Jump to content
Annons

ESP the hybrid - II


Thimmie

Recommended Posts

Hallå!

Jag har köpt en "ESP the hybrid - II", tycker den låter kanonbra. Det som förvirrar mig en aning är att jag inte hittar någon info om den alls på nätet. Är det någon här som vet något om den modellen? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Utgående modell, p g a fabrikationsfel,

håller inte normal standard som från EU eller ESCA 🙂

Antar att du drar mig i benet... 🙂

Redigerat av Thimmie
Link to comment
Dela på andra sajter

ESP Hybrid II which is kinda like a cross between a Tele and an LP Jr with a tele bass control plate, humbucker tele bridge and tele neck pickup a Chandler Metro which is a Strat body shape with a Tele pickguard and control plate, bridge humbucker and P-90 neck p/up, with a Wilkinson trem.

Så den ser ut som en Tele men låter som en Les Paul? Creepy! 🙂

Men grattis till guran 🙂

esp01pp8.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

ESP Hybrid II which is kinda like a cross between a Tele and an LP Jr with a tele bass control plate, humbucker tele bridge and tele neck pickup a Chandler Metro which is a Strat body shape with a Tele pickguard and control plate, bridge humbucker and P-90 neck p/up, with a Wilkinson trem.

Så den ser ut som en Tele men låter som en Les Paul? Creepy! 😄

Men grattis till guran 😄

Hehe... Min gura ser inte ut så och en har single coil-mickar. Tydligen ska det vara en hybrid mellan tele och strata. Det jag vill vet om det är tex, när började den att tillverkas, varför slutade de, vad har den för rykte om sig osv. Helt enkelt är det en bra eller dåligt gura?! 🙂

Bilden är tagen med en riktigt dålig kamera i dåligt ljus. Men som du kan se så ser det ut som en tele men har mickuppsättning som en strata och den bör således inte låta som en Les Paul då. 🙂

esp.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen! Så många gitarrnördar på ett ställe, och ingen vet något?

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollat runt en del men de som jag hittat ser mer ut som Linus bild än din. Är du säker på att din inte är ett specialbygge, typ med hals från en modell och kropp från en annan? Kanske låter dumt men min LP är ett sådant fall - ser ut som en Standard men kollar man upp serienumret så får man fram att det är en DeLuxe. Är ju också en hybrid på sitt sätt... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollat runt en del men de som jag hittat ser mer ut som Linus bild än din. Är du säker på att din inte är ett specialbygge, typ med hals från en modell och kropp från en annan? Kanske låter dumt men min LP är ett sådant fall - ser ut som en Standard men kollar man upp serienumret så får man fram att det är en DeLuxe. Är ju också en hybrid på sitt sätt... 🥰

Ingen aning! Det är därför jag frågar runt lite. 🙂 Jag köpte den beg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja Thimmie, det är bara att bita i det sura, du har gjort en skit affär helt enkelt... 😄

Men om du är nöjd med ljudet, och gitarren så är ju allt ok...

Själv spelar jag på en Bolum med ESP hals... Tycker den är en av dom mest grymma gitarrer jag spelat på... Men ingen vill köpa den, så... Jag är nöjd och behåller den... 🙁😆

musikrumslut6bi9.jpg

Stärkaren i bakom är givetvis en Tommy Elf, ombyggd av Folkesson 🙂

Edit: Oj detta var efter 1 1/2 flaska vin, då ska man väl inte skriva... 🙂

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Nja Thimmie, det är bara att bita i det sura, du har gjort en skit affär helt enkelt... 😄

Men om du är nöjd med ljudet, och gitarren så är ju allt ok...

Själv spelar jag på en Bolum med ESP hals... Tycker den är en av dom mest grymma gitarrer jag spelat på... Men ingen vill köpa den, så... Jag är nöjd och behåller den... 🙁😄

musikrumslut6bi9.jpg

Stärkaren i bakom är givetvis en Tommy Elf, ombyggd av Folkesson 🙂

Edit: Oj detta var efter 1 1/2 flaska vin, då ska man väl inte skriva... 🙂

Vad är en "skit affär"? Är det inte lite stort att bajsa ur sig en hel affär? 😆

Nämen ärligt, jag får försöka kolla upp historian någon annanstans.

En och en halv flaska vin säger du? Jag har dragit 4 öl, 1 cider och 3 6:or whiskey! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, det här har du kanske redan hittat och jag vet inte om du har någon nytta av det men i alla fall. Fyra recensioner av Hybrid II på Harmony Central:

Länk

Japp, jag har snubblat över den länken innan. Men tack iaf! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...