Jump to content
Annons

Helpless. Min demolåt


Recommended Posts

LÅTNAMN: Helpless

ARTIST/GRUPP: Vidar Frostad

GENRE: Metall

LÅTLÄNGD: 6:15

KOMPOSITÖR: Vidar Frostad

PRODUCENT: Vidar Frostad

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,73 MB

STATUS: Ferdig Demo

Denne låten skrev jeg, spilte inn og mixet i løpet av en dag i 2005. Det er en ganske tung og dyster låt i metall-sjangeren. Litt blanding av Type 0 negative og My dying bride. Hadde vært fint med litt tilbakemeldinger både på selve låten og på innspillingen.

Den er spilt inn på Cubase SX. Lydkort er M-Audio Delta 1010LT. Outboard mixer: Alto L-16. Trommer er programert i MIDI i Cubase. Plugin for trommelyd er Groove Agent. Orgel-plugin er NI B4. Bassen er en Ibanez TR spilt inn via Behringer gitar V-amp. Gitarlyd: Spilt inn med en VOX Valvetronix AD120VT med UK 80's amp-simulering. Mikrofon Røde NT2000. Rytmegitar spilt inn med to spor, panorert hardt høyre-venstre. Leadgitar er spilt inn på samme måte, men med en annen gain og EQ innstilling på forsterkeren. Delay og reverb på leadgitar kommer fra forsterkeren. Vokal: Mikrofon Røde NT2000. Alle effekter på vokal er fra Cubase sine standard plugins.

Vidar

Helpless.mp3

Redigerat av Guitarslinger
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag antar att du mest är ute efter synpunkter på mixning och inspelning.

hihaten är väldigt hög och virveln är lite för låg tycker jag.

orgeln skulle jag sänka med, bättre för låg än för hög. den är så bred i frekvensområdet så den tar upp väldigt mycket plats

Link to comment
Dela på andra sajter

Er tildels enig med deg i enkelte av punktene. Hihaten er høy, men jeg liker den sånn i metall... Hehe.. Virvelen skulle nok vært høyere ja, men slet veldig med å få det til. Måtte stille nivået i Groove Agent. Ble enten for høyt eller for lavt. Valgte for lavt da. Orgelet tar mye plass ja, det er derfor jeg ikke spiller orgel i verset og under gitarsoloen. Takk for kommentaren 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...