Fredrika Postat 6 juli 2006 Dela Postat 6 juli 2006 (redigerat) Hej jag kan inte återinstallera pluggar i Cubase längre. Windowsinstallerarna kraschar. Jag har försökt med att inaktivera pluggarna i Cubase (i Plug-in information) men det hjälper inte. Jag har provat med att låna andras cd-romläsare. Installationsskivorna är repfria och fina. Jag har provat med att stänga av antivirusprogrammet utan att det hjälper. Övrigt: Cubase tar mycket längre tid att ladda nu än det gjorde förr. Fast jag vet inte hur länge sedan förr är egentligen. Har inte tänkt på det som ett problem innan. Det tar lång tid att avsluta Cubase. I övrigt känner jag inte till några problem. Nån klok själ som har några allmänna tips som kan vara förklaringen? Kan en själ förresten vara klok? Redigerat 6 juli 2006 av Fredrika Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 6 juli 2006 Dela Postat 6 juli 2006 Det låter nästan som om det kan vara fel på en minnesmodul. Om du har två minnesmoduler, så prova att köra enbart med den ena och se om det blir någon skillnad. Det kan också vara, så att det har blivit något fel på någon Windows-fil och att det är därför du har problem... Du kan i så fall behöva göra en ominstallation eller en reparations-installation, som man också kan välja... Har du nyligen försökt "tweaka" datorn, så kan det vara någonting där som har ställt till med problem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrika Postat 6 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 6 juli 2006 Det låter nästan som om det kan vara fel på en minnesmodul. Om du har två minnesmoduler, så prova att köra enbart med den ena och se om det blir någon skillnad.Det kan också vara, så att det har blivit något fel på någon Windows-fil och att det är därför du har problem... Du kan i så fall behöva göra en ominstallation eller en reparations-installation, som man också kan välja... Har du nyligen försökt "tweaka" datorn, så kan det vara någonting där som har ställt till med problem. Tack för svar, Claes! Enligt datorn funkar minneskretsarna bra men datorn kan väl ge fel information om det förstås. Sedan sist har jag installerat om Cubase. Sen installerade jag om Windows. Det hjälper inte. Jag kan inte tweka en dator så det felet kan det inte vara. I värsta fall måste jag väl köpa en ny hårddisk som back-up och göra en ny reservsysteminstallation på den men det går kanske inte, jag menar för Windows skull? Microsoft märker väl då att att jag redan har använt mitt windows tidigare och då slår väl de bakut och hindrar det nya systemet från att fungera ordentligt. Suck... Hoppas att det inte behöver gå så långt. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 6 juli 2006 Dela Postat 6 juli 2006 Eftersom du redan har provat ominstallation, så faller nog misstankarna ännu mer på minnesmodulerna. De kan ge väldigt skumma och oväntade fel om de går sönder. Ett RAM-testprogram kör igenom dem på ett helt annat sätt än den rudimentära kollen som görs av BIOS vid uppstart, så det skulle jag nog rekommendera att börja med. Det finns gratis minnestester att hämta på Nätet, men jag har inte någon adress just nu. Någon annan kanske kan fylla i min minneslucka... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 9 juli 2006 Dela Postat 9 juli 2006 (redigerat) Minneslucka va 🙂såhär kanske? Tycker också att det låter som minnesproblem, har du kollat att inte hårddisken är så full att det är när Windows använder växlingsfilen som felet uppstår eller att någon area på HD'n är trasig och att detta ger felsymptom? har du provat att uppdatera bios på ditt moderkort? det kanske går att stressa fram fel om du kan ställa om parametrar för minnesmodulerna..exemelvis att klocka om dem i förhållande till processorns hastighet... Har du bara en (1) minnesmodul? har du fler än en kanske du kan plocka ut en i taget o se om felet försvinner ..Har du en "märkesdator" brukar det iofs sällan gå att trimma några parametrar över huvud taget. Redigerat 9 juli 2006 av Lundin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.