Jump to content
Annons

Recommended Posts

Guest Trance_Freak
Posted

Tja jag använder FL Studio 6,

Jag har bara gjort några låtar....

Finns det typ någon guide eller nått hur man gör bra Techno samt Trance låtar i FL?

för jag tycker mina e kassa jämfört med andra.....

(men jag har ju inte hållt på länge heller),

jag skulle typ viljat lära mig mera hur man gör bra melodi, hitta bra LED Synthar/Inställningar m.m.

Annons
Posted

Ärligt talat, den enda riktigt vettiga vägen är övning. 😄 Framförallt hur man gör en bra melodi tror jag är riktigt svårt att "lära ut".

Posted

En bra melodi kan du få fram på din mobiltelefon eller om du nu sitter och klinkar på ditt piano. Men att få melodin att låta super så bör du ju lära dig mixa och komponera ihop bra.

Posted
Tja jag använder FL Studio 6,

Jag har bara gjort några låtar....

Finns det typ någon guide eller nått hur man gör bra Techno samt Trance låtar i FL?

för jag tycker mina e kassa jämfört med andra.....

(men jag har ju inte hållt på länge heller),

jag skulle typ viljat lära mig mera hur man gör bra melodi, hitta bra LED Synthar/Inställningar m.m.

Tro på dig själv och träna, våga lägga ut dom i demopostningar. Ta det som kritik inte som att låten är dålig. Ta lite fler piano lektioner, läs harmonilära mm 😆