Jump to content
Annons

Info om demolåtar till tidningen


ANB

Recommended Posts

Jag tänkte skicka in en demolåt till Studio. Måste låten gå att ladda ned från en site för att den ska recenseras i tidningen? Och i så fall är det någon som har några tips på siter där man kan lägga in sin demolåt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag tänkte skicka in en demolåt till Studio. Måste låten gå att ladda ned från en site för att den ska recenseras i tidningen? Och i så fall är det någon som har några tips på siter där man kan lägga in sin demolåt?

Frågan har ställts förr.

Vill minnas att folk brukar rekommendera Sound Click?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Sant, vi tycker om att även skriva ut en länk till låten som recenseras i tidningen så att även läsarna kan lyssna på vad som recenseras. Men det går även bra att så länge skicka en bränd cd till oss på redaktionen - vilket faktiskt görs med fördel. Ljudkvalitet är nämligen en av de aspekter vi tar hänsyn till i recensionerna och ofta är tyvärr mp3-filer dåligt kodade. Bränd ljud-cd eller allra helst som data-cd med en wav- eller aiff-fil är alltså lysande!

Adress:

Studio

Att: Redaktionen

106 78 Stockholm

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Mistchiff (oregistrerad)

när jag gör musik försöker jag Slita sönder monitorerna skulle detta vara klassat som Dålig ljud kvalite?

Om detta har nått med något att göra..

och nu tar Rädslan över.. men jag trycker nog "svara" ändå!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte riktigt säker på vad du menar.

Alt 1. Gissar på att du inte har monitorer där du själv kan höra om ljudkvaliten är bra eller dålig. Men då är det ju låtmaterialet i sig man får fokusera på - ange det när du skickar in din demo.

Alt 2. Om ljudtekniker som (i tidningen) främst tittar på allt ljudrelaterat anser att ett skitigt ljud passar i ljudbilden/låtmaterialet så är ju allt på sin rätta plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 10 månader senare...
  • 7 månader senare...
Bulken (oregistrerad)

CDONs demotjänst börjar bli riktigt bra!

Uppladdade låtar tävlar om att säljas som downloads i deras internetbutik.

Kanske kan vara någonting för alla som seriöst vill satsa på sin musik och inte bara lägga upp den för gratis nerladdning på alla fritidsgårdar på nätet?

Följ länken:

http://www.cdon.com/main.phtml?page=cdonDe...3RhcnQucGhwPw==

/Ludde

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Avnitar tråden eftersom vi sällan har plats för demorecensioner i tidningen.

...vilket ju är lite tråkigt. 🙂

Ja, absolut!

Ja, det är supertrist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...