Jump to content
Annons

IPOD eller annat?


bdatony

Recommended Posts

Sitter hÀr och spÄnar pÄ att köpa en ny MP3-spelare....

Ska man ha en IPOD eller?

Vad Àr det för fördelar?

Det Àr mÄnga gig... vad mer?

Stapla lite för- och nackdelar sÄ hjÀlper ni mig lite ( kanske andra ocksÄ...)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
  • Svar 93
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Om det inte Àr sÄdÀr 100% noga med ljudkvaliteten, sÄ kolla in de nyare Nokia/SE mobiltelefonerna.

Kompetenta musikspelare, bra kameror, mycket bra telefoner.

Nokias E och N serie har fÄtt mycket bra betyg, och SE K och W serie Àr nÀstan helt sjukt bra... (framförallt nya K800 som en kompis utvÀrderat under en tid Ät sitt företag).

Man fÄr dÄ mycket mer för pengarna jÀmfört med en Ipod.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag kommer garanterat att bli emotsagd,, men jag spanade pÄ hur mÄnga mp3-spelare som helst innan jag tillslut köpte en iPod Nano. Varför köpte jag den? Den lÀt avsevÀrt bÀttre Àn alla andra. Stor och tudlig display, lÀtt navigeringssystem.

Men framför allt sÄ lÀt den klart bÀst.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

jag har ocksÄ en nano, men jag kanske inte hÄller med om att den Àr bÀst, eftersom min gick sönder ganska brytalt efter bara 3 mÄnader, ganska vÀlanvÀnd men ÀndÄ...

mÄnga kompisar som har ipod behöver skicka in den till supporten lite dÄ Ä dÄ, sÄ jag har börjat tvivla pÄ att ipod Àr bÀst nu mera :/

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

jag har ocksÄ en nano, men jag kanske inte hÄller med om att den Àr bÀst, eftersom min gick sönder ganska brytalt efter bara 3 mÄnader, ganska vÀlanvÀnd men ÀndÄ...

mÄnga kompisar som har ipod behöver skicka in den till supporten lite dÄ Ä dÄ, sÄ jag har börjat tvivla pÄ att ipod Àr bÀst nu mera :/

TrÄkigt,

Jag har inte haft nÄgra problem alls, har anvÀnt min stenhÄrt sedan i julas.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

sen tror jag det beror pÄ vilken spelare det Àr med, jag har ompisar som har varit helnöjda Ä ska defenetivt köpa en ipod sedan nÀr de vill ha en ny... sÄ...

men ifall man inte vill ha en ipod sÄ vet jag faktiskt inte vad man ska ha :/

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

AnvÀndargrÀnssnittet. Du kan manövrera dig omkring med en hand, den fungerar precis som du förvÀntar dig och vem som helst förstÄr precis hur den fungerar pÄ tvÄ sekunder utan att behöva tÀnka efter. Det Àr en fröjd att vÀlja musik pÄ en iPod.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

har ocksÄ en ipod nano och Àr mycket nöjd, bra ljud och navigeringssystemet Àr bÀttre Àn alla andra mp3 spelare jag har testat. viktigt nÀr man har mycket musik.

jag har ocksÄ en nano, men jag kanske inte hÄller med om att den Àr bÀst, eftersom min gick sönder ganska brytalt efter bara 3 mÄnader, ganska vÀlanvÀnd men ÀndÄ...

mÄnga kompisar som har ipod behöver skicka in den till supporten lite dÄ Ä dÄ, sÄ jag har börjat tvivla pÄ att ipod Àr bÀst nu mera :/

vad har dom haft för problem med sina ipods? har en polare som skickade in sin ipod pga dÄligt batteri, men man kan byta sjÀlv. finns nya batterier att köpa pÄ ebay.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

sÄ klart det Àr skönt att manövrera i en ipod, men den gÄr sönder (i en del fall), och man betalar nÄgra hundralappar för mÀrket...

jag var bobmbis pÄ att köpa en nano nÀr jag skulle köpa ny sÄ, jag vet inte vad som finns...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Plus:

iPod nano Ă€r garanterat den snyggaste mp3-spelaren som finns, om du rĂ€knar det som ett bra argument. 🙂 AnvĂ€ndargrĂ€nsnittet Ă€r bra, integrationen med iTunes Ă€r praktisk, den tar precis lagom lite plats (fast jag börjar önska att jag hade en Ă€nnu mindre... 😠 ), den Ă€r en snygg accessoar som funkar till allt i alla sammanhang... sa jag att den var snygg?

Minus:

Du fĂ„r betala lite extra för att det Ă€r Apple, den blir ganska lĂ€tt repig om du inte köper ett bra fodral till, men annars vet jag inte om det finns nĂ„gra nackdelar... đŸ˜±

EDIT: Jo den Àr ju ganska stöldbegÀrlig, skulle ju kunna vara ett minus.

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Plus:

iPod nano Ă€r garanterat den snyggaste mp3-spelaren som finns, om du rĂ€knar det som ett bra argument. 🙂 AnvĂ€ndargrĂ€nsnittet Ă€r bra, integrationen med iTunes Ă€r praktisk, den tar precis lagom lite plats (fast jag börjar önska att jag hade en Ă€nnu mindre... 😠 ), den Ă€r en snygg accessoar som funkar till allt i alla sammanhang... sa jag att den var snygg?

Minus:

Du fĂ„r betala lite extra för att det Ă€r Apple, den blir ganska lĂ€tt repig om du inte köper ett bra fodral till, men annars vet jag inte om det finns nĂ„gra nackdelar... đŸ˜±

EDIT: Jo den Àr ju ganska stöldbegÀrlig, skulle ju kunna vara ett minus.

sÄ sant, sÄ sant... men se till att du köper ett snyggt fodral, annars e det inte nÄgon mening med att ha en snygg spelare...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Finns ju silikonfodral frÄn Apple som sitter helt tajt och ser ut precis som spelaren, och alla kontroller kan anvÀndas Àven genom fodralet (hold knappen kan vara lite meckig att anvÀnda men det Àr fullt möjligt).

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har en iPod mini och den Àr ju hÀrlig. Framför allt navigationen Àr helt underbar.

Har Àven en iRiver numera som jag hellre anvÀnder.

Vill du ha bÀttre ljud och fler funktioner Àr det en iRiver eller iAudio i 2000kr+ klassen som gÀller. iPods spelare Àr verkligen bara spelare och har inte speciellt hÀftigt ljud. Vill du bara ha en skysst, snygg, smidig spelare för att lyssna pÄ musik pÄ bussen med sÄ kör pÄ iPod, helst inte en nano dÄ för dom Àr lite för mycket kompromiss för att klÀmma ihop sÄ liten spelare som möjligt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Iriver T10 har jag. Grym batteri tid 40 tim speltid med vanligt aa batteri

radio och diktafon. Bra ljud och lÀtt att lÀgga till lÄtar,anvÀnder

windows mediaspelare. LĂ€ttnavigerad. Jag Ă€r supernöjd đŸ˜±

t10-angle.jpg

Redigerat av auto mode
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Min (sons) iPod mini Àr nu drygt ett Är gammal, och har bytts ut tvÄ gÄnger av Apple. VÀrt att poÀngtera Àr att nu senast, sÄ fick vi/han en ny pÄ garantin, trots att garantitiden gÄtt ut. Min erfarenhet av Apple service Àr alltsÄ rÀtt god, Àven om allt blir mycket enklare om man har ett apple-aukt servicecenter i nÀrheten.

PÄ minuskontot hamnar förstÄs att den gÄtt sönder tvÄ gÄnger pÄ ett Är.

Nu nÀr nyhetsbehagsdrÀgglet lagt sig efter nanolanseringen, sÄ vet i fan om inte iPod mini Àr tuffast.

Apple tar (har jag för mig) 400 pix för en nÀtladdare vilket fsts Àr hutlöst, men det finns alternativ för 90 spÀnn pÄ teknikmagasinet. Detsamma gÀller fodral, originalen Àr tokdyra men det finns andra tillverkare för en brÄkdel av priset.

tjing

Bengan

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag köpte en ipod mini till min fru.har lÄnat den nÄgra gÄnger

innan jag köpte min iriver. Ipod miniŽn hackar i lÄtarna

nÀr man gÄr fort med den.Inget jag skulle byta min iriver emot.

aldrig hört om nÄt liknande, hon kanske borde lÀmna in den?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

iPod Mini har hÄrddisk och den nya Nanon har flashminne.

Jag vet.Det Àr vÀl dÀrför den hoppar.

Nejnej.

Mini har (ska ha) typ 40 minuter skakminne. Min sjÀlvklara gissning Àr att den laddar lÄten till nÄn liten RAMkapsel vilken du lyssnar ifrÄn. HÄrddisken snurrar inte konstant. Hackar den nÀr du gÄr sÄ Àr den trasig.

tjing

Bengan

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Men igen,, Nano's meny/navigeringssystem Àr mycket behÀndigt. Den lÄter bra som fan. 2 el. 4 gb Àr inte lite! Apple's supportorganisation funkar fint.

Givetvis finns det de som har haft otur.. Men jag Àr grymt nöjd!

Vad som Àr bÀttre / sÀmre Àn andra? Nano har inte radio, det finns nÄgon annan som har det, likasÄ diktafon. Men i övrigt sÄ tycker jag att den ligger mycket bra till.

Om inte Apples erbjudande finns kvar, sÄ kan man sjÀlv gravera in sitt namn pÄ baksidan. :-)

Batteritiden Àr visst inte usel! Allt kan vara bÀttre, men det Àr inte uselt

Redigerat av Light Head
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...