Jump to content
Annons

Nord Electro2 73?


Munding

Recommended Posts

Annons

Jodå, bra piano. Har ett som jag faktiskt tänkt sälja. Har använt det som masterklaviatur hemma och som livepiano/orgel.

Smidigt, skönt att spela på och låter fantastiskt tycker jag.

Jag ska som sagt sälja det. Inte riktigt än dock. Tänkte byta upp mig till ett Nord Stage men har inte riktigt råd ännu...

Hur mkt skulle du kunna tänka dig att betala för ett?

Redigerat av BozoBlade
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ju då lyxen att äga en Nord Stage och den är ju helt magnifik. Det som gör att den är bättre är såklart de vägda tangenterna som slår allt annat jag har spelat på. Och den är ju känd för sina mycket bra vägda tangenter. Pianoljuden är också mycket bättre i Nord Stage. Om du tycker Nord Electro 2:s pianoljud är bra så är det inget emot Nord Stage. Min brorsa lånade min Nord Stage till ett gig han hade i Kungsträdgården, Stockholm, under kulturveckan, och det var många som kommenterade att Pianoljudet lät mycket mycket bra. Flera påpekade att om man har en Nord Stage så behöver man inte skämmas för pianoljuden, som ofta kan låta lite sisådär.

Om jag inte minns fel så kan man visseligen ladda ner uppdateringar på pianoljuden till både Nord Stage och Nord Electro 2, och på så sätt få samma bra pianoljud i Nord Electro 2. Men de vägda tangenterna och de 88 tangenterna på Nord Stage gör mycket nytta. Du har ju även möjligheten att leka med kompressor, reverb delay m.m i Nord Stage. Detta utnyttjade min brorsa väldigt mycket, och tyckte det var riktigt kul att kunna skapa sitt egna sound. Han har förövrigt Nord Electro 2 men han börjar riktigt sugen på att byta upp sig till en Nord Stage.

Nord Electro 2 är en mycket bra keyboard. Lätt att bära med sig, och billigare än Nord Stage. Men ta en titt på Nord Stage Compakt. Den har inte de vägda tangenterna som Nord Stage. Men har allt annat, och förhoppningsvis blir den billigare. Och den är ju mycket lättare, och går att bära med sig på ryggen.

Nord Electro 2 är en mycket bra keyboard. Men det beror vad du är ute efter. I Nord Stage får du med hur mycket grymma Vintage ljud som helst. Du kan skapa dina egna sound med alla effekter. Och du får ju även en liten synthdel. Men som sagt den är ju nästan dubbelt så dyr tyvärr. Men om du har tur kankse du kan hitta en begagnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...