Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det bara jag som uppskattar Garageband? Hittar inga diskussioner hĂ€r pĂ„ forumet.

Enkelt och bra ,som ett program ska va ,tralalalaa.

Men det verkar inte finnas nÄn track automation vad jag kan se,eller?

Coolt att man kan öppna Garageband projektdirekt i Logic Express.

Jo,jag skulle behöva nÄn typ av deesser för sÄngen,finns det nÄt billigt som funkar ?i logic alltsÄ.

Annons
Postat

jag vill ha det, men vĂ„r mac e för dĂ„lig đŸ˜Č. gĂ„r det att koppla in pĂ„ pc pĂ„ nĂ„t sĂ€tt?

Kan du lÀgga upp en lÄt sÄ jag kan fÄ höra hur allt lÄter?

Postat

Av nĂ„n anledning sĂ„ uppfattar jag Garageband som vĂ€ldigt vĂ€ldigt resurskrĂ€vande, ineffektivt liksom... min visserligen inte sĂ€rskilt monstruösa dator segar Gb som fan, medans Logic flyter pĂ„ riktigt fint sĂ„ lĂ€nge man inte har en himlans massa grejer igĂ„ng. Sen Ă€r inte sequencerdelen allt för lĂ€ttarbetad i Garageband... men förutom det sĂ„ verkar det vara ett riktigt bra program, för de pengarna (0 kr 🙂 ).

Postat

HÀr har du en vÀldigt bra och lÀttjobbad deesser som funkar med Garageband, gratis dessutom: Spitfish

Postat
vadÄ, har du laddat ner det?

Menar du mej? 😆 Jag fick GarageBand gratis med operativsystemet - ser dock att det inte ingĂ„r nu lĂ€ngre sĂ„ det kanske var nĂ„t speciellt erbjudande eller sĂ„ kom de pĂ„ att det kunde inkludera det i iLife istĂ€llet... hmm. 😆

iPhoto, iDVD och iMovie har jag ocksĂ„ fĂ„tt gratis (men typ inte anvĂ€nt), har de Ă€ndrat pĂ„ dealen och bestĂ€mt sig för att ta pengar för alla de programmen eller hade jag helt enkelt en himla tur nĂ€r jag köpte min dator som fick dem pĂ„ köpet? 😆

Och ja, Logic Ă€r bra och inte sĂ€rskilt komplicerat, GarageBand Ă€r sĂ€kert en alldeles förtrĂ€fflig inkörsport till Logic. 🙂

Postat
alkej 😏.. tack

Àr logic enklare Àn cubase?

Jag tycker definitivt att det Àr det. Jag gick en nybörjarkurs i Cubase och började med Cubase LE dÄ jag fick det med mitt ljudkort. Bytte sen till Logic Express och efter ett par timmar sÄ jobbade jag snabbare och bÀttre i Logic Àn vad jag gjort i Cubase.

Garageband ingÄr ju i iLife som man fÄr gratis vid köp av alla macar och sÄ har det varit i flera Är.

Postat

Garageband slÀngde jag i papperskorgen sÄ fort jag hade köpt min dator. LÄngsamt, sinnessjukt resurskrÀvande och svÄrarbetat (tycker jag iofs att allt som inte ser ut som Logic/Cubase Àr, hajade aldrig Tracktion som ska vara "lÀttanvÀnt") plus att de förbenade applelooparna tog upp alldeles för mÄnga gigabyte av min lilla interna hÄrddisk.

Postat
Garageband slÀngde jag i papperskorgen sÄ fort jag hade köpt min dator. LÄngsamt, sinnessjukt resurskrÀvande och svÄrarbetat (tycker jag iofs att allt som inte ser ut som Logic/Cubase Àr, hajade aldrig Tracktion som ska vara "lÀttanvÀnt") plus att de förbenade applelooparna tog upp alldeles för mÄnga gigabyte av min lilla interna hÄrddisk.

Jag gillar Garageband men nÀr man lÀrt sig Logic sÄ förlorar det lite sin poÀng. Det bÀsta med Logic enligt mig Àr att det blir inte svÄrare Àn vad man gör det, man kan anvÀnda det pÄ precis samma sÀtt som GB om man Àr nybörjare och proffsen kan lattja runt hur mycket de vill i environment. Man kan lÀra sig mer och mer av programmet medans man jobbar med det utan att nÄgonsin fastna nÄnstans.

Postat

Jag gillar Garageband men nÀr man lÀrt sig Logic sÄ förlorar det lite sin poÀng. Det bÀsta med Logic enligt mig Àr att det blir inte svÄrare Àn vad man gör det, man kan anvÀnda det pÄ precis samma sÀtt som GB om man Àr nybörjare och proffsen kan lattja runt hur mycket de vill i environment. Man kan lÀra sig mer och mer av programmet medans man jobbar med det utan att nÄgonsin fastna nÄnstans.

Fast det Ă€r mĂ„nga som fĂ„r leta lĂ€nge efter exporterings-knappen. Lite mĂ€rkligt att man hittar den pĂ„ masterkanalen i mixern under namnet "BNC". 😏

Postat

Fast det Ă€r mĂ„nga som fĂ„r leta lĂ€nge efter exporterings-knappen. Lite mĂ€rkligt att man hittar den pĂ„ masterkanalen i mixern under namnet "BNC". 😛

Men det gĂ„r ju att anvĂ€nda File-->Bounce ocksĂ„ 😏

Postat
Fast det Ă€r mĂ„nga som fĂ„r leta lĂ€nge efter exporterings-knappen. Lite mĂ€rkligt att man hittar den pĂ„ masterkanalen i mixern under namnet "BNC". 😎

...vilket Àr konstigt eftersom det Àr den mest logiska placeringen.

Postat
Men det verkar inte finnas nÄn track automation vad jag kan se,eller?

Coolt att man kan öppna Garageband projektdirekt i Logic Express.

Man kan automatisera Volym och Panorering.

Men det kanske inte var det du menade...

Postat (redigerat)

Menar du mej? 😆 Jag fick GarageBand gratis med operativsystemet - ser dock att det inte ingĂ„r nu lĂ€ngre sĂ„ det kanske var nĂ„t speciellt erbjudande eller sĂ„ kom de pĂ„ att det kunde inkludera det i iLife istĂ€llet... hmm. 😆

iPhoto, iDVD och iMovie har jag ocksĂ„ fĂ„tt gratis (men typ inte anvĂ€nt), har de Ă€ndrat pĂ„ dealen och bestĂ€mt sig för att ta pengar för alla de programmen eller hade jag helt enkelt en himla tur nĂ€r jag köpte min dator som fick dem pĂ„ köpet? 😛

Garageband fÄr man gratis nÀr man köper en mac eftersom det ingÄr i iLife vilket följer med alla nya datorer. Punkt slut.

Redigerat av Pluffo
Postat

iPhoto, iDVD och iMovie har jag ocksĂ„ fĂ„tt gratis (men typ inte anvĂ€nt), har de Ă€ndrat pĂ„ dealen och bestĂ€mt sig för att ta pengar för alla de programmen eller hade jag helt enkelt en himla tur nĂ€r jag köpte min dator som fick dem pĂ„ köpet? 😛

Garageband fÄr man gratis nÀr man köper en mac eftersom det ingÄr i iLife vilket följer med alla nya datorer. Punkt slut.

Ah. 😆 Hur lĂ€nge har iLife hetat iLife?

Postat

Ah. 😆 Hur lĂ€nge har iLife hetat iLife?

Sen '04 tror jag.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.