Jump to content
Annons

Lista effekter i Cubase!

Recommended Posts

Funkificator (oregistrerad)
Postat

Hej!

Håller på och pular cubase igen, efter många års total frånvaro... sist var det på en gammal mac som var svartvit... Åren går...

Nu har jag en modern cubase-version, och pysslar med symfonisk musik, mest åt filmmusikhållet!

Det jag nu undrar, är vilka effekter/filter som kan vara intressanta! Jag kan inget om mixning osv. och alla konstiga termer som cutoff osv...

Kan ni hjälpa mig genom att tipsa om relevanta effekter för denna sorts musik?

Jag spelar inte in livesaker, utan via mjukvarusynth (edirol personal orchestra) ska tilläggas..

Kanonforum för övrigt! Ska snart lägga ut en liten "marsch" jag knåpat på, mitt första lilla projekt på typ 6 år. Ska hitta nån simpel site där man kan ladda upp några mb till sånt här...

Annons
Postat

Hallå där. Här är en länksamling till en massa sajter med mixnings och materingstips. Annars så är ju ett enkelt sätt att fort lära sig termerna att beställa Studios Cubase-special, Hemstudio - Für alle och alla nr innehållandes Mixologin.

Du kan för övrigt lägga upp filer som är upp till 6.35 mb stora på demoinspelningar. Glöm bara inte att fylla i demoformuläret så slipper du tjat av alla att du glömt det 😄

Funkificator (oregistrerad)
Postat

Härligt!

Verkar vara bra länkar och dokument!

Kör ni med nåt rekommenderat webhotell för att lägga upp låtarna? Nåt tips?

För att bygga upp en våldsam "hype" kring den lilla snutt jag gjort hittils, kan jag meddela att ett tal av hitler är med i den...alltså att han pratar

Postat
För att bygga upp en våldsam "hype" kring den lilla snutt jag gjort hittils, kan jag meddela att ett tal av hitler är med i den...alltså att han pratar

😉😲😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.