Jump to content
Annons

Keybord tipps till bärbart


Slackerboy

Recommended Posts

Tjena, jag tänkte slå till på ett litet keyboard tillbärbara, va o spanade på Axiom 25 men gillade inte "snäppen" i knobbarna samt att det kanske var i största laget, spana även på Oxygen 8 v2, lagomt stort men har inte "eviga" knobbar (om det nu är någon mening att ha det?). Har även surfat lite på Alesis Photon 25 men inte testat det.

Jag har ljudkort så vill bara ha ett juste usb keyboard med bra funktioner samt inte för tajt slaglängd på keybordet. Vad tycker ni, vilket är bra? Finns det fler som är bra förutom alesis samt m-audios? Är det någon mening att ha knobbar som snurrar runt utan stop? Tacksam för input!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Är det någon mening att ha knobbar som snurrar runt utan stop?

Yes!

Själv har jag rattar som har två ändlägen. Det har naturligtvis sina fördelar. Du får bättre koll på när ett filter är öppet eller när du har lagt ett ljud exakt i mitten av stereobilden. Dock blir det ju en aning bökigt när du till exempel ska ställa in volymen på ett spår samtidigt som ratten inte står på samma grundvärde som regeln i programmet. Då får du först ett hopp till volymen som ratten redan står på och sedan får du utgå därifrån.

Skulle jag få välja fritt så skulle jag hellre vilja ha ändlösa rattar. Men nu är det som det är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det inte fler som har andra märken av keyboards till bärbart som vill ge input? Det finns ju en hel del all välja på, vore skoj om ni kunde ge förslag på bra alternativ samt ngn som jag kanske bär välja bort av en eller annan anledning. Tack på förhand.

(ex, ngn som har EMU Xboard 25?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett CME UF8. Det är helt ok, men det är ju rätt stort också 😆

Jag har inte så stora erfarenheter av andra keyboard. Jag hade ett M-audio Keystation 49e, och det gick sönder, så det var jag väl halvnöjd med.

Pröva att göra en sökning. Gå in på google, skriv först "site:forum.studio" tryck dit ett mellanslag och skriv sedan vilket keyboard du söker efter. Du kommer säkert att hitta en massa matnyttiga trådar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...