Jump to content
Annons

FL studio laggar på en bärbar.


L.C

Recommended Posts

Köpte nyligen en bärbar HP.

Den här Burken

Vad som förvånar mig är att FL Studio Hackar som fan på den när man laddar in större project. Förvånande nog belastar samma project min gammla P4 burk max 15-20% 😳 Detta e sjukt irriterande samtidigt en nagel i ögat eftersom jag köpte burken för att vara mobil. Samt förvånar mig detta med Core Duo som alla tester visar skitstark. Core Duo nitad av en P4? 😳

Nu tror jag dock att detta är ett mjukvarubekymmer så jag ska belysa lite saker. Jag har inte flashat hårddisken ännu pga att HP inte leverarar skivor med windows(jävla idioter 😆), Jag har haft problem med andra program med så jag misstänker att OEM mjukvara är ett av strulen. Inget ljudkort är installerat ännu. Asio4all har inte hjälpt ett dugg heller.

Alla förslag och teorier är välkommna. HPs support ger jag inte ett skit för då jag redan kontaktat dom. 😕

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Köpte nyligen en bärbar HP.

Den här Burken

Vad som förvånar mig är att FL Studio Hackar som fan på den när man laddar in större project. Förvånande nog belastar samma project min gammla P4 burk max 15-20% 😳 Detta e sjukt irriterande samtidigt en nagel i ögat eftersom jag köpte burken för att vara mobil. Samt förvånar mig detta med Core Duo som alla tester visar skitstark. Core Duo nitad av en P4? 😱

Nu tror jag dock att detta är ett mjukvarubekymmer så jag ska belysa lite saker. Jag har inte flashat hårddisken ännu pga att HP inte leverarar skivor med windows(jävla idioter :rolleyes:), Jag har haft problem med andra program med så jag misstänker att OEM mjukvara är ett av strulen. Inget ljudkort är installerat ännu. Asio4all har inte hjälpt ett dugg heller.

Alla förslag och teorier är välkommna. HPs support ger jag inte ett skit för då jag redan kontaktat dom. 😎

Om du har många vst synthar öppna så kan det nog vara problemet. Alla vst:er stöder inte dualcore.

har inte flashat hårddisken ännu pga att HP inte leverarar skivor med windows(jävla idioter ),

Håller med 😱 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gör inte Dell heller, en ny trend? Irriterande i vilket fall!

natgligen, många företag som byggaer datorer skickar inte med dom... men jag fattar inte varför. Visst sparar dom liute pengar på det med är det inte bättre att göra kunden nöjd? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har många vst synthar öppna så kan det nog vara problemet. Alla vst:er stöder inte dualcore.

Bara FLs egna. kan det vara problemet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte nyligen en bärbar HP.

Den här Burken

Vad som förvånar mig är att FL Studio Hackar som fan på den när man laddar in större project. Förvånande nog belastar samma project min gammla P4 burk max 15-20% 😎 Detta e sjukt irriterande samtidigt en nagel i ögat eftersom jag köpte burken för att vara mobil. Samt förvånar mig detta med Core Duo som alla tester visar skitstark. Core Duo nitad av en P4? 😳

Nu tror jag dock att detta är ett mjukvarubekymmer så jag ska belysa lite saker. Jag har inte flashat hårddisken ännu pga att HP inte leverarar skivor med windows(jävla idioter :rolleyes:), Jag har haft problem med andra program med så jag misstänker att OEM mjukvara är ett av strulen. Inget ljudkort är installerat ännu. Asio4all har inte hjälpt ett dugg heller.

Alla förslag och teorier är välkommna. HPs support ger jag inte ett skit för då jag redan kontaktat dom. 😱

Har du laddat ner patch/fix för Core Duo? Behövde själv göra det både för Reason och Logic på min Intel Mac. Funkade kalas efter uppdateringen.

/Z

Link to comment
Dela på andra sajter

Zofo: Det är en mac, min burk är en PC. Iofs skillnaden existerar i stort sett inte längre efter att apple dumpa PPC bortsett från apples os så länka gärna till den patchen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...