Jump to content
Annons

2:a från Cliff


Cliff

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Smile

* ARTIST/GRUPP: Cliff

* GENRE: ?

* LÅTLÄNGD: 3:30

* KOMPOSITÖR: Cliff

* PRODUCENT: Cliff

* EV. MEDVERKANDE: x

* INSPELNINGSÅR: -06

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.81mb

* STATUS: På gång.,. i bästa fall.

Hej alla!

Nu tänkte jag testa och lägga upp en låt som jag inte vet vart jag ska ta vägen med.

Den har varit i sin nuvarande form ett tag, men jag har inte jobbat med den på ett par månader men nu tänkte jag att jag skulle ta tag i den och då behöver jag såklart lite synpunkter från forumet.

Så kom gärna med synpunkter på både låt, arrangemang, mixning, ja ni vet...

Hare gött allesammans.

Redigerat av Cliff
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Spontant tycker jag att det är lite för många olika instrument för att va sparsmakat 😎

Du har ingen möjlighet att lägga lite riktiga gitarrer? Blåset låter lite väl tv-spel tycker jag så det vore bra att byta till annat där. Kanske översätta lite av grejerna till pianot?

Sen måste jag säga att det är några ackord i bryggan (1:03-1:17 bl.a.) som inte känns helt hundra. Fel dur/moll kanske? Kan va att de är inskrivna som keyboardackord och inte gitarrackord också. Eller så är man bara petig 🙂

Låten är det inget fel på alls. Tycker det låter riktigt bra stundtals, introt och refrängen framför allt. Lite intimt för att man ska kunna relatera fullt ut förrän alla produktionsmässiga bitar är helt på plats dock. Fortsätt fortsätt!! 😄🙂

Just det ja, försök få bort midikänslan så mycket det bara går. Leta nya samplingar om du inte har bättre just nu. Det finns mängder av trådar på forumet med tips och länkar till skitmycket bra grejer. GRATIS bra grejer! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...