Jump to content
Annons

Många som presenterar sig tydligen...


slaptap

Recommended Posts

Howdy folks! Heter Jerry (slaptap) och har figurerat här i diverse inlägg (hoppas att berörda haft glädje av mina inlägg). Har elbas som "main instrument" men kör åxå gura i både el och akustisk form. Bakgrunden är underground/thrash och jag har hållt på i snart 25 år. Knallat den egna (hårda) vägen och haft både med- och motgångar (det hör väl till), och på den vägen skaffat en hel del nyttiga erfarenheter. Hoppas att min blygsamma närvaro här ska vara till fördel för oss alla. Hej allihop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Välkommen!

Kan du spela oktavdiskobas förresten?

Som Bernard Edwards?

He he, visst f-n kan jag det, med bägge armarna brutna och hjärnan i formalin. Men ärligt talat så tycker jag att discobas a la 70-tal är ganska häftigt. Brukar ge ett gott pump om man kan jobba tight med övriga medlemmar i rytmsektionen. 🙂 Tyvärr vet jag inte vem Bernard Edwards är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr vet jag inte vem Bernard Edwards är.

Han spelade på alla klassiska Chic-låtar (alltså, han och Nile Rodgers var ju Chic); "Le Freak", "Good Times", "My Forbidden Lover" och så en drös Sister Sledge-hits ("He's The Greatest Dancer" är ju helt fantastiskt bra!) och lite Diana Ross ("Upside Down", "I'm Coming Out").

Vad gäller sväng finns det få som matchar honom.

James Jamerson kanske?

Vad ska jag muta dig med för att få med dig på en låt? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...