Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Nu börjar mitt projektarbete dra ihop sig och till detta behöver jag förbÀttra akustiken. Problemet Àr att jag helst inte vill limma upp akustikplattorna (blir sÄ jobbigt att ÄterstÀlla allt, eller?) sÄ jag undrar om det funderar att bygga nÄgot slags hemmagjort stativ till dem? Vad jag har förstÄtt sÄ mÄste basfÀllorna stÄ in till vÀggen, men det borde jag kunna fixa. Gör det nÄgot om det blir en glipa pÄ nÄgon cm nÀrmast hörnet/vÀggen? Och hur förhÄller det sig med de man sÀtter mot vÀggen, kan de stÄ pÄ stativ nÄgon cm utanför vÀggen pÄ ett stativ?

Mvh Kristoffer

Annons
Postat

Aha, varför gör inte alla det dÄ? Jobbigare och ser lite sÀmre ut kanske... Men det fungerar med de som sitter i hörnen ocksÄ alltsÄ?

Postat (redigerat)
Aha, varför gör inte alla det dÄ? Jobbigare och ser lite sÀmre ut kanske... Men det fungerar med de som sitter i hörnen ocksÄ alltsÄ?

Visst fungerar det. :rolleyes:

Auralex har t o m smÄ kuddar i nÄgot av sina kits, som Àr avsedda att fungera som distans mellan vÀggen och absorbenten, sÄ att absorptionen kan gÄ lite lÀngre ner i basen Àn den hade gjort om man monterade absorbenten direkt mot vÀggen.

TRU.jpg

EDIT: lade till bildlÀnken...

Redigerat av Claes
Postat
ha, varför gör inte alla det dÄ? Jobbigare och ser lite sÀmre ut kanske... Men det fungerar med de som sitter i hörnen ocksÄ alltsÄ?

DÀrför att 99 av 100 inte har den blekaste vad de sÀtter upp för absorbenter och varför, sÄ om det fanns en variant med eldflammor eller nakna brudar pÄ skulle folk sÀtta upp de över hela rummet och sen spela in i en dÀmpad skokartong.. sÄ nej, de Àr inte dÀr för att se snygga ut, de sitter dÀr för att det ska lÄta bra.

SÄ svaret pÄ din andra frÄga Àr, ja, om du har problem med lÄgfrekvent ljud, om inte, nej, du fÄr ett basfattigt rum (hÀnder ju nÀstan aldrig iofs).

a

đŸ˜±

Postat

DĂ„ Ă€r jag med. Ska försöka snickra ihop lite stativ đŸ˜± tack för hjĂ€lpen 🙂

Postat
booth.jpg

141679.jpg

a

🙂

andreasb: UrsÀkta att jag hoppar in sÄhÀr, men jag vill verkligen ha exakt det dÀr stativen/ljudabsorben som du postade bild pÄ (första bilden).

Vart Àr det ifrÄn? Kan man fÄ tag pÄ det? Vad kostar det?=)

Postat
booth.jpg

141679.jpg

a

🙂

andreasb: UrsÀkta att jag hoppar in sÄhÀr, men jag vill verkligen ha exakt det dÀr stativen/ljudabsorben som du postade bild pÄ (första bilden).

Vart Àr det ifrÄn? Kan man fÄ tag pÄ det? Vad kostar det?=)

Det Ă€r skĂ€rmar frĂ„n Realtraps: http://www.realtraps.com . Det finns representerat i Norden numera ocksĂ„, men jag har inte haft tid att lĂ€gga till det pĂ„ firmasiten Ă€nnu... 😛

AngĂ„ende priser, sĂ„ har jag inte alla detaljer Ă€nnu, men rĂ€knar med att fĂ„ det under de nĂ€rmaste dagarna. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.