Jump to content
Annons

abnormalbrain (oregistrerad)

Recommended Posts

abnormalbrain (oregistrerad)

Jag har länge undrat från vilken synth man får de här vibrato-synth-ljuden som är vanliga i gamla 80-tals slagdängor, någon som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
abnormalbrain (oregistrerad)
Det är väl typiskt synthljud du är ute efter.. Leads?

Använd mycket unison så låter det 80-tal 😕

Jo, det är lead synthljud jag är ute efter. Jag vill inte veta hur man programerar det, utan från vilken synth orginalet kom från.

Link to comment
Dela på andra sajter

ett lead ljud är väl inga problem att fixa?

Vad har du för synth nu?

Ljuden från 80-talet kommer nog inte enbart från en och samma synth.. Om du hade ett ljudexempel vore det lättare..

Sen var det väl vissa synthar som var mer populära under 80-talet men vilka vet jag dock inte..

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

förmodligen Roland Jx 8-p eller Juno eller Superjupiter eller MKS-50 etc etc,rätt vanliga poppisljud på den tiden,sedan fanns ju även Korg DW-8000/Korg M1 0sv + ett gäng "gamla" hederliga Jupiter 8/Korg Trident/Polymoog/Oberheim OB-8/Prophet 5 osv, men de förstnämda kan man anse som nymodighet i mitten på 80-talet och framåt!

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

abnormalbrain (oregistrerad)
förmodligen Roland Jx 8-p eller Juno eller Superjupiter eller MKS-50 etc etc,rätt vanliga poppisljud på den tiden,sedan fanns ju även Korg DW-8000/Korg M1 0sv + ett gäng "gamla" hederliga Jupiter 8/Korg Trident/Polymoog/Oberheim OB-8/Prophet 5 osv, men de förstnämda kan man anse som nymodighet i mitten på 80-talet och framåt!

😳

Schysst svar! Det var lite det jag var ute efter. Ett gäng förslag på synthar som var poppis på den tiden inom pop-musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...