Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Idag när jag var på 4Sound så hittade jag Sylus RMX till ett bra pris och slog till. Efter att jag nu har installerat det efter instruktionsbokens anvisningar så har jag lite problem. För det första så kan jag inte registrera min produkt, nånting skumt med mitt serie-nummer verkar det som. Ska skicka ett mail till supporten lite senare. Men man kan använda en demoversion av den i 4 dagar så jag tänkte bara testa lite kort just nu. Problemet nu är att jag inte riktigt fattar hur jag ska ladda in allt. Jag har klickat på disketten som finns nere till höger och valt mulit-open. Problemet nu är att jag inte får upp något. Det syns vad jag har valt uppe i rullgardinen som finns längst uppe i "mixern". Men på kanal 1-8 är inget laddat. Jag har samma problem vid part-open.

Kan detta kanske ha något att göra med att jag inte har kunnat registrera produkten eller har jag bara missat något? Någon som kör Stylus RMX här på forumet?

Edit: Glömde säga att jag använder Cubase SL3 :rolleyes:

Redigerat av Exil
Annons
Postat

Jag vet inte riktigt vad du menar med att du ska ladda in allt men du laddar in saker i fönstren när du klickat på mappen i huvudgränssnittet som de kallar det. Det där med multi-kit är när du vill ha separata trumljud på varje kanal. Tänkte du ha det så eller tänkte du ladda hela grooves på varje kanal? För ska du ha multi-kit måste du välja multikiten från ljudbankerna.

Postat (redigerat)

Ja du ska inte ladda ljud via diskett-ikonen det är bara om du ändrat preset'en och vill spara det du gjort.

Edit: Såg inte att du refererade till Multikit'en...

Har du installerat produkten exakt som instruktionsvideon säger /visar, ska du bara behöva klicka i den ljusblåa rutan högst uppe i mixern för att kunna välja kit..

Kan tänka mig om något blivit fel vid installationen att Stylus inte hittar rätt filer.

Ett hett tips: kolla de medföljande instruktionsvideorna och de som man kan ladda hem från Spectrasonics hemsida ( när du reggat produkten´)

Har för mig att du måste skapa ett "konto" hos dem först..eller om det var så att man automatiskt får det när man reggat det 7-siffriga serienumret som står på insidan av försättsbladet i manualen.. sen startar du Stylus och får koden som ska skickas till dem för att i sin tur få tillbaka själva reg-numret.. ( Challenge -> Response )..

p.s Uppdatera direkt till version 1.5 när du reggat produkten

Redigerat av Lundin
Postat
Jag vet inte riktigt vad du menar med att du ska ladda in allt men du laddar in saker i fönstren när du klickat på mappen i huvudgränssnittet som de kallar det. Det där med multi-kit är när du vill ha separata trumljud på varje kanal. Tänkte du ha det så eller tänkte du ladda hela grooves på varje kanal? För ska du ha multi-kit måste du välja multikiten från ljudbankerna.

Jo jag har förstått att man ska klicka på mappen i huvugränssnittet. Men när jag gör det kommer jag bara vidare till nästa gränssnitt. Det står directory uppe till vänster och under det kan man välja speed och till höger finns två tomma spalter, eller va de nu kallas. Lite frustrerande. Sedan finns det en mapp nere till höger också, men det händer ingenting om jag klickar på den. Under den finns det dock en diskett-ikon. Om jag trycker på den kan jag välja multi-open och part-open med flera. Men om jag väljer något där händer ingenting :S

Postat
Ja du ska inte ladda ljud via diskett-ikonen det är bara om du ändrat preset'en och vill spara det du gjort.

Edit: Såg inte att du refererade till Multikit'en...

Har du installerat produkten exakt som instruktionsvideon säger /visar, ska du bara behöva klicka i den ljusblåa rutan högst uppe i mixern för att kunna välja kit..

Kan tänka mig om något blivit fel vid installationen att Stylus inte hittar rätt filer.

Ett hett tips: kolla de medföljande instruktionsvideorna och de som man kan ladda hem från Spectrasonics hemsida ( när du reggat produkten´)

Har för mig att du måste skapa ett "konto" hos dem först..eller om det var så att man automatiskt får det när man reggat det 7-siffriga serienumret som står på insidan av försättsbladet i manualen.. sen startar du Stylus och får koden som ska skickas till dem för att i sin tur få tillbaka själva reg-numret.. ( Challenge -> Response )..

p.s Uppdatera direkt till version 1.5 när du reggat produkten

Jag har inte kollat instruktionsvideon eftersom jag inte hade quictime installerat. Men jag får ta och ladda hem det och se vart den felande länken kan tänkas vara :rolleyes:

Testar också att installera Stylus RMX på min mac med Logic och se om jag får det att funka där.

Postat

Nu har jag installerat den på min mac och har fått allt att fungera. Det var mycket smidigare att installera på macen eftersom den skötte alla mappar själv. På pc-verisonen var man tvungen att skapa egna mappar och jag har säkert missat något där. Tyvärr funkar det inte att authorisera nu heller, lite irriterande :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.