lodger Postat 9 juli 2004 Dela Postat 9 juli 2004 jag undrar om steinbergs magneto fungerar som en limiter? sen så undrar jag om det finns någon plugg som man kan öka hastigheten på en låt med utan att det låter som kalle anka? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 9 juli 2004 Dela Postat 9 juli 2004 jag undrar om steinbergs magneto fungerar som en limiter?sen så undrar jag om det finns någon plugg som man kan öka hastigheten på en låt med utan att det låter som kalle anka? Det senare skulle definitvt vara Kontakt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 9 juli 2004 Dela Postat 9 juli 2004 Magneto emulerar bandkompression. Visst kan man trycka upp en mix med den så det låter bra. Kan låta illa om man överjobbar, men tillsammans med en L2 Ultmax låter den kanon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 10 juli 2004 Dela Postat 10 juli 2004 ...sen så undrar jag om det finns någon plugg som man kan öka hastigheten på en låt med utan att det låter som kalle anka? Valfritt timestretch-verktyg fixar detta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nev Postat 11 juli 2004 Dela Postat 11 juli 2004 Om du gillar pluggar som Magneto skulle jag vilja tipsa om Ddummers preAMP_TGR-18. Enda pluggen jag använt som värmer ljudet på ett riktigt skönt sätt. http://hem.bredband.net/tbtaudio/vstplugin..._TGR-18_1-2.zip Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Disobedient Postat 16 juli 2004 Dela Postat 16 juli 2004 PSP Vintage Warmer... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.