Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja alla gubbs/babes

Köpte idag IK mutimedia Miroslav och Ampeg Svx och en iLok

plus lite annat skit. Nu undrar jag hur jag skall överföra licenserna frĂ„n IK's usbnycklar (som jag fick med) till iLoken. Kollade pĂ„ iloks sida men dĂ€r finns det (som jag fattade det som) bara hur man överför frĂ„n en iLok till en annan iLok. Nu jag fummlar i mörker hĂ€r Ă„ kĂ€nner mig rĂ€tt korkad. Hur lĂ€gger man över sina licenser pĂ„ en Ă„ samma iLok frĂ„n andra usb-nycklar? 🙂 Tacksam för svar!

Mvh// Kill 😉

Annons
  • 4 veckor senare...
Postat (redigerat)

Kan fortsÀtta lite pÄ denna trÄd med en frÄga.

Vart kan man billigast hitta en iLok key? Har precis köpt Waves Native bundel V5 och mÄste ju dÀrför skaffa en jÀdrans iLok key. Blir ju bara dyrare, men sÄklart mer sÀkert mot all piratkopiering.

Har kollat lite pĂ„ nĂ€tet precis. Är det verkligen 500 spĂ€nn som gĂ€ller för en liten usbnyckel? 🙂

Redigerat av Exil
Postat

Mm jag hittade ocksĂ„ pĂ„ thomann, men jag ska förbi 4sound i morgon sĂ„ jag fĂ„r vĂ€l lĂ€gga ut en 500:ing 🙂 Jag som tyckte jag kom rĂ€tt billigt undan med mitt pluggköp, men inte nu lĂ€ngre.

Postat

Se det pÄ den ljusa sidan. Du kan ju lÀgga alla dina licenser pÄ den nyckeln. Bara att sÀtta fast pÄ nyckelknippan sÄ har du alltid den med dig om du kommer till en annan dator.

Postat
Se det pÄ den ljusa sidan. Du kan ju lÀgga alla dina licenser pÄ den nyckeln. Bara att sÀtta fast pÄ nyckelknippan sÄ har du alltid den med dig om du kommer till en annan dator.

Helt sant, det finns mĂ„nga fördelar med det. Men vore det inte smidigast om man kunde anvĂ€nda sin Cubase nyckel eller Logic nyckel? SĂ„ slipper man köpa in en extra nyckel. Men men de Ă€r vĂ€l ute efter att tjĂ€na pengar. Men jag tror nog att jag kommer vara nöjd sen nĂ€r jag har installerat allt 🙂

NĂ„gon som föresten vet hur lĂ„ng tid det brukar ta för waves att skicka ett paket? Börjar bli lite osĂ€ker pĂ„ om jag ska ladda ner Native power pack eller om det skickas som paket. För jag fick ingen fraktavgift. Men jag har bara fĂ„tt lĂ€nkar till att ladda ned de nya pluggarna i V5. Grundpluggarna i bundeln har jag bara fĂ„tt serienummer till, sĂ„ antagligen borde det skickas som ett packet posten. Men som sagt ingen fraktavgift behövde jag betala. Äsch fĂ„r vĂ€l dra ivĂ€g ett mail till supporten och dubbelkolla.

Postat
Men va fan?? Kan man inte köpa Renaissance Vox lös? MÄste man köpa en bundle?

Fan va vĂ€rdelöst isf 😄

Hmm skumt, sÄg det sjÀlv precis. Man kan ju köpa de flesta pluggarna lösa men tydligen inte den :S

Postat

Köpte just Native Bundle v5. För 200 USD $

Men det har varit ett jÀvla meckande med authorize-skiten.

Alla pluggar krashade i valideringen. Fick ladda ner en massa annat skit och uppdatera hit Ă„ dit. Nu funkar inget alls.

Verkar vara bra jĂ€vla omstĂ€ndigt med hela skiten. Och sĂ„nt gör mig pissförbannad. KUL, nu har dom dragit en massa pengar frĂ„n kontot och jag sitter med skiten, gjort det det nu i 2 timmar och fĂ„r det fortfarande inte att funka! 😄

Postat
Köpte just Native Bundle v5. För 200 USD $

Men det har varit ett jÀvla meckande med authorize-skiten.

Alla pluggar krashade i valideringen. Fick ladda ner en massa annat skit och uppdatera hit Ă„ dit. Nu funkar inget alls.

Verkar vara bra jĂ€vla omstĂ€ndigt med hela skiten. Och sĂ„nt gör mig pissförbannad. KUL, nu har dom dragit en massa pengar frĂ„n kontot och jag sitter med skiten, gjort det det nu i 2 timmar och fĂ„r det fortfarande inte att funka! 😎

Hmm okej sĂ„ du fick ladda hem hela ditt paket? Är det sĂ„ med alla bundels eller skickas nĂ„gra som paket?

Men vilken Àr Native bundel som du köpte? Kollade precis under vilka bundels som finns och det var ingen som hette sÄ?

Postat

Ah, sorry. Glömde skriva med hela. 😉 Jo det Ă€r Musicans Bundle 2

http://www.waves.com/content.asp?id=1472

Jag tror du kan ladda ner det oxÄ. Skapa en anvÀndarkonto pÄ waves sida om du inte redan har gjort det. Och regga ditt serienummer sÄ kanske du kan ladda ner det sen. Se bara till att din iLok har senaste firmwaren nÀr du vÀl fÄr den.

För mig bara strular det. FĂ„r inget att fungera. MĂ„ste ha hĂ€nt nĂ„t vid registreringen. Det stĂ„r pĂ„ mitt konto att jag har Musicans Bundle 2 men nĂ€r jag ska hĂ€mta responskoden sĂ„ sĂ€ger det att jag inte har nĂ„n Bundle. Fast om jag kollar mitt konto sĂ„ ligger det dĂ€r en responskod. Och klistrar jag in det sĂ„ sĂ€ger det att det Ă€r fel kod. KOKAR I MIG!!! 🙂

Fan, jag som trodde jag skulle fÄ leka lite med pluggarna nu söndag kvÀll. Och jag som jobbar borta under veckorna. Blir inget förrÀn pÄ tors kvÀll. Och dÄ bör jag ha fÄtt svar frÄn waves förhoppningsvis. Mailade dom förut!

Postat
Ah, sorry. Glömde skriva med hela. 😉 Jo det Ă€r Musicans Bundle 2

http://www.waves.com/content.asp?id=1472

Jag tror du kan ladda ner det oxÄ. Skapa en anvÀndarkonto pÄ waves sida om du inte redan har gjort det. Och regga ditt serienummer sÄ kanske du kan ladda ner det sen. Se bara till att din iLok har senaste firmwaren nÀr du vÀl fÄr den.

För mig bara strular det. FĂ„r inget att fungera. MĂ„ste ha hĂ€nt nĂ„t vid registreringen. Det stĂ„r pĂ„ mitt konto att jag har Musicans Bundle 2 men nĂ€r jag ska hĂ€mta responskoden sĂ„ sĂ€ger det att jag inte har nĂ„n Bundle. Fast om jag kollar mitt konto sĂ„ ligger det dĂ€r en responskod. Och klistrar jag in det sĂ„ sĂ€ger det att det Ă€r fel kod. KOKAR I MIG!!! 🙂

Fan, jag som trodde jag skulle fÄ leka lite med pluggarna nu söndag kvÀll. Och jag som jobbar borta under veckorna. Blir inget förrÀn pÄ tors kvÀll. Och dÄ bör jag ha fÄtt svar frÄn waves förhoppningsvis. Mailade dom förut!

Okej, jag kanske ska vÀnta med att registrera och ladda hem allt innan jag har skaffat min iLok key?

Jobbigt att ska ska krÄngla, fÄr se hur det blir för mig sen.

Postat

Ja, men dom svarade skitfort. Fast det hjĂ€lpe inte. Nu svarade jag och gjorde screendumpar som visar felet. SĂ„ fĂ„r vi se va dom sĂ€ger. verkar som om min iLok har Ă€ndrat hĂ„rdvarunummer och dĂ€rmed sĂ„ blir responskoden fel. Det kanske hĂ€nde nĂ€r jag uppdaterade iLoken? Men det tycker man lĂ„ter konstigt. Eftersom det var waves som ville uppdatera nyckeln. Å har det Ă€ndrat sig sĂ„ tycker man att waves skulle varna om detta och Ă€ven se till att det ska kunna gĂ„ att fĂ„ en ny kod. Aja, fĂ„r se vad dom svarar med.

Postat
Bara att sÀtta fast pÄ nyckelknippan sÄ har du alltid den med dig om du kommer till en annan dator.

Gör absolut inte sÄ, Waves tillÄter inte att licenserna flyttas mellan olika iLok-nycklar. De stöder heller inte funktionen dÀr man kan betala för en backup pÄ iLok licenser.

SÄ med andra ord, om iLok nyckeln gÄr sönder sÄ Àr din licens helt borta och Àven om den Àr pÄvÀg att gÄ sönder sÄ kan du inte flytta licenserna sjÀlv utan nyckeln mÄste i sÄna fall skickas till Waves.

/Majken

Postat
Ja, men dom svarade skitfort. Fast det hjĂ€lpe inte. Nu svarade jag och gjorde screendumpar som visar felet. SĂ„ fĂ„r vi se va dom sĂ€ger. verkar som om min iLok har Ă€ndrat hĂ„rdvarunummer och dĂ€rmed sĂ„ blir responskoden fel. Det kanske hĂ€nde nĂ€r jag uppdaterade iLoken? Men det tycker man lĂ„ter konstigt. Eftersom det var waves som ville uppdatera nyckeln. Å har det Ă€ndrat sig sĂ„ tycker man att waves skulle varna om detta och Ă€ven se till att det ska kunna gĂ„ att fĂ„ en ny kod. Aja, fĂ„r se vad dom svarar med.

Jobbigt lÀge. Hoppas jag klarar mig utan problem efter att jag köpt iLok nyckeln i morgon.

Postat

Jaha dÄ var det min tur att ha problem dÄ. Jag installerade Native Power Pack V5 och allt gick bra, jag lyckades med registreringen och hade inga problem. Men sen nÀr jag jag in i Logic fans inte pluggarna dÀr, jag gick in och kollade i plug ins mappen och allt stod rÀtt till. AlltsÄ skulle det funka. Jag mÀrkte dock att det lÄg kvar gammla waves pluggar frÄn min demo som jag hade tidigare. Jag tog dÄ bort allting och installerade om Native Power Pack V5, men dÄ gick det itne att registrera eftersom jag redan hade anvÀnt min respons code. Antagligen ligger vÀl min license pÄ iLok nyckeln, men nÀr jag gÄ in pÄ deras hemsida och försöker syncronisera med min nyckel sÄ blir det error :S

Det jobbiga nu Àr att Logic laddar in waves pluggarna utan att frÄga om registreringen, men pluggarna finns inte att tillgÄ inne i Logic Àven fast WaweShell-AU_5.0 Compnets-filen ligger i rÀtt mapp.

Postat

Jag har som tur Àr löst problemet efter kontakt med supporten. Men det var inte vÀrldens mest logiska installation kan jag sÀga. Men jag tror KillwithSkill har ett problem som Àr lite jobbigare att lösa. SÄ Àven jag lider med honom!

Postat

Tsss, fan vilket överhypat skrĂ€p! 😉

Nu fick dom "reseta" mitt konto. Gjorde en ominstallation och nu sĂ„ funkar den sĂ„ sk authorization. MEN nu sĂ„ fuckar Logic upp Validationen. Reseta den med och gjorde en rescan pĂ„ pluggarna och det crashar lik förbannat. ALLA andra pluggar gĂ„r igenom klockrent, men inte waves. 😉 Löjligt. NĂ„n som vet om det gĂ„r att upphĂ€va köpet?

Har nu mailat för 3e gÄngen. Funkar det inte sen sÄ kommer jag be dom upphÀva köpet!

valcrash.png

Postat

Hmmm du verkar ha det jobbigt, trÄkigt. NÀr jag hade problem löstes det genom att jag raderade alla filer som har att gröa med waves och sedan installerade om allt. Jag fick denna instruktion frÄn waves supporten.

1. Delete "Waves" folder located at: Your HD > Applications > Waves.

2. Press Command+F and make a search for "WaveShell".

Delete all of them except for the 'Waveshell - DAE' folder.

3. Delete "Waves Preferences" located at: Your HD > Users > Current user > Library >

Preferences > Waves Preferences.

4. Empty trash.

Download and install in the following order:

NPP V5, Doubler V5.0.4 and IRx V5.2.1.

Du har ju inte samma saker att installera, men för mig var det viktigt att installera i den ordningen. Annars blev det strul.

Du har sÀkert redan raderat allt inan du installerade allt. Men tÀnkte tipsa ifall du hade missat det.

Postat

Ja, jag hÄller pÄ nu. Fick precis desamma mail som du. SÄ nu rockar det!

Lite B att det ska vara sĂ„ struligt. men skit samma. Nu rullar det pĂ„. sen vete fan om jag köper nĂ„t med frĂ„n waves. Vill INTE sitta med support nĂ€r det finns musik att göra 😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.