Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Mitt coverband har fÄtt idétorka.... pÄ det sÀttet att vi inte vet vad vi ska spela...

Vi gillar mycket...

Följande lÄtar spelar vi:

Paranoid

Breaking The Law

Proud Mary

Rockin all over the world

Seek and Destroy

Diving Duck Blues

Det fÄr ju gÀrna vara nÄgot som Àr kul att spela och som fjortisar kan lyssna pÄ (nej, vi tÀnker inte spela nÄgot med Lordi, vi Àr alldeles för omusikaliska).

Jag har valt i stort sett alla lĂ„tar hittils. 😏

AlltsÄ: NÄgon som har förslag?

Redigerat av Lucifer666
Annons
Postat

😆 Ja, djĂ€vlar... Jag med co lekte med tanken att sĂ€tta ihop ett coverband mest pĂ„ skoj förstĂ„s en gĂ„ng men det blev mest att vi trĂ€ffades gjorde en setlista och drack öl istĂ€llet... 🙂

NÄja, helt okej lÄtlista men varför inte kasta in nÄgon Maiden stÀnkare som Run to the Hills t ex, eller The Trooper, Hallowed be thy Name...

Eller Dio - Holy Diver,

Queensryche - Operation Mindcrime,

eller nÄgon Whitesnake lÄt,

eller...

Ja, djĂ€vlar... 😏

Det finns ju egentligen hur mycket som helst att vÀlja pÄ ju...

Äh, ta grejer som NI gillar. Det Ă€r nog det allra viktigaste. Man orkar inte med det hela annars, tĂ€nk pĂ„ att öl Ă€r gott... đŸ€Ș

Postat (redigerat)
😛 Ja, djĂ€vlar... Jag med co lekte med tanken att sĂ€tta ihop ett coverband mest pĂ„ skoj förstĂ„s en gĂ„ng men det blev mest att vi trĂ€ffades gjorde en setlista och drack öl istĂ€llet... 😄

NÄja, helt okej lÄtlista men varför inte kasta in nÄgon Maiden stÀnkare som Run to the Hills t ex, eller The Trooper, Hallowed be thy Name...

Eller Dio - Holy Diver,

Queensryche - Operation Mindcrime,

eller nÄgon Whitesnake lÄt,

eller...

Ja, djĂ€vlar... 😉 

Det finns ju egentligen hur mycket som helst att vÀlja pÄ ju...

Äh, ta grejer som NI gillar. Det Ă€r nog det allra viktigaste. Man orkar inte med det hela annars, tĂ€nk pĂ„ att öl Ă€r gott... 😎

Det jag inte orkar Ă€r att lĂ€ra de andra lĂ„tarna vi spelar. 😎

Jag Àr nÀmligen den enda som övar... och den enda som egentligen Àr intresserad av att spela. xD

Holy Diver skulle vara kul som fan att spela dock. Vet inte om vÄr sÄngare pallar det.

Ska man köra nĂ„got med Maiden ska det vara Running Free. 😎

Redigerat av Lucifer666
Postat

Enter sandman! :-)

Annars Àr Ramones bÄde lÀtta och skoj att spela! Pet sematary, Sheena is a punkrocker, Blitzkrieg bop mfl mfl mfl!

Postat
Om ni ska spela för fjortisar, spela Green Day! 😄

Boulevard of Broken Dreams, When I come Around t.ex.

Det dĂ€r Ă€r en mycket bra idĂ©... sjĂ€lv avskyr jag dem... men man skulle kunna göra ett litet medley och helt enkelt döda lĂ„tarna som fan. 😎

Postat
Enter sandman! :-)

Annars Àr Ramones bÄde lÀtta och skoj att spela! Pet sematary, Sheena is a punkrocker, Blitzkrieg bop mfl mfl mfl!

Enter Sandman Ă€r ju trĂ„kig... visserligen har fjortisarna hört den, men ska man spela Metallica ska man spela det tidiga, annars kan man lika gĂ€rna strunta i det. 😄

Ramones Ă€r vĂ€l det bĂ€sta punkbandet jag har hört... sĂ„ det Ă€r ju ett skönt förslag. 😎

Postat
Enter Sandman Àr ju trÄkig... visserligen har fjortisarna hört den, men ska man spela Metallica ska man spela det tidiga, annars kan man lika gÀrna strunta i det.

Enter sandman var ett ironiskt förslag frÄn min sida. Den Àr vÀl tillsammans med "Smells like teen spirit" vÀrldens tvÄ mest sönder-covrade lÄtar! :-)

Postat

För helvete, kompisar! A och O nÀr man vÀljer covers Àr ju att man ska vÀlja ovÀntade lÄtar. Hur kul Àr det att ett hÄrdrocksband lirar Paranoid?!

Kör nÄgra Modern Talking-lÄtar. Och kanske Howard Jones. Eller Olivia Newton Johns Physical.

Postat
Enter sandman var ett ironiskt förslag frÄn min sida. Den Àr vÀl tillsammans med "Smells like teen spirit" vÀrldens tvÄ mest sönder-covrade lÄtar! :-)

Then who the fuck is Alice?

Postat
För helvete, kompisar! A och O nÀr man vÀljer covers Àr ju att man ska vÀlja ovÀntade lÄtar. Hur kul Àr det att ett hÄrdrocksband lirar Paranoid?!

Kör nÄgra Modern Talking-lÄtar. Och kanske Howard Jones. Eller Olivia Newton Johns Physical.

Kanske om man Ă€r sĂ„ gammal som dig... hur mĂ„nga Ă„r du nu Ă€r... 😉

Jag har en enorm jÀvla möjlighet med det hÀr bandet.

Alla bandmedlemmar utom jag Àr riktigt söta brudmagneter...(medans jag Àr ett "lÄnghÄrigt slusk") xD

AlltsÄ: Jag har en jÀvla stor möjlighet att fÄ dem att upptÀcka rocken, fjortisarna alltsÄ.

DĂ„ antar jag att det Ă€r bĂ€st att ta det mest kĂ€nda och som de faktiskt BORDE kĂ€nna igen. 🙂

Postat
Ett coverband med idétorka? Jag trodde coverband var definitionen pÄ idétorka.

Hahaha, bÀsta jag hört pÄ lÀnge!

SĂ„ jĂ€vla sant ocksĂ„ 😉

Postat
Jag ska fÄ fjortisar och resten av vÀrlden att lyssna pÄ den syndigaste av all musik: rocken *skratta ondskefullt*

Jag trodde det var rap/hiphop som höll den titeln just nu... 😄 Kör Boten Anna sĂ„ fĂ„r ni igĂ„ng 14isarna.

Postat
Kör Boten Anna sÄ fÄr ni igÄng 14isarna.

Jag körde den pÄ skoj pÄ jobbet (jobbar som afterworkunderhÄllare) och folk sjöng med som galningar. Creedence och allt sÄnt kunde ju slÀnga sig i vÀggen. Jag sjÀlv kunde inte hela texten men gÀsterna fyllde i hela sjÀlva. Helt stört! :rolleyes:

Postat
Kör Boten Anna sÄ fÄr ni igÄng 14isarna.

Jag körde den pÄ skoj pÄ jobbet (jobbar som afterworkunderhÄllare) och folk sjöng med som galningar. Creedence och allt sÄnt kunde ju slÀnga sig i vÀggen. Jag sjÀlv kunde inte hela texten men gÀsterna fyllde i hela sjÀlva. Helt stört! :rolleyes:

Jo men sÄ dÀr Àr det ju jÀmt... efter min erfarenhet sÄ kan det vara vilket skrÀp som helst. Har det bara setts/hörts i media sÄ vill folk ha det. Jag tÀnker inte definiera skrÀp eller ifrÄgasÀtta folks smak men flugor dras ju som bekant till koskit.

Postat

Ni kan ju göra covers pÄ den dÀr ena Crazy Frog-lÄten.

Minns inte vad den hette, men texten var typ "ringa dinga ding ding, ringa dinga bengbengbeng ringa dinga benga beng ringa benga dinga ding dinga benga ringa ding blabla CRAZY FROG!"

vet ni vilken jag menar? :rolleyes:

pme (oregistrerad)
Postat

ace of spades?

Gamla hederliga sweet kanske?

Tidigt 80-tal som iron maidens gamla klassiker?

Vad har ni för sÀtting?

Postat
Jag ska fÄ fjortisar och resten av vÀrlden att lyssna pÄ den syndigaste av all musik: rocken *skratta ondskefullt*

Jag trodde det var rap/hiphop som höll den titeln just nu... 😆 Kör Boten Anna sĂ„ fĂ„r ni igĂ„ng 14isarna.

Jag gillar oftast inte growling det minsta lilla, men pĂ„ den skulle det vara riktigt kul att lĂ€gga det pĂ„. 😄

Postat

Hahaha, sĂ„ kasst... vi ska lĂ€gga ner bandet, sĂ„ jag har inte ens nĂ„got band att spela med... 😆

Aja... blir ju en hel del tid Ă„t att skriva mer musik och öva mer gitarr och bas. 😄

Postat
btw... dricker inte öl. 🙂

Kalla mig mes, men jag Ă€r stolt nykterist. 🙂

oohh, sÄ trevligt. jag med!

Postat
Hahaha, sĂ„ kasst... vi ska lĂ€gga ner bandet, sĂ„ jag har inte ens nĂ„got band att spela med... 😛

Aja... blir ju en hel del tid Ă„t att skriva mer musik och öva mer gitarr och bas. 😛

🙂🙂😆

Postat
Verkar ju gÄ bra för dig! :rolleyes:

Som fan!

Finns dessutom inga fler att spela med hĂ€r i byn, sĂ„ nu gĂ„r det ju Ă„t helvete pĂ„ den fronten 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.