Lucifer666 Postat 4 augusti 2006 Postat 4 augusti 2006 (redigerat) Mitt coverband har fĂ„tt idĂ©torka.... pĂ„ det sĂ€ttet att vi inte vet vad vi ska spela... Vi gillar mycket... Följande lĂ„tar spelar vi: Paranoid Breaking The Law Proud Mary Rockin all over the world Seek and Destroy Diving Duck Blues Det fĂ„r ju gĂ€rna vara nĂ„got som Ă€r kul att spela och som fjortisar kan lyssna pĂ„ (nej, vi tĂ€nker inte spela nĂ„got med Lordi, vi Ă€r alldeles för omusikaliska). Jag har valt i stort sett alla lĂ„tar hittils. đ AlltsĂ„: NĂ„gon som har förslag? Redigerat 4 augusti 2006 av Lucifer666
Dark Of Light Postat 4 augusti 2006 Postat 4 augusti 2006 đ Ja, djĂ€vlar... Jag med co lekte med tanken att sĂ€tta ihop ett coverband mest pĂ„ skoj förstĂ„s en gĂ„ng men det blev mest att vi trĂ€ffades gjorde en setlista och drack öl istĂ€llet... đ NĂ„ja, helt okej lĂ„tlista men varför inte kasta in nĂ„gon Maiden stĂ€nkare som Run to the Hills t ex, eller The Trooper, Hallowed be thy Name... Eller Dio - Holy Diver, Queensryche - Operation Mindcrime, eller nĂ„gon Whitesnake lĂ„t, eller... Ja, djĂ€vlar... đ Det finns ju egentligen hur mycket som helst att vĂ€lja pĂ„ ju... Ăh, ta grejer som NI gillar. Det Ă€r nog det allra viktigaste. Man orkar inte med det hela annars, tĂ€nk pĂ„ att öl Ă€r gott... đ€Ș
Lucifer666 Postat 4 augusti 2006 TrĂ„dstartare Postat 4 augusti 2006 (redigerat) đ Ja, djĂ€vlar... Jag med co lekte med tanken att sĂ€tta ihop ett coverband mest pĂ„ skoj förstĂ„s en gĂ„ng men det blev mest att vi trĂ€ffades gjorde en setlista och drack öl istĂ€llet... đ NĂ„ja, helt okej lĂ„tlista men varför inte kasta in nĂ„gon Maiden stĂ€nkare som Run to the Hills t ex, eller The Trooper, Hallowed be thy Name... Eller Dio - Holy Diver, Queensryche - Operation Mindcrime, eller nĂ„gon Whitesnake lĂ„t, eller... Ja, djĂ€vlar... đ Det finns ju egentligen hur mycket som helst att vĂ€lja pĂ„ ju... Ăh, ta grejer som NI gillar. Det Ă€r nog det allra viktigaste. Man orkar inte med det hela annars, tĂ€nk pĂ„ att öl Ă€r gott... đ Det jag inte orkar Ă€r att lĂ€ra de andra lĂ„tarna vi spelar. đ Jag Ă€r nĂ€mligen den enda som övar... och den enda som egentligen Ă€r intresserad av att spela. xD Holy Diver skulle vara kul som fan att spela dock. Vet inte om vĂ„r sĂ„ngare pallar det. Ska man köra nĂ„got med Maiden ska det vara Running Free. đ Redigerat 4 augusti 2006 av Lucifer666
Lucifer666 Postat 4 augusti 2006 TrĂ„dstartare Postat 4 augusti 2006 btw... dricker inte öl. đ Kalla mig mes, men jag Ă€r stolt nykterist. đ
Florian le Sage Postat 5 augusti 2006 Postat 5 augusti 2006 TRB (Tom Robinson band) sing if youÂŽre glad to be gay... đ
Overkill Postat 5 augusti 2006 Postat 5 augusti 2006 Om ni ska spela för fjortisar, spela Green Day! đ Boulevard of Broken Dreams, When I come Around t.ex.
Steinb Postat 5 augusti 2006 Postat 5 augusti 2006 Enter sandman! :-) Annars Àr Ramones bÄde lÀtta och skoj att spela! Pet sematary, Sheena is a punkrocker, Blitzkrieg bop mfl mfl mfl!
Lucifer666 Postat 6 augusti 2006 TrĂ„dstartare Postat 6 augusti 2006 Om ni ska spela för fjortisar, spela Green Day! đ Boulevard of Broken Dreams, When I come Around t.ex. Det dĂ€r Ă€r en mycket bra idĂ©... sjĂ€lv avskyr jag dem... men man skulle kunna göra ett litet medley och helt enkelt döda lĂ„tarna som fan. đ
Lucifer666 Postat 6 augusti 2006 TrĂ„dstartare Postat 6 augusti 2006 Enter sandman! :-) Annars Ă€r Ramones bĂ„de lĂ€tta och skoj att spela! Pet sematary, Sheena is a punkrocker, Blitzkrieg bop mfl mfl mfl! Enter Sandman Ă€r ju trĂ„kig... visserligen har fjortisarna hört den, men ska man spela Metallica ska man spela det tidiga, annars kan man lika gĂ€rna strunta i det. đ Ramones Ă€r vĂ€l det bĂ€sta punkbandet jag har hört... sĂ„ det Ă€r ju ett skönt förslag. đ
Steinb Postat 6 augusti 2006 Postat 6 augusti 2006 Enter Sandman Àr ju trÄkig... visserligen har fjortisarna hört den, men ska man spela Metallica ska man spela det tidiga, annars kan man lika gÀrna strunta i det. Enter sandman var ett ironiskt förslag frÄn min sida. Den Àr vÀl tillsammans med "Smells like teen spirit" vÀrldens tvÄ mest sönder-covrade lÄtar! :-)
AndyPandy Postat 6 augusti 2006 Postat 6 augusti 2006 För helvete, kompisar! A och O nÀr man vÀljer covers Àr ju att man ska vÀlja ovÀntade lÄtar. Hur kul Àr det att ett hÄrdrocksband lirar Paranoid?! Kör nÄgra Modern Talking-lÄtar. Och kanske Howard Jones. Eller Olivia Newton Johns Physical.
josie87 Postat 6 augusti 2006 Postat 6 augusti 2006 lÀtt att ni ska spela steely dan - gaslighting abbie
tbruce Postat 6 augusti 2006 Postat 6 augusti 2006 Ett coverband med idétorka? Jag trodde coverband var definitionen pÄ idétorka.
rainydays Postat 6 augusti 2006 Postat 6 augusti 2006 Enter sandman var ett ironiskt förslag frÄn min sida. Den Àr vÀl tillsammans med "Smells like teen spirit" vÀrldens tvÄ mest sönder-covrade lÄtar! :-) Then who the fuck is Alice?
Lucifer666 Postat 6 augusti 2006 TrĂ„dstartare Postat 6 augusti 2006 Ett coverband med idĂ©torka? Jag trodde coverband var definitionen pĂ„ idĂ©torka. Hahaha, jag tror det stĂ€mmer riktigt bra. đ
Lucifer666 Postat 6 augusti 2006 TrĂ„dstartare Postat 6 augusti 2006 För helvete, kompisar! A och O nĂ€r man vĂ€ljer covers Ă€r ju att man ska vĂ€lja ovĂ€ntade lĂ„tar. Hur kul Ă€r det att ett hĂ„rdrocksband lirar Paranoid?! Kör nĂ„gra Modern Talking-lĂ„tar. Och kanske Howard Jones. Eller Olivia Newton Johns Physical. Kanske om man Ă€r sĂ„ gammal som dig... hur mĂ„nga Ă„r du nu Ă€r... đ Jag har en enorm jĂ€vla möjlighet med det hĂ€r bandet. Alla bandmedlemmar utom jag Ă€r riktigt söta brudmagneter...(medans jag Ă€r ett "lĂ„nghĂ„rigt slusk") xD AlltsĂ„: Jag har en jĂ€vla stor möjlighet att fĂ„ dem att upptĂ€cka rocken, fjortisarna alltsĂ„. DĂ„ antar jag att det Ă€r bĂ€st att ta det mest kĂ€nda och som de faktiskt BORDE kĂ€nna igen. đ
Lucifer666 Postat 6 augusti 2006 TrÄdstartare Postat 6 augusti 2006 Jag ska fÄ fjortisar och resten av vÀrlden att lyssna pÄ den syndigaste av all musik: rocken *skratta ondskefullt*
gsol Postat 6 augusti 2006 Postat 6 augusti 2006 Ett coverband med idĂ©torka? Jag trodde coverband var definitionen pĂ„ idĂ©torka. Hahaha, bĂ€sta jag hört pĂ„ lĂ€nge! SĂ„ jĂ€vla sant ocksĂ„ đ
Hellpig Postat 7 augusti 2006 Postat 7 augusti 2006 Jag ska fĂ„ fjortisar och resten av vĂ€rlden att lyssna pĂ„ den syndigaste av all musik: rocken *skratta ondskefullt* Jag trodde det var rap/hiphop som höll den titeln just nu... đ Kör Boten Anna sĂ„ fĂ„r ni igĂ„ng 14isarna.
lavrell Postat 7 augusti 2006 Postat 7 augusti 2006 Kör Boten Anna sÄ fÄr ni igÄng 14isarna. Jag körde den pÄ skoj pÄ jobbet (jobbar som afterworkunderhÄllare) och folk sjöng med som galningar. Creedence och allt sÄnt kunde ju slÀnga sig i vÀggen. Jag sjÀlv kunde inte hela texten men gÀsterna fyllde i hela sjÀlva. Helt stört!
Hellpig Postat 7 augusti 2006 Postat 7 augusti 2006 Kör Boten Anna sÄ fÄr ni igÄng 14isarna. Jag körde den pÄ skoj pÄ jobbet (jobbar som afterworkunderhÄllare) och folk sjöng med som galningar. Creedence och allt sÄnt kunde ju slÀnga sig i vÀggen. Jag sjÀlv kunde inte hela texten men gÀsterna fyllde i hela sjÀlva. Helt stört! Jo men sÄ dÀr Àr det ju jÀmt... efter min erfarenhet sÄ kan det vara vilket skrÀp som helst. Har det bara setts/hörts i media sÄ vill folk ha det. Jag tÀnker inte definiera skrÀp eller ifrÄgasÀtta folks smak men flugor dras ju som bekant till koskit.
Woxxy Postat 7 augusti 2006 Postat 7 augusti 2006 Ni kan ju göra covers pÄ den dÀr ena Crazy Frog-lÄten. Minns inte vad den hette, men texten var typ "ringa dinga ding ding, ringa dinga bengbengbeng ringa dinga benga beng ringa benga dinga ding dinga benga ringa ding blabla CRAZY FROG!" vet ni vilken jag menar?
pme (oregistrerad) Postat 7 augusti 2006 Postat 7 augusti 2006 ace of spades? Gamla hederliga sweet kanske? Tidigt 80-tal som iron maidens gamla klassiker? Vad har ni för sÀtting?
Lucifer666 Postat 7 augusti 2006 TrĂ„dstartare Postat 7 augusti 2006 Jag ska fĂ„ fjortisar och resten av vĂ€rlden att lyssna pĂ„ den syndigaste av all musik: rocken *skratta ondskefullt* Jag trodde det var rap/hiphop som höll den titeln just nu... đ Kör Boten Anna sĂ„ fĂ„r ni igĂ„ng 14isarna. Jag gillar oftast inte growling det minsta lilla, men pĂ„ den skulle det vara riktigt kul att lĂ€gga det pĂ„. đ
Lucifer666 Postat 7 augusti 2006 TrĂ„dstartare Postat 7 augusti 2006 Hahaha, sĂ„ kasst... vi ska lĂ€gga ner bandet, sĂ„ jag har inte ens nĂ„got band att spela med... đ Aja... blir ju en hel del tid Ă„t att skriva mer musik och öva mer gitarr och bas. đ
josie87 Postat 7 augusti 2006 Postat 7 augusti 2006 btw... dricker inte öl. đKalla mig mes, men jag Ă€r stolt nykterist. đ oohh, sĂ„ trevligt. jag med!
mornel Postat 7 augusti 2006 Postat 7 augusti 2006 Hahaha, sĂ„ kasst... vi ska lĂ€gga ner bandet, sĂ„ jag har inte ens nĂ„got band att spela med... đAja... blir ju en hel del tid Ă„t att skriva mer musik och öva mer gitarr och bas. đ đđđ
Lucifer666 Postat 9 augusti 2006 TrĂ„dstartare Postat 9 augusti 2006 Verkar ju gĂ„ bra för dig! Som fan! Finns dessutom inga fler att spela med hĂ€r i byn, sĂ„ nu gĂ„r det ju Ă„t helvete pĂ„ den fronten đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.