Jump to content
Annons

Cubase, soncrosoft (no device found)


oloan808 (oregistrerad)

Recommended Posts

oloan808 (oregistrerad)

Hejsan! I normala fall brukar det inte vara några problem när cubase installeras men denna gång kan jag inte öppna programmet kommer upp felmeddelanden. Och problemet tror jag ligger i "soncrosoft license control" jag kan nämligen val där. Brukar vara en lista med saker där. Någon som vet hur man gör? (får inte heller upp val när jag trycker på "refresh device list")

Finns ju dock en "license download" men då krävs en aktiverings kod. Någon som kanske har en sådan?

Tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
oloan808 (oregistrerad)

Så enkelt var det inte riktigt. För det första kommer man inte vidare i installationen utan nyckeln och felet ligger inte i installationen utan felet ligger i syncrosoft. Får inte upp alternativ. Hur kommer det sig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi installationen installeras alltid Synchrosoft först och därefter Cubase. Installationen kräver dock ingen nyckel, denna behövs först när programmet startas första gången.

Cubase-nyckeln ska däremot inte vara isatt innan du installerar programvaran eftersom den inte har några drivrutiner förrän Synchrosoft är installerat.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Hejsan! I normala fall brukar det inte vara några problem när cubase installeras men denna gång kan jag inte öppna programmet kommer upp felmeddelanden. Och problemet tror jag ligger i "soncrosoft license control" jag kan nämligen val där. Brukar vara en lista med saker där. Någon som vet hur man gör? (får inte heller upp val när jag trycker på "refresh device list")

Finns ju dock en "license download" men då krävs en aktiverings kod. Någon som kanske har en sådan?

Tacksam för svar!

Aktiveringskoden har du fått tillsammans med ditt program - så det är bara att leta i kartongen... En sådan aktiveringskod är individuell och kan bara användas en gång. Utan att lägga in licensen i nyckeln, så kan du ju inte köra Cubase...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...