Jump to content
Annons

FL Laggar CPU på Topp?

Recommended Posts

Trance_Freak (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tja jag använder FL 6 och arbetar i lite på fritiden....

men när jag använder FL nu sista tiden eller nått har den börjat lagga jag, tog bort alla onödiga aktiviteter som jag kunde... även hade jag bara

FL 6 med playlist och z3ta+ som jag just håller på med att leta fram vilken typ av melodi jag skall använda...

när jag brukar klicka för att byta "tema" i z3ta+ eller när jag trycker på playknappen för att förhandsvisa låten så laggar det skitmycket.... jag har startat om datorn och tog bort ala onödiga aktiviteter igen, aven kollade jag msconfig, samt satte jag att processorn skulle arbeta mest för "bakgrundstjänser" och inte "program" som det vanligtvis är....

hmmm vad skall jag göra det har ju fungerat innan!!!!

Redigerat av Trance_Freak
Annons
Trance_Freak (oregistrerad)
Postat

Den är hög....

Jag fick det fixat jag valde att ha Windows Klassika Tema då funkade att skitbra, men inte utseendet, men det spelar inte så jättestor roll för man använder det j bara när man har igång det programmet... ju mer man klurar så kanske man fixar det tillslut 😳

Postat

Sen är det så också att z3a+ tar rätt så mycket cpu i sig...kommer ihåg att jag körde 7 st z3a+ samtidigt i en låt och det hjälpte inte att ha buffern på max 🙁

Postat

Vad jag vet så ska du bara sätta krutet på bakgrundstjänster om du använder asio drivrutiner. Men jag tror inte att ditt fel ligger i Fl-studio utan det är så enkelt att din dator håller på att bli lite seg. Defragmentera och kör virus scans så kanske du kan fixa det 🙂... Kan ju ochså vara så att du inte har en bra dator, efter ett tag så kan de ju inte riktigt klara av de nyaste och mst energi krävande pluggarna.

Så Testa först att köra en gammal plugg, som du har använt innan. spela upp ett gammalt projekt tex. funkar det som innan behöver du uppgradera din hårdvara. Om det gå segare så är det program varan det är fel på. som sagt formatera och felsök o.s.v ( du hittar säkert nån fin tråd här på forumet eller artikel i tidningen).

Du sa ochså att det hjälpte med att byta tema i windows, växla till den fian båa designen. gå till kontroll panelen >> Prestanda och underhåll >> juster visuella effekter. Här hittar du ochså defragmenterings verktyg o.s.v

// Sebbe

Postat

Jag höjde buffernivån och trixade allt jag kunde, men LegancyCell är en för krävande vst Synth.

Hade igång 3st samtidigt. Låten vart okej, men det går inte att fortsätta på den eftersom man inte hör ett skvatt i redigeringen ;D

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.