DublinMudslide (oregistrerad) Postat 19 augusti 2006 Postat 19 augusti 2006 Tjenna, Ny hĂ€r pĂ„ forumet.. đ yes, över till frĂ„gan. Jag Ă€r vĂ€ll en nybörjare pĂ„ fl studio. Kan "basics" och har koll pĂ„ allting med piano roll osv. Men min frĂ„ga Ă€r; Vilka Packs tycker ni jag ska anvĂ€nda till att fĂ„ en riktigt bra och "hĂ„rd" kick-bass ? SĂ„som i de flesta Techno-Trance lĂ„tarna. Jag brukar köra med vanlig Kick + SimSynth; Bassdeepsaw + BassdeepSq. Men nĂ€r man lyssnar pĂ„ den kombinationen och Ă€r lite smĂ„nöjd sĂ„ dör den "nöjda" kĂ€nsla direkt nĂ€r man hör en Techno/Trance lĂ„t och tĂ€nker min bass var inte sĂ„ dunkig trotts allt. Har ni nĂ„gra rekomendationer pĂ„ hur man ska fĂ„ ett sĂ„dant sound som jag önskar ? Hade fint alla, -Erik
Nexustwins Postat 19 augusti 2006 Postat 19 augusti 2006 Tjenna, Ny hĂ€r pĂ„ forumet.. đ yes, över till frĂ„gan. Jag Ă€r vĂ€ll en nybörjare pĂ„ fl studio. Kan "basics" och har koll pĂ„ allting med piano roll osv. Men min frĂ„ga Ă€r; Vilka Packs tycker ni jag ska anvĂ€nda till att fĂ„ en riktigt bra och "hĂ„rd" kick-bass ? SĂ„som i de flesta Techno-Trance lĂ„tarna. Jag brukar köra med vanlig Kick + SimSynth; Bassdeepsaw + BassdeepSq. Men nĂ€r man lyssnar pĂ„ den kombinationen och Ă€r lite smĂ„nöjd sĂ„ dör den "nöjda" kĂ€nsla direkt nĂ€r man hör en Techno/Trance lĂ„t och tĂ€nker min bass var inte sĂ„ dunkig trotts allt. Har ni nĂ„gra rekomendationer pĂ„ hur man ska fĂ„ ett sĂ„dant sound som jag önskar ? Hade fint alla, -Erik Ett hett tips Ă€r ju alltid VipzoneÂŽs eller vengeance Essential Clubsonds (Vol2). Det som finns i fl mĂ„ste du arbeta med lĂ€nge och vara erfaren för att kunna hantera. Till basar har vipzone sköna sf2 filer. (krĂ€ver Fl XXl) annars finns vaungard och Zt3a+. PS. Du kan alltid avĂ€nda söken för att fĂ„ svar pĂ„ frĂ„gor snabbare. Eller sĂ„ kan du blĂ€ddra sjĂ€lv.
DublinMudslide (oregistrerad) Postat 19 augusti 2006 Postat 19 augusti 2006 (redigerat) Tackar för svar! Jag försökte pĂ„ mej att installera reFX och lyckades att installera in plug-in;et i fl och allt. men jag vet inte hur man fĂ„r fram den nu ? den verkar inte ligga under "packs" osv. Var kan jag hitta denne ? EDIT; http://vipzone-samples.com/multisamples.php <- DĂ€r fanns det OTROLIGT shysta bassar + leads! hur kan man fĂ„ tag pĂ„ dem elr kostar dem pengar? Jag tror jag mĂ„ste lĂ€ra mej hela den hĂ€r "+Plugin" grejjen, hur man lĂ€gger till osv. berĂ€tta gĂ€rna hur man gör đ Redigerat 19 augusti 2006 av DublinMudslide
Sjodahl Postat 20 augusti 2006 Postat 20 augusti 2006 Gjorde denna basen i FL hĂ€r om dan! I 3xosc (ORGINAL PLUGIN) đ Ăr det nĂ„tt i denna stilen du söker? đ http://www.speedyshare.com/152141680.html
DublinMudslide (oregistrerad) Postat 20 augusti 2006 Postat 20 augusti 2006 (redigerat) JAA! Den var otrolig , Vilken synth anvĂ€nde du ? och vilka namn pĂ„ orginal pluggsen? BerĂ€tta gĂ€rna hur du gör om du har ork och lust, skulle vara evigt tacksam för det đ Redigerat 20 augusti 2006 av DublinMudslide
Lonian Postat 20 augusti 2006 Postat 20 augusti 2006 SÀtt dig ned, börja anvÀnda mixern. DÄ kan du anvÀnda de flesta basar och trummor som lÄter hyffsade och trixa upp ljudet. fruity mixer pÄ alla instrument, och lite Fruity Reverb pÄ trummorna skadar inte. Mixa med högre och lÀgre ljudnivÄer och blanda in instrumenten i varandra.
DublinMudslide (oregistrerad) Postat 20 augusti 2006 Postat 20 augusti 2006 (redigerat) okej, jo jag mÀrkte att osc3 gÄr att trixa ihop vÀldigt fint, men hur anvÀnder man sig av "effects" ? sÄ fort jag försöker typ lÀgga den pÄ en plugin eller pack sÄ stÄr det att den inte Àr en generator inte kan lÀggas i channeln ;s EDIT: Rattar pÄ spakarna som in i med fÄr inte alls lika bra klang i basen som han har , men har rattat Kicken sÄ det dunkar som aldrig förr Redigerat 20 augusti 2006 av DublinMudslide
Sjodahl Postat 20 augusti 2006 Postat 20 augusti 2006 Hehe du fĂ„r mecka med pitch evelope đ DĂ€r har du tricket! đ Peace out!
DublinMudslide (oregistrerad) Postat 20 augusti 2006 Postat 20 augusti 2006 Hehe du fĂ„r mecka med pitch evelope đ± DĂ€r har du tricket! đ Peace out! You got PM đ
Nexustwins Postat 20 augusti 2006 Postat 20 augusti 2006 Du lĂ€gger till en vst synth genom att högerklicka pĂ„ en kanal >> insert >> more >> Klicka pĂ„ refresh i rutan somm kommer upp. Klicka i "Vaungard (Demo)" och alla andra som du vill ha i listan och lĂ€refter stĂ€ng. Nu har du alla dina pluggar i högerklicks menyn >> instert/Replace đ± // Sebbe
DublinMudslide (oregistrerad) Postat 20 augusti 2006 Postat 20 augusti 2006 (redigerat) Du lĂ€gger till en vst synth genom att högerklicka pĂ„ en kanal >> insert >> more >> Klicka pĂ„ refresh i rutan somm kommer upp. Klicka i "Vaungard (Demo)" och alla andra som du vill ha i listan och lĂ€refter stĂ€ng. Nu har du alla dina pluggar i högerklicks menyn >> instert/Replace đ± // Sebbe hm.. jag har installerat vanuguard och gjort allt som stod och Ă€ndĂ„ finns det inte med i rutan nĂ€r jag refreshar :S , och nĂ€r jag vĂ€ljer att lĂ€gga en "effect" pĂ„ ngn av channlarna sĂ„ sĂ€ger den att "can't drop effect on to a channel" och sĂ„ kommer det upp ngt som heter "Wrapper" som inte har ngra funktioner.. Men Ă„ter, hur gör jag fĂ„r att fĂ„ den sköna bassen som sjodahl har ? Vet att jag kan bli/Ă€r grymt tjatig men tycker det Ă€r riktigt skojj sĂ„ vill lĂ€ra mej hur man gör đ Redigerat 20 augusti 2006 av DublinMudslide
Nexustwins Postat 23 augusti 2006 Postat 23 augusti 2006 Du lĂ€gger till en vst synth genom att högerklicka pĂ„ en kanal >> insert >> more >> Klicka pĂ„ refresh i rutan somm kommer upp. Klicka i "Vaungard (Demo)" och alla andra som du vill ha i listan och lĂ€refter stĂ€ng. Nu har du alla dina pluggar i högerklicks menyn >> instert/Replace đ // Sebbe hm.. jag har installerat vanuguard och gjort allt som stod och Ă€ndĂ„ finns det inte med i rutan nĂ€r jag refreshar :S , och nĂ€r jag vĂ€ljer att lĂ€gga en "effect" pĂ„ ngn av channlarna sĂ„ sĂ€ger den att "can't drop effect on to a channel" och sĂ„ kommer det upp ngt som heter "Wrapper" som inte har ngra funktioner.. Men Ă„ter, hur gör jag fĂ„r att fĂ„ den sköna bassen som sjodahl har ? Vet att jag kan bli/Ă€r grymt tjatig men tycker det Ă€r riktigt skojj sĂ„ vill lĂ€ra mej hur man gör đ Du ska inte dra en effekt till nĂ„gon av kanalerna, du ska endast adressera ljudet till en effektkanal (F9). Fruity wrapper som du sĂ€ger har inga funktioner sĂ€ger du? fakjtum med Ă€r det nĂ€stan viktigaste i hela fl-studio. Det Ă€r den som öppnar vst:erna och andra format. Vad det gĂ€ller basen sĂ„ fĂ„r du nog kontaklta sjohdal för mer detaljerad info đ.
Linus Postat 23 augusti 2006 Postat 23 augusti 2006 (redigerat) Ja hurra! Precis vad vÀrlden behöver! Jag vill minsann ocksÄ göra tuff bebistrance! http://www.speedyshare.com/886889375.html EDIT: SÄ att ingen missförstÄr mig, Àr det nog bÀst att jag lÀgger till ett [/ironi] Redigerat 23 augusti 2006 av Linus
pirateKING Postat 23 augusti 2006 Postat 23 augusti 2006 Ja hurra! Precis vad vĂ€rlden behöver! Jag vill minsann ocksĂ„ göra tuff bebistrance! http://www.speedyshare.com/886889375.html EDIT: SĂ„ att ingen missförstĂ„r mig, Ă€r det nog bĂ€st att jag lĂ€gger till ett [/ironi] LOOOOOOOOOL! đ
Drik Postat 23 augusti 2006 Postat 23 augusti 2006 (redigerat) DÀr hÀr Àr riktig Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 23 augusti 2006 av Drik
Nexustwins Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Ja hurra! Precis vad vĂ€rlden behöver! Jag vill minsann ocksĂ„ göra tuff bebistrance! http://www.speedyshare.com/886889375.html EDIT: SĂ„ att ingen missförstĂ„r mig, Ă€r det nog bĂ€st att jag lĂ€gger till ett [/ironi] LOOOOOOOOOL! đ Hahahaha đ - Power to the baybies! đ DĂ€r hĂ€r Ă€r riktig TRANCE đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.