Jump to content
Annons

Film/Spel-Trailer musik.


Wibben

Recommended Posts

LÅTNAMN: "...this could be the end"

ARTIST/GRUPP: Wibben

GENRE: Soundtrack

LÅTLÄNGD: 2:50

KOMPOSITÖR: Wibben

PRODUCENT: Wibben

EV. MEDVERKANDE: Wibben

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.2 mb

STATUS: I stort sett klar, lite tweaks här och var.

Slängde ihop detta under helgen. Precis skaffat EWQL Silver.

Det är lite mix/master-problem som vanligt. Inte så lätt utan ordentlig lyssning, men man gör så gott man kan =)

Hope you like it =)

this_could_be_the_end_02.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skön början...

låter bra här på datorhögtalarna jag sitter vid...

Ohh när stråkarna kommer in blir det maffigt! 😉

Jag ser detta som musik till ett spel.. Typ Medal Of Honor när man är i Lobbyn...

typiskt 1944 krigsmusik! Och det är inget illa menat! Tvärt om.. du har skapat en känsla som ingen idag ska känna igen

😮

Neh fan detta har du gjort bra!

Får man fråga va du använder?

Edit: Såg att du använder EWQL Silver

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Dom pampiga delarna är lite för "treklangiga" för att det ska låta som på riktigt. Tycker helt enkelt stämföringen är för tråkig/dålig där.

men det lugna partiet i mitten är fint. Saknar dock ett lite tydligare tema, plus att när dom höga stråkarna spelar ihop med hornen så låter dom för starkt. Känns lite onaturligt tycker jag.

Formen/kompositionen fattar jag inte riktigt. Det är nu fyra delar som inte hör ihop alls, och den sista delen bryter av totalt mot allt annat melodiskt. Får riverdance-vibbar och det är ingen gott betyg när det kommer från mig. Använd t ex ostinatot som kontrabasarna spelar i början på det lugna partiet som en linje i något instrument, fast med andra notvärden och artikulation. Eller variera andra delens tema och spela högt uppe i diskanten kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

SoundBorn: Kul att du gillar den! =) Jag använder Kontakt 2 som sampler till EWQL Silver Edition samplingar. Sen (Utan kunskap om man kan Bounce:a hela inspelningen i Kontak2) spelar jag in alla filer till .WAV och mixar och fixar. Inte alls nöjd med mixen. Men men.

VacUm: Tack för kritiken. Jag håller helt med, ljudet är väldigt "trekantigt" eller om jag förstod dig rätt, väldigt tunt. Jag har inte lagt ner mycket tid på att skriva låten, utan detta var mer för att lära mig använda ljuden i sampling-bibloteket. Jag är på intet sett någon komponerings-expert eller på något vis skolad i symfonisk musik så all konstruktiv kritik är välkommet 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

absolut dataspels musik..den typen av musik får ofta låta lite trekantig!!

bra jobbat..jag sätter mig ofta & ska spela in lite orkester grejjor

men det faller oftast platt..så jag orkar inte ens spara eländet..

det blir inte i närheten av så här bra!!

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här skulle funka hur bra som helst till något pampigt dataspel (som folk redan påpekat) Visst, man hör lite att det inte är en "riktig" orkester men det brukar man ju ofta göra i de flesta "spelsoundtrack" (även om det iofs blir vanligare och vanligare att man använder sig av riktiga orkesterinspelningar)

Håller även med om att låten inte riktigt "hänger ihop" men ser det här mer som en demo över vad du vill göra en en helt färdig låt!?

Redigerat av Jejje
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...