Jump to content
Annons

Falska toner

Trance_Freak (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Tjena bjÀssar!

Jag undrar ifall det finns nÄgot Plugin eller Effekt som man kan anvÀnda i FruityLoops 6 som gör om falska röster till "ikke falska" röster??

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Gsnap gratis.

Postat
ptjaa.. angraez avtonute ska var bra sÀger dom. eller mledonye clemeony.

brĂ„ttom!? 😛

antares autotune! (helst i rack!! 😛 )

Postat
ptjaa.. angraez avtonute ska var bra sÀger dom. eller mledonye clemeony.

brĂ„ttom!? 😛

antares autotune! (helst i rack!! 😛 )

...fast för bĂ€ttre ljudkvalitet (dock ej i realtid), sĂ„ vĂ€ljer man Celemony Melodyne i stĂ€llet... 🙂

musik (oregistrerad)
Postat

Inte Ät andra hÄllet dÄ?

😏

Postat (redigerat)

Om man anvĂ€nder typ autotuner sĂ„ förvanskar man orginalsĂ„ngspĂ„ret, det Ă€r inte lĂ€ngre den "Ă€kta" sĂ„ngen. OĂ€kta = falsk. Autotuner gör alla dina sĂ„ngspĂ„r falska! 😏

SjÀlv anvÀnder jag Gsnap ibland. Det Àr ju en jÀttekul effekt att leka med. Men det lÀr inte lÄta vettigt alls om man vill att det ska lÄta "Àkta", för det blir en viss karaktÀr pÄ sÄngen. LÄter liksom metalliskt pÄ nÄgot sÀtt och inte alls snyggt. Tycker jag. Fast det finns sÀkert monsterdyra prylar som funkar bÀttre iofs.

Men enligt mig, om du vill att det ska lÄta Àkta ska du nog lÄta det vara lite falskt..(!)

edit: sÄ jag hÀvdar alltsÄ att Àkta = falskt...

Redigerat av Fidden
Postat

Tack ala nu har jag lite att vÀlja pÄ, ja fÄr se vilken som blir bÀst nÀr jag skall anvÀnda den

Postat
Om man anvĂ€nder typ autotuner sĂ„ förvanskar man orginalsĂ„ngspĂ„ret, det Ă€r inte lĂ€ngre den "Ă€kta" sĂ„ngen. OĂ€kta = falsk. Autotuner gör alla dina sĂ„ngspĂ„r falska! 🙂

SjÀlv anvÀnder jag Gsnap ibland. Det Àr ju en jÀttekul effekt att leka med. Men det lÀr inte lÄta vettigt alls om man vill att det ska lÄta "Àkta", för det blir en viss karaktÀr pÄ sÄngen. LÄter liksom metalliskt pÄ nÄgot sÀtt och inte alls snyggt. Tycker jag. Fast det finns sÀkert monsterdyra prylar som funkar bÀttre iofs.

Men enligt mig, om du vill att det ska lÄta Àkta ska du nog lÄta det vara lite falskt..(!)

edit: sÄ jag hÀvdar alltsÄ att Àkta = falskt...

...men man kan ocksÄ se det som att:

Falskt = som det blev nĂ€r man egentligen hade tĂ€nkt sjunga en annan ton. 😆

Äkta = rĂ€tt intonerat och pĂ„ det sĂ€tt man ville att det skulle lĂ„ta. Eftersom man har en konstnĂ€rlig frihet att göra som man vill, sĂ„ Ă€r det fel att sĂ€ga att pitchkorrigering Ă€r fel. Det ger ju ett resultat som Ă€r nĂ€rmare vad man hade tĂ€nkt sig. 🙂

Om det lĂ„ter metalliskt eller onaturligt, sĂ„ har man anvĂ€nt fel plugg eller stĂ€llt in den fel - eller sĂ„ Ă€r man sĂ„ hopplöst fel ute, att man borde be nĂ„gon annan sjunga... 😄😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.