda Marshall

Anastacia

Assia

Atomic Kitten

Belinda Carlisle

Bette Midler

Bob Carlisle

Bon Jovi

Bonnie McKee

Bonnie Tyler

Bruce Springsteen

Celine Dion

Cher

Chicago

Christina Aguilera

Christopher Cross

Cock Robin

Crowded House

Dionne Warwick

Dirk Hamilton

Disney

Don Henley

Eric Clapton

Eros Ramazzotti

Eva Santa Maria

Faith Hill

Fergie Frederiksen

House of Lords

Jennifer Paige

Jewel

Joan Armatrading

Joe Cocker

John Waite

Johnny Van Zant

Jonathan Pierce

José Feliciano

Jude Cole

Kenny Loggins

Kylie Minogue

La Ley

LaShell Griffin

Laura Dawn

Laura Pausini

Lee Ann Womack

Slutade här på Bokstave L men helt säkert så har du hört en hel massa saker från denna mannen.

Bland det bästa jag hört är när han spelar med Rick Springfied(mycket underskattad artist) Kolla in vad Tim gör på tex Living in OZ...

Han bara leker gittar de e läskigt att höra

Ok så det bäste med Tim Pierce är att han tillför så mycket till låtarna med sitt gittarr spel tex för Sprinsteen eller Eros inte en ton är där i onödan.

En rolig sak är ju att han är med på Bonjovis 1:a platta, en låt som heter runaway.

Undrar varför vi aldrig har hör sambora spelat detta solo live . stort ego eller sjävbevarelsedrift:-)

I mitt tyske är det en av de bästa som finns

/Baffen

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla har ju oilika smak och tycke ch de finns en hel radda mrd grymma gittarister.

I mitt tycke så är Tim Pierce en av de absulut bästa Gittarister som finns.

Kolla lista här vilka han har spelat med tex:

Alice Cooper

Amanda Marshall

Anastacia

Assia

Atomic Kitten

Belinda Carlisle

Bette Midler

Bob Carlisle

Bon Jovi

Bonnie McKee

Bonnie Tyler

Bruce Springsteen

Celine Dion

Cher

Chicago

Christina Aguilera

Christopher Cross

Cock Robin

Crowded House

Dionne Warwick

Dirk Hamilton

Disney

Don Henley

Eric Clapton

Eros Ramazzotti

Eva Santa Maria

Faith Hill

Fergie Frederiksen

House of Lords

Jennifer Paige

Jewel

Joan Armatrading

Joe Cocker

John Waite

Johnny Van Zant

Jonathan Pierce

José Feliciano

Jude Cole

Kenny Loggins

Kylie Minogue

La Ley

LaShell Griffin

Laura Dawn

Laura Pausini

Lee Ann Womack

Slutade här på Bokstave L men helt säkert så har du hört en hel massa saker från denna mannen.

Bland det bästa jag hört är när han spelar med Rick Springfied(mycket underskattad artist) Kolla in vad Tim gör på tex Living in OZ...

Han bara leker gittar de e läskigt att höra

Ok så det bäste med Tim Pierce är att han tillför så mycket till låtarna med sitt gittarr spel tex för Sprinsteen eller Eros inte en ton är där i onödan.

En rolig sak är ju att han är med på Bonjovis 1:a platta, en låt som heter runaway.

Undrar varför vi aldrig har hör sambora spelat detta solo live . stort ego eller sjävbevarelsedrift:-)

I mitt tyske är det en av de bästa som finns

/Baffen

du glömde JH

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...