Jump to content
Annons

Problem med att ersätta omplacerade ljud


Dashboard

Recommended Posts

Jag har möblerat om flera gigabyte av ljud på hårddisken och nu hittar inte Reason alla ljud till mina projekt automatiskt, utan jag måste ersätta dom (replace-funktionen) one by one.

Jag har gjort det på endel projekt men det tar sån j-a tid, så jag har försökt att hitta någon funktion i programmet som fixar hela sökningen åt mig och lokaliserar ljuden automatiskt åt mig, för filerna heter ju fortfarande likadant, bara att dom ligger i nya mappar. Förstår ni vad jag menar?=)

Direkt när jag startar reason projekten så kommer "missing sounds-rutan" upp. Jag har provat att välja "Search In" och sen välja min ljudmapp, men den hittar inte ett enda av ljuden. Jag har även provat att använda "Search Locations" men den kommer inte ens igång, händer "inget" helt enkelt.

Så, mina frågor:

* Går det här att lösa på något annat sätt än att jag måste ersätta varje ljud manuellt?

* Kan mina misslyckanden med "Search In" och "Search Locations"-funktionerna bero på att jag har för mycket ljud (4,5 gigabyte)?

MVH snurrig

Redigerat av Dashboard
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har provat att välja "Search In" och sen välja min ljudmapp, men den hittar inte ett enda av ljuden.

Det där fungerar utmärkt för mig, men tar ganska seg tid att söka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skalmannen (oregistrerad)
Du kan ju skapa genvägar i Reasons browser till dina samples. Om du lägger in genvägarna där har jag för mig att den letar i angivna kataloger innan den kör igång "replacement kruxiluxet" ... 😆

Ah visst. Eller så kan man gå in och klicka på checkstayen och kolla nivåerna innan man päjstar den nya mappen i det gammla arkivet för att uppnå primärt resultat.

Eh....

Link to comment
Dela på andra sajter

Skalmannen (oregistrerad)
Men Expanded, hur gör man det där du snackar om?

Och Skalmannen.. Kan du förklara lite lättare så man förstår?=)

Sorry Dashboard....önskar jag kunde. Men det jag sa hade ingen som helst relevans. Mer ett försök till humor än fakta så att säga.

Hoppas det ordnar sig för dig!!! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej men då kanske jag ska prova att installera om programmet, och windows också för den delen. Det var ett bra tag sen nämligen=)

Du gör som du vill. Men jag tror inte att det är det som är ditt problem. Säker på att du klickar rätt?

Skulle kanske rentav tillfälligt döpa om min instrumentmapp, och öppna en låt så jag får det aktuellt framför mig. Då kan jag säga steg för steg mer exakt, för det var länge sedan jag gjorde nåt sånt här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...