tofumannen Postat 28 augusti 2006 Postat 28 augusti 2006 Får upp skylt om att ett allvarligt fel har inträffat och att jag ska försöka spara projektet under ett annat namn. Har fått det här felet många gånger förut utan att jag fattat vad det är men har alltid lyckats lösa det utan att fatta hur jag gjort det 😆 Men nu får jag inte till det. Grejen är att cubase verkar ha det integrerade ljudkortet som default men jag måste ju switcha till min guitarport och då strular det till sig. Har för mig att det kommer upp en liten skylt där det står "asio driver open failure" eller likn. Sen börjar helvetet. Känner ni igen det? Just nu kan jag inte ens få igång Cubase Oändligt tacksam för hjälp PATTE
Claes Holmerup Postat 28 augusti 2006 Postat 28 augusti 2006 Inget jag känner igen, men eftersom det står "ASIO driver open failure", så borde du nog testa att installera om drivrutinerna för guitarport...
tofumannen Postat 28 augusti 2006 Trådstartare Postat 28 augusti 2006 Right. Gjorde det. Lyckades byta ljudkort utan problem. Däremot går det inte att öppna orginalfilen som jag tidigare lyckades spara under annat namn. Om jag försöker öppna orginalfilen får jag "kaskadmeddelanden"(typ 2 skyltar i sekunden) som babblar om "allvarligt fel har inträffat". Rackarns också 😆🙂😠
Claes Holmerup Postat 28 augusti 2006 Postat 28 augusti 2006 Det kan ju ha blivit någon hängning i samband med att filen sparades, så att filen är korrupt... 😆 Kolla om du kan kopiera filen, eller om du får liknande problem då.
tofumannen Postat 28 augusti 2006 Trådstartare Postat 28 augusti 2006 Right. Nu kommer jag ihåg att jag gjort det förut, har för mig att det lyckades också. Ska testa det senare Tack
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.