Jump to content
Annons

Pochahontas


Recommended Posts

LÅTNAMN:Pochahontas

* GENRE:Pop

* LÅTLÄNGD:2:50

* KOMPOSITÖR:Christian Lundgren

* PRODUCENT:

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR:2006

* FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

* STORLEK: (ex. 5.3 megabyte) 3.2 Mb

* STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

22_Pochahontas.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du spottar ut låtar på löpande band...kul.

Gillar introt, jag gungar med. Pastaknackandet kanske inte är heltight alltid, men men...

När sången kommer in blir jag förvånad - hade föredragit ett närmare, vanligare sound,

låter som du sitter en meter från micken.

Har bara kassa högtalare just nu så kan inte säga nåt om mix...

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Känns som att du byter väldigt mycket tillsammans med språket - helt andra melodier och fraseringar och dynamik och röstläge än när du sjunger på engelska. Jag är förvånad. Hursomhelst är det riktigt bra och det låter som att du sjunger från hjärtat. Särskilt i slutet, bra att avsluta låten med en sån kraftfull textrad.

Du har något, något speciellt. Fortsätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är riktigt bra musik, tycker jag.

Låter lite winnerbäck, på ett positivt sätt, med annan sång.

Du har inge bas nu väl? Tycker det fattas någon bra basgång som skulle kunna göra väldigt mycket nytta 😉

Nej den låten vill jag höra igen med en bättre inspelning 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

VST‘s,nej nån sån har jag inte sett.Det är en Boss br1180.

Jag försökte mig på cuebase en gång i tiden,men allt försvann en dag,så jag vill tro att jag har det bakom mig nu.Ska inhandla en Korg D3200 snart,men satan så dyrt allt ska vara va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sett/hört dina tidigare demos. Du kanske borde i valet och kvalet bestämma dig om för att sjunga på svenska eller engelska för att det ska bli en röd tråd i låtarna och låtskriveriet. Jag skulle rekomendera svenska. Men det är helt upp till dig vad du trivs med mest.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset.Men jag vill ingenting med min musik,skulle aldrig våga stå på nån scen eller så.Detta är bara en hobby som att lösa korsord,och då kan det väl få vara lite rosa trådar istället för en brinnande röd.. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset.Men jag vill ingenting med min musik,skulle aldrig våga stå på nån scen eller så.Detta är bara en hobby som att lösa korsord,och då kan det väl få vara lite rosa trådar istället för en brinnande röd.. 😛

Det är synd 😆 Scenskräck går alltid att bemästra. Att du ingenting vill

med din musik när du samtidigt har talang kan jag inte förstå.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Det är synd 😆  Scenskräck går alltid att bemästra. Att du ingenting vill

med din musik när du samtidigt har talang kan jag inte förstå.

Jag förstår och beundrar. Samtidigt står du på en scen, om än interaktiv, när du spelar låtarna här på forumet. Hursomhelst, du verkar ha hittat något som passar dig och det är häftigt.

Och förresten, sänk diskanten på spaghettin!

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Nja,jag skulle vilja att nån annan sjöng in dem så att de fick ett "hem",men de är inte tillräckligt kommersiella för att få dem förläggda heller.Keep on rockin‘ in the cruel world! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja,jag skulle vilja att nån annan sjöng in dem så att de fick ett "hem",men de är inte tillräckligt kommersiella för att få dem förläggda heller.Keep on rockin‘ in the cruel world! 😛

Är du för blyg ? Gör man något bra behöver man inte vara blyg.

Orginalet är alltid bäst. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...