Jump to content
Annons

En bra bass och kick.

DublinMudslide (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Tjenna,

Ny hĂ€r pĂ„ forumet.. 😄

yes, över till frÄgan. Jag Àr vÀll en nybörjare pÄ fl studio. Kan "basics" och har koll pÄ allting med piano roll osv. Men min frÄga Àr;

Vilka Packs tycker ni jag ska anvÀnda till att fÄ en riktigt bra och "hÄrd" kick-bass ?

SÄsom i de flesta Techno-Trance lÄtarna. Jag brukar köra med vanlig Kick + SimSynth;

Bassdeepsaw + BassdeepSq. Men nÀr man lyssnar pÄ den kombinationen och Àr lite smÄnöjd sÄ dör den "nöjda" kÀnsla direkt nÀr man hör en Techno/Trance lÄt och tÀnker min bass var inte sÄ dunkig trotts allt. Har ni nÄgra rekomendationer pÄ hur man ska fÄ ett sÄdant sound som jag önskar ?

Hade fint alla,

-Erik

Annons
Postat
Tjenna,

Ny hĂ€r pĂ„ forumet.. 😄

yes, över till frÄgan. Jag Àr vÀll en nybörjare pÄ fl studio. Kan "basics" och har koll pÄ allting med piano roll osv. Men min frÄga Àr;

Vilka Packs tycker ni jag ska anvÀnda till att fÄ en riktigt bra och "hÄrd" kick-bass ?

SÄsom i de flesta Techno-Trance lÄtarna. Jag brukar köra med vanlig Kick + SimSynth;

Bassdeepsaw + BassdeepSq. Men nÀr man lyssnar pÄ den kombinationen och Àr lite smÄnöjd sÄ dör den "nöjda" kÀnsla direkt nÀr man hör en Techno/Trance lÄt och tÀnker min bass var inte sÄ dunkig trotts allt. Har ni nÄgra rekomendationer pÄ hur man ska fÄ ett sÄdant sound som jag önskar ?

Hade fint alla,

-Erik

Ett hett tips Àr ju alltid VipzoneŽs eller vengeance Essential Clubsonds (Vol2). Det som finns i fl mÄste du arbeta med lÀnge och vara erfaren för att kunna hantera. Till basar har vipzone sköna sf2 filer. (krÀver Fl XXl) annars finns vaungard och Zt3a+. PS. Du kan alltid avÀnda söken för att fÄ svar pÄ frÄgor snabbare. Eller sÄ kan du blÀddra sjÀlv.

Postat (redigerat)

Tackar för svar!

Jag försökte pÄ mej att installera reFX och lyckades att installera in plug-in;et i fl och allt. men jag vet inte hur man fÄr fram den nu ? den verkar inte ligga under "packs" osv. Var kan jag hitta denne ?

EDIT; http://vipzone-samples.com/multisamples.php <- DÀr fanns det OTROLIGT shysta bassar + leads! hur kan man fÄ tag pÄ dem elr kostar dem pengar?

Jag tror jag mĂ„ste lĂ€ra mej hela den hĂ€r "+Plugin" grejjen, hur man lĂ€gger till osv. berĂ€tta gĂ€rna hur man gör 😄

Redigerat av DublinMudslide
Postat (redigerat)

JAA! Den var otrolig , Vilken synth anvÀnde du ? och vilka namn pÄ orginal pluggsen?

BerĂ€tta gĂ€rna hur du gör om du har ork och lust, skulle vara evigt tacksam för det 😛

Postat

SÀtt dig ned, börja anvÀnda mixern.

DÄ kan du anvÀnda de flesta basar och trummor som lÄter hyffsade och trixa upp ljudet.

fruity mixer pÄ alla instrument, och lite Fruity Reverb pÄ trummorna skadar inte.

Mixa med högre och lÀgre ljudnivÄer och blanda in instrumenten i varandra.

Postat (redigerat)

okej, jo jag mÀrkte att osc3 gÄr att trixa ihop vÀldigt fint, men hur anvÀnder man sig av "effects" ? sÄ fort jag försöker typ lÀgga den pÄ en plugin eller pack sÄ stÄr det att den inte Àr en generator inte kan lÀggas i channeln ;s

EDIT: Rattar pÄ spakarna som in i med fÄr inte alls lika bra klang i basen som han har :rolleyes: , men har rattat Kicken sÄ det dunkar som aldrig förr :rolleyes:

Postat

Hehe du fĂ„r mecka med pitch evelope 😛 DĂ€r har du tricket! 😄

Peace out!

Postat
Hehe du fĂ„r mecka med pitch evelope đŸ˜± DĂ€r har du tricket! 😄

Peace out!

You got PM 🙂

Postat

Du lĂ€gger till en vst synth genom att högerklicka pĂ„ en kanal >> insert >> more >> Klicka pĂ„ refresh i rutan somm kommer upp. Klicka i "Vaungard (Demo)" och alla andra som du vill ha i listan och lĂ€refter stĂ€ng. Nu har du alla dina pluggar i högerklicks menyn >> instert/Replace đŸ˜±

// Sebbe

Postat (redigerat)
Du lĂ€gger till en vst synth genom att högerklicka pĂ„ en kanal >> insert >> more >> Klicka pĂ„ refresh i rutan somm kommer upp. Klicka i "Vaungard (Demo)" och alla andra som du vill ha i listan och lĂ€refter stĂ€ng. Nu har du alla dina pluggar i högerklicks menyn >> instert/Replace đŸ˜±

// Sebbe

hm.. jag har installerat vanuguard och gjort allt som stod och ÀndÄ finns det inte med i rutan nÀr jag refreshar :S , och nÀr jag vÀljer att lÀgga en "effect" pÄ ngn av channlarna sÄ sÀger den att "can't drop effect on to a channel" och sÄ kommer det upp ngt som heter "Wrapper" som inte har ngra funktioner..

Men Ă„ter, hur gör jag fĂ„r att fĂ„ den sköna bassen som sjodahl har ? Vet att jag kan bli/Ă€r grymt tjatig men tycker det Ă€r riktigt skojj sĂ„ vill lĂ€ra mej hur man gör 😄

Postat
Du lĂ€gger till en vst synth genom att högerklicka pĂ„ en kanal >> insert >> more >> Klicka pĂ„ refresh i rutan somm kommer upp. Klicka i "Vaungard (Demo)" och alla andra som du vill ha i listan och lĂ€refter stĂ€ng. Nu har du alla dina pluggar i högerklicks menyn >> instert/Replace 😉

// Sebbe

hm.. jag har installerat vanuguard och gjort allt som stod och ÀndÄ finns det inte med i rutan nÀr jag refreshar :S , och nÀr jag vÀljer att lÀgga en "effect" pÄ ngn av channlarna sÄ sÀger den att "can't drop effect on to a channel" och sÄ kommer det upp ngt som heter "Wrapper" som inte har ngra funktioner..

Men Ă„ter, hur gör jag fĂ„r att fĂ„ den sköna bassen som sjodahl har ? Vet att jag kan bli/Ă€r grymt tjatig men tycker det Ă€r riktigt skojj sĂ„ vill lĂ€ra mej hur man gör 😆

Du ska inte dra en effekt till nÄgon av kanalerna, du ska endast adressera ljudet till en effektkanal (F9). Fruity wrapper som du sÀger har inga funktioner sÀger du? fakjtum med Àr det nÀstan viktigaste i hela fl-studio. Det Àr den som öppnar vst:erna och andra format.

Vad det gĂ€ller basen sĂ„ fĂ„r du nog kontaklta sjohdal för mer detaljerad info 😆.

Postat (redigerat)

Ja hurra! Precis vad vÀrlden behöver!

Jag vill minsann ocksÄ göra tuff bebistrance!

http://www.speedyshare.com/886889375.html

EDIT: SÄ att ingen missförstÄr mig, Àr det nog bÀst att jag lÀgger till ett [/ironi]

Redigerat av Linus
Postat (redigerat)

DÀr hÀr Àr riktig

Redigerat av Drik
Postat
Ja hurra! Precis vad vÀrlden behöver!

Jag vill minsann ocksÄ göra tuff bebistrance!

http://www.speedyshare.com/886889375.html

EDIT: SÄ att ingen missförstÄr mig, Àr det nog bÀst att jag lÀgger till ett [/ironi]

LOOOOOOOOOL! 🙂

Hahahaha 😎 - Power to the baybies! 😄

DÀr hÀr Àr riktig TRANCE

😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.