Bagge Postat 11 juli 2006 Postat 11 juli 2006 Diskantkonen har blivit bucklig, vet inte nÀr eller hur.. men aj.. kÀnns trist som aset.. nÄgon som vet vad jag ska göra för att fÄ ut den? inte hela konen som Àr intryckt utan bara 3 bucklor i den.. blir tokig!
captain nemo (oregistrerad) Postat 11 juli 2006 Postat 11 juli 2006 OBS! Don't try this at home: Med reservation för att det kan gÄ Ät helvete, skall jag berÀtta vad jag gjorde nÀr min goa lilla dotter pÄ 2 Är hade petat in samtliga element pÄ mina 5.1-högtalare. Jag tog dammsugaren och öppnade ventilen för tjuvluft (sÄ att det drar lagom mycket). Sedan sög jag ut konerna en och en och det fungerade. Men som sagt sÄ lÀmnar jag inga garantier... ;-) //nemo
Hans Postat 11 juli 2006 Postat 11 juli 2006 Du kan ocksĂ„ pröva att (med ett finger utan lĂ„nga naglar) försiktigt trycka bredvid bucklorna, gjorde jag en gĂ„ng och dĂ„ fixade det sig. (Ăr det ett diskant-element? Hur kan du ha 3 bucklor?, en buckla brukar vara max.)
Claes Holmerup Postat 12 juli 2006 Postat 12 juli 2006 Dammsugarmetoden brukar fungera mycket bra för det mesta - men var försiktig, som sagt... đ
musik (oregistrerad) Postat 12 juli 2006 Postat 12 juli 2006 Vad Ă€r det för material för det första? Jag har haft diskantelement av bĂ„de plast och metall. đ :musik
Neko Postat 12 juli 2006 Postat 12 juli 2006 Om dammsugaren Àr för stark, prova att sjÀlv suga in luft försiktigt runt konen. Har hjÀlp mig. TÀnk dock pÄ att ljudet kan pÄverkas negativt av att konen har blivit bucklig.
rastastick2 Postat 16 oktober 2007 Postat 16 oktober 2007 Jag reparerade mina diskantelement till mina B&W cdm som min son tryckte đ in. Det var inte nĂ„gra problem att plocka sönder diskanten och försiktigt lyfta av membranet frĂ„n magneten och sedan trycka ut! Lite pilligt och bĂ€st att göra nĂ€r sonen gĂ„tt och lagt sig. đł
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.