Jump to content
Annons

Ny metal WIP


Wibben

Recommended Posts

# LÅTNAMN:Down The Spiral (arbetstitel)

# ARTIST/GRUPP: Wibben

# GENRE: Metal

# LÅTLÄNGD: 6:07

# KOMPOSITÖR: Wibben

# PRODUCENT: Wibben

# EV. MEDVERKANDE: Wibben

# INSPELNINGSÅR: 2006

# FORMAT: mp3

# STORLEK: 5.7mb

# STATUS: Work In Progress

Tjenis!

Nu va jag här med lite mer metal 😄

Detta är produkten utav en seg lördag och en nyligen inköpt elbas som jag ville latja med. Detta är väldigt ofärdigt men ville i alla fall dela med mig av lite WIP stuff. Saker måste spelas om och trummorna är inte färdig-programerade (väldigt mycket "Copy - Paste" ) 🙂

Jaja, enjoy! 🙂

------------------------------------------------------------------------------

Ny version som jag jobbat på idag.

Känns fortfarande inte helt bra. Tycker det är väldigt grötigt i vissa frekvenser och det är kanske lite väl hög diskant? efter som att alla brukar vilja ha mer av det så krämade jag på 😄

Solot kan ni förbise. Det är enbart konceptuelt, en tagnings-crap! =)

Down_The_Spiral_New_128kbps.mp3

Redigerat av Wibben
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

OJ så coola riff! 😎

Blev lite besviken under låtens gång dock. Riffet vid 0:42 kommer ju aldrig tillbaks fast det är grymt och det innan refrängen (som jag antar att det är?) vid 1:41 tycker jag saktar ned alldeles för mycket. Sen vad hände efter 2:15?! Trodde du skulle ösa på lite mer. Den här låten skulle kunna va 7-8 mins lätt, om du lägger på sång där det förmodas och några solon, och ändå skulle man inte tröttna.

Tycker helt klart du skall börja om typ från första versen efter refrängen så att det blir lite mer att lyssna på 😮

Ljudmässigt låter det ok. Trummorna är väl inte programmerade ordentligt sa du och det ligger en filt över mixen men du var ju inte färdig sa du hehe.

JÄVLIGT coolt på nästan alla ställen men arrangering och åter arrangering 😆🙂

Min kritik är inte så blodig heller men låten var nästan en 5/5 fast de där grejerna sänkte till en 4/5. Blev till och med riktigt sugen på att börja spela riktigt brutal musik igen av det här och det säger inte lite det 😎

EDIT: När jag såg herwhisper's inlägg kom jag på att jag tänkte på CoF (forest whispers my name...) i början av låten haha. Långsökt men ändå 😄

Redigerat av Bullfrog
Link to comment
Dela på andra sajter

cymbalerna i början verkar köra på samma sampling.. därav får man känslan att det är programmerat innan låten ens kommit igång ;D ställ om dom till 127, eller sätt ny velocity på dom manuellt.

gött gung i övrigt.. diggar dina riff som fan!

Redigerat av Xancerman
Link to comment
Dela på andra sajter

Magpie: Jag kör på Line 6:s Spinal Puppet preset och så kör jag på Green 25 4x12an och en svag Tube Screamer. Sen är det bara att mickla med High, mid, Low. Jag kör ganska mycket bas och lite Mid och hög Diskant på PODen. Jag använder bara eq i Cubase eller ibland en Multibands-kompressor för att trycka upp lite mellanregister. omkring 1,5-3 khz.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...