Jump to content
Annons

Crumble Zone + Y-feeder: Dehdohm


Fidden

Recommended Posts

LÅTNAMN: Dehdohm

ARTIST/GRUPP: Crumble Zone / Y-feeder

GENRE: ?

LÅTLÄNGD: 6.12

KOMPOSITÖR: Fredrik Johansson, Mattias Andersson (Arete)

PRODUCENT: Fredrik Johansson, Mattias Andersson

EV. MEDVERKANDE: Samma där...

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 8.53Mb

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: Dehdohm

Lyssnade för någon vecka sedan på Aretes låt Dehdohm som han postade här på forumet och kunde inte hjälpa att få melodier i huvudet... så jag spelade in dom lite snabbt. Gjorde lite mer igårkväll, och såhär blev det.

Spelade helt enkelt in ovanpå orginalet 🙂

/Fredrik, kvällen till ära iklädd mustasch 😛😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jAG STOG I KÖKET OCH FIXADE LITE KÄK. HÖRDE DIN LÅT LITE SI SÅ DÄR SOM MAN BRUKAR LYSSNAR, LITE SLÖTT. mEN SEN PÅ SLUTET. gÅR ÅSKAN? VAD HÄNDER?

jÄVLIGT HÄFTIGT SLUT.

KAMRATER! LYSSNA PÅ SLUTET!!

PÅ DET HELA

MÅSTE JAG SÄGA 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry men jag orkade inte lyssna igenom hela...! Det är ett alldeles för vilt ljudlandskap för mig! 🙂 Massor med ljud som inte alls samverkar och så fuldist överallt utom på sången. Jag tror helt enkelt att jag inte förstår mig på det här, det kanske är mer konst än ... ja. Jag vet inte. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tokai: Slutet gott, allting gott?

martinm: Kul att du gillar! Håller helt med dig om texten, den bara kom... sen fick jag byta ut vissa ord som tyvärr inte fanns och sen fick jag byta ut några till som var på fel språk och några som inte bildade några som helst meningar med dom andra orden runt omkring... men men, det är så alla stora textförfattare gör... eller inte.

Stajo: Tack... tror jag.

Arete: Ska bli grymt kul att höra vad du lyckas göra med det =)

Hellpig: Jag får tacka för att du iallafall försökte lyssna igenom det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Cool mix av the cure och bonos band med en loyd cole liknande figur på sång med klara pop och worldinfluencer. Kanske blir lite mycket trummor som flippar runt men annars skulle nog hellre köpt den här demon än en "riktig" version av den här.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

tusan också vad surt jag sjunger på en del ställen i början... 😏

Ljudet är mycket klarare och spåren får mer plats i din mix och grötar inte ihop sig lika mycket. Saknar lite min tokprocessade andrastämma, men jag tycker mig höra den någonstans där i bakgrunden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow! Jag diggade orginallåten, men jag diggar denna ännu mer! Vilken grym förändring det blev när du lade på sång/instrument Fidden. Ljuden kompletterar verkligen varandra. Låter förbannat storslaget.

Som det sades tidigare kanske en lite mer annorlunda text vore på sin plats, det skulle nog ge det där lilla extra, men det funkar ju bra så som det är nu också. Får däremot lite ont i öronen av alla höga frekvenser en bit längre fram i låten. Kanske skulle gå att sänka dessa en aning, för det råder ju verkligen ingen brist på diskantsoppa... 😏

Ska ni inte försöka er på att producera fler låtar i samma stil, arete och fidden?

Redigerat av spyfly
Link to comment
Dela på andra sajter

@Fidden: Tog ner andrastämman lite för mycket, den ska höras lite mer i slutverren :-)

@spyfly: diskantsoppan gillar jag personligen, är lite av ett stilistiskt grepp. Eller snarare stilistisk gröt ;-) Massivt helt enkelt.

Får se om det kanske blir nåt mer samarbete, jag är öppen för möjligheten :-)

@Matthew: Andrastämman blev lite väl lågt mixad i min verre, ska dra upp den mer som sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...