Jump to content
Annons

Mic preamp


MindWarp

Recommended Posts

Jag Àr pÄ jakt efter en mic preamp, helst med digital utgÄng i form av spdif, men sjÀlvfallet fungerar en vanlig analog utgÄng ocksÄ. Jag har kollat runt lite grann, men inte hittar det jag söker och detta Àr inte direkt mitt omrÄde.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Ahh... jag var inte tydlig nog. Jag vill alltsÄ ha en nÄgorlunda billig pryl. Det rÀcker att den klarar EN mic, inte Ätta. Under en tusing Àr ok. Alternativet Àr att jag sÀljer mitt nuvarande ljudkort och istÀllet köper en mixer med mic-ingÄngar. Jag Àr alltsÄ inte intresserad av prylar som kostar nÀrmare en mÄnadslön....

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Kanske en Joemeek SixQ. En mycket trevlig preamp/channelstrip som har S/Pdif inbyggt. Listpriset pÄ den Àr 3495:-.

Under en tusing Àr det svÄrt att hitta nÄgot som Àr bra. Den som kommer nÀrmast i sÄ fall och som lÄter bra, Àr Studio Projects VTB-1, som har ett listpris pÄ 1350:-.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Kanske en Joemeek SixQ. En mycket trevlig preamp/channelstrip som har S/Pdif inbyggt. Listpriset pÄ den Àr 3495:-.

Under en tusing Àr det svÄrt att hitta nÄgot som Àr bra. Den som kommer nÀrmast i sÄ fall och som lÄter bra, Àr Studio Projects VTB-1, som har ett listpris pÄ 1350:-.

Tja, dĂ„ Ă€r ju frĂ„gan, ska man försöka krĂ€nga sitt Audiophile och köpa ett HelixBoard istĂ€llet? Är de preampar som finns i Helixboardet ok eller Ă€r det skit?

Nu pratar jag alltsÄ demoinspelningar i första hand, men fungerar prylarna för men Àn sÄ blir jag inte ledsen.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tjena

Har en M-Audio Duo mic pre som jag tycker Àr riktigt ok. Har s/pdif ut samt Àven USB och fungerar dÄ Àven som ljudkort. Naturligtvis analoga in/ut ocksÄ. GÄr nog att hitta för under 1000:- beggad alla gÄnger...

// Klas

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Om du skall satsa 1000 kronor Àr det helt fel att frÄga om nÄnting Àr skit eller inte.

Nja, jag skulle vilja pÄstÄ att de flesta preamparna runt 1000kr Àr helt dugliga.

föresten. Kul att se att Studios forum har nĂ„tt "sök!!"-stadiet 🙁.

Redigerat av ChrioN
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...