Jump to content
Annons

PT startar inte


vagge

Recommended Posts

tjenare.

Jag har nu kört på pt 6.8, och tänkte passa på att uppgradera till 7:an.

har haft 7:an på datorn tidigare. utan problem. men nu. nu händer detta när ja ska starta PT

skärmdump

sitter alltså på XP.

varför fan blir det så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag har iof waves pluggpaket instalerat, jag ska prova när jag kommer hem att avinstalera det och PT, och prova igen, sjuukt störigt iaf. i västa fall får jag gå tillbaka till 6.8 temporärt igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

hmm, jag tror jag börjar lokalisera problemet. det är waves paketet som ballar ut PT.

Tänk er detta senario. ALLA ikoner i PT heter helt plötsligt PNG

titta bara bild

börjar bli lite trött på att det ska hålla på krångla, går nog tillbaka till 6.xxx

så vitt inte nån smart jävel vet att "denna knapp" ska vara intrykt 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

jisses.. jag har aldrig vart med om att PT har haft så mkt lagg för en o samma person!!! 😆

är det någon konstig piratkopia, så fundera på att köpa det istället.. med den enkla tanken att det laggar inte lika mkt då.. 😆

png är ju ett bildformat...!!

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

PT är ju orginal, kör Mbox2

waves pluggarna är pirat, H2O som crackat den vertionen jag har. Den Dagen jag jobbar med ljud ligger waves HÖGT i köplistan, Älskar dom pluggarna! (fast helst i HD format då :rolleyes: )

"Waves.Diamond.Bundle.v5.2-H2O" Det är den vertionen jag har. vet dock nu inte om det där bryter mot studio regler, så om det gör det, ber om ursäkt, bara att ta bort.

Borde jag kanske prova att avinstalera ALLT och köra in bara PT och kolla om det blir fuckt up iaf kanske?

tacksam för all hjälp som går att få!

Link to comment
Dela på andra sajter

pröva att avinstallera allt som har med PT o göra.. gör en backupskiva, och kör in operativsystemet igen!!!

det lär nog göra ngt iaf.. sen installerar du lite i taget.. dvs, de allra nödvändigaste sakerna, som waves o PT...

lycka till me.. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

sitter alltså på XP.

Jag tror jag har hittat problemet!

(så hade jag skrivit om jag hade varit mac-användare 🙁)

🙂🙂

isf skriver jag så.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Waves till PT 7.x måste uppdateras. De versioner som fungerar för PT 6.x fungerar inte i 7:an

Link to comment
Dela på andra sajter

aah! Tack så mycket för den infon CrisB

och jissa inte om jag önskar att jag satt på mac, det är något som oxå står HÖGT på köp listan, blir tokig på pc!

Link to comment
Dela på andra sajter

aah! Tack så mycket för den infon CrisB

och jissa inte om jag önskar att jag satt på mac, det är något som oxå står HÖGT på köp listan, blir tokig på pc!

😛 förstår dig.. 😉

jag har haft näästan liknande problem med min mac, tro det eller ej.. 😆

jag installerade EQIII o dom pluggarna när dom kom, och då satt jag med PT 6.1..det funkade INTE och hela mitt system blev knasigt.. löste det enkelt med en ominstallering av OSX och en uppgradering av PT... kör nu 6.4 istället!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...