Jump to content
Annons

Reggaeton


Fabio

Recommended Posts

Annons

Beror väl alldeles på vad du menar... finns väl inte en viss mall som man kan följa, mer än det som definierar genren? Så är det väl med all musik? Lyssna på reggaeton och analysera vad de gör, sen försöker du gör nåt själv i samma stil helt enkelt? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

reggaeton körs väl med mycket beats i trioler och ackord i baktakt och melodier i sextondelar.. det är min fördom iaf. sen det där klassiska med en 4/4-kick och snare på 4-7-12-15. men det är ju bara grundmallen typ.. sen kan man ju latja hur mycket som helst. lås dig inte i mönstret, använd mönstret att jobba vidare ifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

det handlar ju också väldigt mycket om att ha/fixa rätt ljud.

Jag är ganska säker på att det finns en massa Refills med reggae-tema som inte ska vara helt omöjligt att leta upp. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet någon hur man kan skapa Reggaeton Beats?Och om d finns någon tutorial till det??

Tack för alla råd.

Har alla d officiela ljuden från d riktiga Reggaeton producenterna, måste bara lära mej skapa en beat med dem=D

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Vet någon hur man kan skapa Reggaeton Beats?Och om d finns någon tutorial till det??

Tack för alla råd.

Har alla d officiela ljuden från d riktiga Reggaeton producenterna, måste bara lära mej skapa en beat med dem=D

"Officiella ljuden".

Vad menar du med det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet någon hur man kan skapa Reggaeton Beats?Och om d finns någon tutorial till det??

Tack för alla råd.

Har alla d officiela ljuden från d riktiga Reggaeton producenterna, måste bara lära mej skapa en beat med dem=D

"Officiella ljuden".

Vad menar du med det?

Ljuden från Reggaeton, Inc. Öh?

Alltså jag fattar fortfarande inte riktigt den ursprungliga frågan, vad är det du vill ha hjälp med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
D riktiga trummorna som förknippas med just "Reggaeton"

"riktiga trummor"

"oficiella ljud"

Vad svamlar du om?

Link to comment
Dela på andra sajter

D riktiga trummorna som förknippas med just "Reggaeton"

"riktiga trummor"

"oficiella ljud"

Vad svamlar du om?

han menar väl dom vanliga, typ tom osv osv.

te.x som

"Hardstyle Essentials Pack"

"Vengance Essential Clubsounds"

m.fl

finns väl säkert exakt sånna fast för reaggeaton

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Ja, jag förstår vad han är ute efter, jag tycker bara att det är roligt att kalla det "oficiella ljud", som om all reggaeton gjordes med just dom ljuden för att få vara reggaeton rent oficiellt.

Den reggaeton jag har hört låter oftast som den är byggd av klassiska, tweakade klubb/hiphopdrums.

Det bästa är att lyssna på reggaeton, lägga upp en vald reggaetonlåt i sequensern och kopiera tempo och sväng. Reggaeton är ju egentligen en hybrid av latin, dancehall och hiphop, alltid gjord i dancehalltakt och borde inte vara särskilt svår att kopiera.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag förstår vad han är ute efter, jag tycker bara att det är roligt att kalla det "oficiella ljud", som om all reggaeton gjordes med just dom ljuden för att få vara reggaeton rent oficiellt.

:rolleyes: Nu är du elak. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Reggaeton ... borde inte vara särskilt svår att kopiera.

Jasså... Det enkla visar sig ofta vara det svåraste...

Vad sägs om en tävling om vem som gör den fetaste Reggaeton-trumloopen.

Mitt bidrag finns redan (se länk ovan) och det kan väl inte vara speciellt svårt att slå :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har alla d officiela ljuden från d riktiga Reggaeton producenterna, måste bara lära mej skapa en beat med dem=D

Vilken tur du har! Jag har bara d inofficiella ljuden. Alltså inte riktiga ljuden men de som nästan används av Reggaetonartister

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
MarcusRombo (oregistrerad)
Har alla d officiela ljuden från d riktiga Reggaeton producenterna, måste bara lära mej skapa en beat med dem=D

Vilken tur du har! Jag har bara d inofficiella ljuden. Alltså inte riktiga ljuden men de som nästan används av Reggaetonartister

😳😆

Du är så jävla bra Joe 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Har alla d officiela ljuden från d riktiga Reggaeton producenterna, måste bara lära mej skapa en beat med dem=D

Vilken tur du har! Jag har bara d inofficiella ljuden. Alltså inte riktiga ljuden men de som nästan används av Reggaetonartister

Haha, de där inofficiella ljuden har jag också. 😳

Då låter det såhär:

http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...2325C4B19EDC9BE

(Ihopkastat på 20 min)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag saknar mest är snygga snares till mina försök med Reggaeton. Hade du ett gäng sådana, Fabio?

Har alla Snares som man kan ha på Reggaeton adda mej på "Chilenito_chinito@hotmail.com" så skickar jag lite stuff t den som vill ha=)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...