lodger Postat 15 juli 2006 Postat 15 juli 2006 Ăr det bara jag som uppskattar Garageband? Hittar inga diskussioner hĂ€r pĂ„ forumet. Enkelt och bra ,som ett program ska va ,tralalalaa. Men det verkar inte finnas nĂ„n track automation vad jag kan se,eller? Coolt att man kan öppna Garageband projektdirekt i Logic Express. Jo,jag skulle behöva nĂ„n typ av deesser för sĂ„ngen,finns det nĂ„t billigt som funkar ?i logic alltsĂ„.
lutfish Postat 20 juli 2006 Postat 20 juli 2006 jag vill ha det, men vĂ„r mac e för dĂ„lig đČ. gĂ„r det att koppla in pĂ„ pc pĂ„ nĂ„t sĂ€tt? Kan du lĂ€gga upp en lĂ„t sĂ„ jag kan fĂ„ höra hur allt lĂ„ter?
Pluffo Postat 20 juli 2006 Postat 20 juli 2006 Ăr det bara jag som uppskattar Garageband? Hittar inga diskussioner hĂ€r pĂ„ forumet. JodĂ„! Det finns!
tbruce Postat 20 juli 2006 Postat 20 juli 2006 Av nĂ„n anledning sĂ„ uppfattar jag Garageband som vĂ€ldigt vĂ€ldigt resurskrĂ€vande, ineffektivt liksom... min visserligen inte sĂ€rskilt monstruösa dator segar Gb som fan, medans Logic flyter pĂ„ riktigt fint sĂ„ lĂ€nge man inte har en himlans massa grejer igĂ„ng. Sen Ă€r inte sequencerdelen allt för lĂ€ttarbetad i Garageband... men förutom det sĂ„ verkar det vara ett riktigt bra program, för de pengarna (0 kr đ ).
Emil Postat 20 juli 2006 Postat 20 juli 2006 HÀr har du en vÀldigt bra och lÀttjobbad deesser som funkar med Garageband, gratis dessutom: Spitfish
tbruce Postat 20 juli 2006 Postat 20 juli 2006 vadĂ„, har du laddat ner det? Menar du mej? đ Jag fick GarageBand gratis med operativsystemet - ser dock att det inte ingĂ„r nu lĂ€ngre sĂ„ det kanske var nĂ„t speciellt erbjudande eller sĂ„ kom de pĂ„ att det kunde inkludera det i iLife istĂ€llet... hmm. đ iPhoto, iDVD och iMovie har jag ocksĂ„ fĂ„tt gratis (men typ inte anvĂ€nt), har de Ă€ndrat pĂ„ dealen och bestĂ€mt sig för att ta pengar för alla de programmen eller hade jag helt enkelt en himla tur nĂ€r jag köpte min dator som fick dem pĂ„ köpet? đ Och ja, Logic Ă€r bra och inte sĂ€rskilt komplicerat, GarageBand Ă€r sĂ€kert en alldeles förtrĂ€fflig inkörsport till Logic. đ
Emil Postat 21 juli 2006 Postat 21 juli 2006 alkej đ.. tackĂ€r logic enklare Ă€n cubase? Jag tycker definitivt att det Ă€r det. Jag gick en nybörjarkurs i Cubase och började med Cubase LE dĂ„ jag fick det med mitt ljudkort. Bytte sen till Logic Express och efter ett par timmar sĂ„ jobbade jag snabbare och bĂ€ttre i Logic Ă€n vad jag gjort i Cubase. Garageband ingĂ„r ju i iLife som man fĂ„r gratis vid köp av alla macar och sĂ„ har det varit i flera Ă„r.
mornel Postat 21 juli 2006 Postat 21 juli 2006 Garageband slÀngde jag i papperskorgen sÄ fort jag hade köpt min dator. LÄngsamt, sinnessjukt resurskrÀvande och svÄrarbetat (tycker jag iofs att allt som inte ser ut som Logic/Cubase Àr, hajade aldrig Tracktion som ska vara "lÀttanvÀnt") plus att de förbenade applelooparna tog upp alldeles för mÄnga gigabyte av min lilla interna hÄrddisk.
Emil Postat 21 juli 2006 Postat 21 juli 2006 Garageband slÀngde jag i papperskorgen sÄ fort jag hade köpt min dator. LÄngsamt, sinnessjukt resurskrÀvande och svÄrarbetat (tycker jag iofs att allt som inte ser ut som Logic/Cubase Àr, hajade aldrig Tracktion som ska vara "lÀttanvÀnt") plus att de förbenade applelooparna tog upp alldeles för mÄnga gigabyte av min lilla interna hÄrddisk. Jag gillar Garageband men nÀr man lÀrt sig Logic sÄ förlorar det lite sin poÀng. Det bÀsta med Logic enligt mig Àr att det blir inte svÄrare Àn vad man gör det, man kan anvÀnda det pÄ precis samma sÀtt som GB om man Àr nybörjare och proffsen kan lattja runt hur mycket de vill i environment. Man kan lÀra sig mer och mer av programmet medans man jobbar med det utan att nÄgonsin fastna nÄnstans.
mornel Postat 21 juli 2006 Postat 21 juli 2006 Garageband slĂ€ngde jag i papperskorgen sĂ„ fort jag hade köpt min dator. LĂ„ngsamt, sinnessjukt resurskrĂ€vande och svĂ„rarbetat (tycker jag iofs att allt som inte ser ut som Logic/Cubase Ă€r, hajade aldrig Tracktion som ska vara "lĂ€ttanvĂ€nt") plus att de förbenade applelooparna tog upp alldeles för mĂ„nga gigabyte av min lilla interna hĂ„rddisk. Jag gillar Garageband men nĂ€r man lĂ€rt sig Logic sĂ„ förlorar det lite sin poĂ€ng. Det bĂ€sta med Logic enligt mig Ă€r att det blir inte svĂ„rare Ă€n vad man gör det, man kan anvĂ€nda det pĂ„ precis samma sĂ€tt som GB om man Ă€r nybörjare och proffsen kan lattja runt hur mycket de vill i environment. Man kan lĂ€ra sig mer och mer av programmet medans man jobbar med det utan att nĂ„gonsin fastna nĂ„nstans. Fast det Ă€r mĂ„nga som fĂ„r leta lĂ€nge efter exporterings-knappen. Lite mĂ€rkligt att man hittar den pĂ„ masterkanalen i mixern under namnet "BNC". đ
Emil Postat 21 juli 2006 Postat 21 juli 2006 Garageband slĂ€ngde jag i papperskorgen sĂ„ fort jag hade köpt min dator. LĂ„ngsamt, sinnessjukt resurskrĂ€vande och svĂ„rarbetat (tycker jag iofs att allt som inte ser ut som Logic/Cubase Ă€r, hajade aldrig Tracktion som ska vara "lĂ€ttanvĂ€nt") plus att de förbenade applelooparna tog upp alldeles för mĂ„nga gigabyte av min lilla interna hĂ„rddisk. Jag gillar Garageband men nĂ€r man lĂ€rt sig Logic sĂ„ förlorar det lite sin poĂ€ng. Det bĂ€sta med Logic enligt mig Ă€r att det blir inte svĂ„rare Ă€n vad man gör det, man kan anvĂ€nda det pĂ„ precis samma sĂ€tt som GB om man Ă€r nybörjare och proffsen kan lattja runt hur mycket de vill i environment. Man kan lĂ€ra sig mer och mer av programmet medans man jobbar med det utan att nĂ„gonsin fastna nĂ„nstans. Fast det Ă€r mĂ„nga som fĂ„r leta lĂ€nge efter exporterings-knappen. Lite mĂ€rkligt att man hittar den pĂ„ masterkanalen i mixern under namnet "BNC". đ Men det gĂ„r ju att anvĂ€nda File-->Bounce ocksĂ„ đ
classic Postat 21 juli 2006 Postat 21 juli 2006 Fast det Ă€r mĂ„nga som fĂ„r leta lĂ€nge efter exporterings-knappen. Lite mĂ€rkligt att man hittar den pĂ„ masterkanalen i mixern under namnet "BNC". đ ...vilket Ă€r konstigt eftersom det Ă€r den mest logiska placeringen.
MusicNixon Postat 21 juli 2006 Postat 21 juli 2006 Men det verkar inte finnas nÄn track automation vad jag kan se,eller?Coolt att man kan öppna Garageband projektdirekt i Logic Express. Man kan automatisera Volym och Panorering. Men det kanske inte var det du menade...
Pluffo Postat 21 juli 2006 Postat 21 juli 2006 (redigerat) vadĂ„, har du laddat ner det? Menar du mej? đ Jag fick GarageBand gratis med operativsystemet - ser dock att det inte ingĂ„r nu lĂ€ngre sĂ„ det kanske var nĂ„t speciellt erbjudande eller sĂ„ kom de pĂ„ att det kunde inkludera det i iLife istĂ€llet... hmm. đ iPhoto, iDVD och iMovie har jag ocksĂ„ fĂ„tt gratis (men typ inte anvĂ€nt), har de Ă€ndrat pĂ„ dealen och bestĂ€mt sig för att ta pengar för alla de programmen eller hade jag helt enkelt en himla tur nĂ€r jag köpte min dator som fick dem pĂ„ köpet? đ Garageband fĂ„r man gratis nĂ€r man köper en mac eftersom det ingĂ„r i iLife vilket följer med alla nya datorer. Punkt slut. Redigerat 21 juli 2006 av Pluffo
tbruce Postat 21 juli 2006 Postat 21 juli 2006 vadĂ„, har du laddat ner det? Menar du mej? đ Jag fick GarageBand gratis med operativsystemet - ser dock att det inte ingĂ„r nu lĂ€ngre sĂ„ det kanske var nĂ„t speciellt erbjudande eller sĂ„ kom de pĂ„ att det kunde inkludera det i iLife istĂ€llet... hmm. đ iPhoto, iDVD och iMovie har jag ocksĂ„ fĂ„tt gratis (men typ inte anvĂ€nt), har de Ă€ndrat pĂ„ dealen och bestĂ€mt sig för att ta pengar för alla de programmen eller hade jag helt enkelt en himla tur nĂ€r jag köpte min dator som fick dem pĂ„ köpet? đ Garageband fĂ„r man gratis nĂ€r man köper en mac eftersom det ingĂ„r i iLife vilket följer med alla nya datorer. Punkt slut. Ah. đ Hur lĂ€nge har iLife hetat iLife?
mornel Postat 21 juli 2006 Postat 21 juli 2006 vadĂ„, har du laddat ner det? Menar du mej? đ Jag fick GarageBand gratis med operativsystemet - ser dock att det inte ingĂ„r nu lĂ€ngre sĂ„ det kanske var nĂ„t speciellt erbjudande eller sĂ„ kom de pĂ„ att det kunde inkludera det i iLife istĂ€llet... hmm. đ iPhoto, iDVD och iMovie har jag ocksĂ„ fĂ„tt gratis (men typ inte anvĂ€nt), har de Ă€ndrat pĂ„ dealen och bestĂ€mt sig för att ta pengar för alla de programmen eller hade jag helt enkelt en himla tur nĂ€r jag köpte min dator som fick dem pĂ„ köpet? đ Garageband fĂ„r man gratis nĂ€r man köper en mac eftersom det ingĂ„r i iLife vilket följer med alla nya datorer. Punkt slut. Ah. đ Hur lĂ€nge har iLife hetat iLife? Sen '04 tror jag.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.