heman Postat 31 augusti 2006 Postat 31 augusti 2006 Tja! GÄr det att lÀgga trummor utan midikeyboard? tex om man lÀgger till ett midispÄr och sen vst intruments lm-7, borde det dÄ inte gÄ att öppna trumeditorn och klicka in de trumljud man vill i en loop? jag har provat att göra detta men trumeditorn finns ÀndÄ inte tillgÀnglig frÄn rullgardinsmenyn... Àr enda lösningen att köpa en midiketboard eller Àr det nÄn instÀllning som mÄste göras som jag missat? /heman
surikatmamma Postat 31 augusti 2006 Postat 31 augusti 2006 Av nÄgon konstig anledning mÄste du spela in lite pÄ midispÄret, du behöver bara trycka pÄ rec och sen stoppa direkt för att det ska bildas ett block. Sen markerar du det och dÄ kan man trycka pÄ drum editor. Jag har iaf inte hittat nÄgot annat sÀtt, men det borde ju finnas ett?
herwhisper Postat 31 augusti 2006 Postat 31 augusti 2006 JorÄ, visst funkar det! Det Àr sÄ jag arbetar. Du mÄste göra ett Midi spÄr och adressera trummprogrammet du anvÀnder som utgÄng till ditt midispÄr. Sedan Àr det bara att programera trummor!
heman Postat 31 augusti 2006 TrÄdstartare Postat 31 augusti 2006 aha!!... nice, tack för hjÀlpen... synd att jag inte Àr hemma vid min musikdator nu sÄ jag kan prova... men jag Äterkommer om det blir nÄtt vaj, ha de
Dogbuerner Postat 31 augusti 2006 Postat 31 augusti 2006 Av nÄgon konstig anledning mÄste du spela in lite pÄ midispÄret, du behöver bara trycka pÄ rec och sen stoppa direkt för att det ska bildas ett block. Sen markerar du det och dÄ kan man trycka pÄ drum editor. Jag har iaf inte hittat nÄgot annat sÀtt, men det borde ju finnas ett? Ja du kan anvÀnda dig av Draw annars, inte för att det gÄr snabbare eller sÄ men... iaf
surikatmamma Postat 31 augusti 2006 Postat 31 augusti 2006 Av nÄgon konstig anledning mÄste du spela in lite pÄ midispÄret, du behöver bara trycka pÄ rec och sen stoppa direkt för att det ska bildas ett block. Sen markerar du det och dÄ kan man trycka pÄ drum editor. Jag har iaf inte hittat nÄgot annat sÀtt, men det borde ju finnas ett? Ja du kan anvÀnda dig av Draw annars, inte för att det gÄr snabbare eller sÄ men... iaf Jo det gÄr ju... men det borde vara enklare.
Egghuvud Postat 1 september 2006 Postat 1 september 2006 Av nĂ„gon konstig anledning mĂ„ste du spela in lite pĂ„ midispĂ„ret, du behöver bara trycka pĂ„ rec och sen stoppa direkt för att det ska bildas ett block. Sen markerar du det och dĂ„ kan man trycka pĂ„ drum editor. Jag har iaf inte hittat nĂ„got annat sĂ€tt, men det borde ju finnas ett? Ja du kan anvĂ€nda dig av Draw annars, inte för att det gĂ„r snabbare eller sĂ„ men... iaf Jo det gĂ„r ju... men det borde vara enklare. Jag kanske missförstĂ„r, men skriva in midispĂ„r Ă€r ju jĂ€tteenkelt. Man högerklickar vĂ€ljer pennan och ritar in hur lĂ„ng takt man vill ha. Sedan vĂ€ljer man drummap i inspektorfönstret och sedan Ă€r det bara att rita. I Drumeditorn sĂ„ vĂ€ljer man motsvarande pennan vilket i detta fallet blir en ful liten trummpinne. Ăr det det ni menar eller Ă€r jag helt ute och reser? Jag tycker det Ă€r vĂ€ldigt smidigt. Ett annat tips Ă€r ju att vĂ€lja ett tomt spĂ„r frĂ„n början, placera in hur mĂ„nga midi respektive audiospĂ„r, starta trummaskinen och rita ut nĂ„gra parts och sedan spara hela skiten som en template. NĂ€sta gĂ„ng Ă€r det bara att ladda templaten och hela surven finns dĂ€r. klappat och klart. đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.