Jump to content
Annons

UPDATE: "Di Leva Rocks" är på riktigt nu


MarcusRombo (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Äntligen mera rambo ost.

Skriver medans jag lyssnar.

Hum, skall ljduet vara sådär svajjigt? eller det kanske det är det som är själva osten, eller? hum 058, snyggt. dett atyar sig.

Jodå dett är ost!

En mkt delikat ost dessutom.

Men, vadnudå?

Är jag en mus som tar jättestora osttuggor?

Är osten redan slut?

Jaja, det var kul sålänge et varade!

pece!

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Haha, shit.

tackar!

Ska plocka bort den där kassa synthen i det lilla breaket hör jag nu.

Kanske ska göra något seriöst av detta? Jag tycker ju fan om den nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, shit.

tackar!

Ska plocka bort den där kassa synthen i det lilla breaket hör jag nu.

Kanske ska göra något seriöst av detta? Jag tycker ju fan om den nu.

Klart du skall göra nått seriöst, brukar jue bli så vackert då😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjukt svängigt! Mer sånt här pump. Tycker mixen är lite vass, du kan nog dra ner lite diskant så att basen kommer fram på ett naturligt sätt. Mer sånthär, och detta ska du helt klart göra klart. Kanske något mer variation på din stab skulle sitta fint.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att den är lite loopig, men gillar den ändå! Tycker lead shynten är lite för ostämd, dra ner lite på detune men behåll svajjet på den. Låter snyggt och ger låten pump. 😱. Får inte den där 90-tals känslan riktigt som du nog är ute efter. Använd compressorer, överkompresera o.s.v. Tidningen Studio nr 4/06 som kom ut i maj visar dig hur.

Ha det gött.

// Sebbe

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Hehe, tackar allihopa!

Då kör vi på der här då... Smygstartade lite redan igår.

Mixen är lite vass, tokmaxade hela paketet genom Ozone. Variationer på stab fixat i den aktuella versionen.

Kagge till Sonnert, ska bli! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Sådärja... Har nu gjort det till en hel låt o lagt till lite o grejat o pysslat o fixat o donat.

Som vanligt så överdrev jag i slutskedet så det är lite trångt. Kanske för mycket bas? Konstigt i den övre regionen, lite för brett.

Är det bra skit eller?

(För dom som inte hängt med så är detta en vidareutveckling av en låt jag döpte till Di Leva Rocks och som finns länkad i första inlägget)

Puss

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Tack Pazo! 😲

Jag verkar ha en remixare på gång, sen har jag tänkt remixa själv också 🙂 Ska bli kul att se vad som kan hända.

Link to comment
Dela på andra sajter

shynten

Vad för något sa du? Kollade NE som bekräftade att ordet inte existerar och föreslog istället skytten eller hörnsten. Menade du något av detta?

Schysst låt, Rombo! Det svänger, och breaket eller versen eller vad man nu ska kalla det när du plockar ner hela låten en aning är skitsnyggt. Känns som en skön kombination mellan dina gitarrbaserade grejor och house. Lite samma tricks (Rombo-tricks helt enkelt kanske) vilket är bra, jag gillar ju de låtarna också :rolleyes:

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

:rolleyes:

Tack så mycket Leo! 😉

Jag visste inte ens att jag hade några tricks! 😉

Kul att det verkar finnas en röd tråd mellan mina produktioner, det gillar jag.

Jag började spela lite melodier rakt ur huvudet som jag alltid gör när jag skriver Heavenly Junkies-material och var precis på väg att stänga när pga att det lät för glatt när jag kom på att jag kanske borde göra nåt annat av det istället, och det var ju rätt tänkt av mig om jag tolkat er feedback rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, det här påminner mig om menyläget i Metropolis Street Racer till Dreamcast 😱

Den här låten är schysst, absolut! Vad den behöver är lite mer liv. Lite oljud. Lite swooosh. Lite melodiskt brus. Någon risig sublim pad. Någon ostig röstsampling. Den är schysst nu, men känns lite väl klinisk. Förstår du var jag vill komma?

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Ah, det här påminner mig om menyläget i Metropolis Street Racer till Dreamcast 😱

Den här låten är schysst, absolut! Vad den behöver är lite mer liv. Lite oljud. Lite swooosh. Lite melodiskt brus. Någon risig sublim pad. Någon ostig röstsampling. Den är schysst nu, men känns lite väl klinisk. Förstår du var jag vill komma?

Javisst.. Det ska inte vara en nedhyvlad hushållsost utan en nyöppnad prästost.

Well, jag siktar på remixar av den här, så förhoppningsvis kan dom remixarna ge dig det du saknar 🙂

Trevligt att du gillar den iaf 😛 Tack Martin!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...