Jump to content
Annons

STORA Solo tråden


Tilly

Recommended Posts

Tänkte vi kunde leka lite 🙂

Efter som alla här av oss har ett eller flera huvudinstrument så skulle det vara kul om vi spelade lite för varandra/eller har en liten tävling.. Man får enbart improvisera (heter det så?) man får inte editera eller nånting!

hur ska jag förklara..

Säg att ditt huvudinstrument är gitarr, spela ett gitarrsolo, recorda in, editera inte, och släng upp så vi alla kan lyssna!

Är ditt huvudinstrument piano/synth spela in live, utan att använda midi, utan att editera, släng upp så vi kan lyssna!

samma sak gäller självklart för andra instrument! trummor, flöjt, bas, fiol.. Om du kan spela flera instrument släng upp ett solo på dom också! 😄

Sen har jag själv en lite önskan: Efter som jag inte kan spela gitarr, men älskar soundet, kan inte nån som kan spela gitarr slänga upp ett riktigt jävla fett solo, tungt som fan! mkt dist! AAAah och snabbt! Älskar det!!

kom igen, visa vad ni går för!

(jag själv slänger upp ett piano/synth solo när jag fått internet hemma om 1 vecka nu)

Det kan alltså vara vilket instrument som helst! Spelar ni på kastruller, släng upp det! Spelar ni bongotrummor, släng upp det också!

Vi kanske kan hjälpa varandra i framtiden! Jag kanske behöver ett par feta bongorythmer i mina låt, och vet att Linus var en jävel på detta! 😆

Ja nä men ni förstår hur jag menar!

Vem är först ut?

Edit: självklart får ni använda effekter! Delay, reverb, dist, ja alla effekter som finns.. Men det som ni redorda in får ni inte editera!

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jaa!

Det är det som är så roligt 🙂

du får spela så många instrument som du vill oavsett om du är grymt duktig på dom eller inte 🙂

Tack 🙂

då ska jag genast värma upp fötterna och spela in ett trummsolo med dubbla baskaggar 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

tanken är väl att bara solot ska höras!

Men klart, vill du göra på ett annat sätt så självklart får du göra det 😛

Tänkte bara att det är jävulskt mycket enklare att få ett solo att låta bra om man har ackordstoner att följa.

Ett digeridoo-solo kommer nog upp 

Oooh.. det skulle jag kunna göra oxå trots att jag inte rört brölpåken det senaste året!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Nja det är väl mer om någon spelar in med synth och editerar allt via MIDI tex så alla folk tror att han spelat in live fast editerat via midi..

Det finns väl vissa saker man kan använda för att editera in sin gitarrslinga också..

Men det är ej tillåtet 🙂

utan spelar man fel/falskt så ska det även vara med! 😛

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Nja det är väl mer om någon spelar in med synth och editerar allt via MIDI tex så alla folk tror att han spelat in live fast editerat via midi..

Det finns väl vissa saker man kan använda för att editera in sin gitarrslinga också..

Men det är ej tillåtet 🙂

utan spelar fan fel/falskt så ska det även vara med! 😛

okej 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

tanken är väl att bara solot ska höras!

Men klart, vill du göra på ett annat sätt så självklart får du göra det 😉

Tänkte bara att det är jävulskt mycket enklare att få ett solo att låta bra om man har ackordstoner att följa.

Ett digeridoo-solo kommer nog upp 

Oooh.. det skulle jag kunna göra oxå trots att jag inte rört brölpåken det senaste året!

Hehe.. jag gjorde ett tutande igår efter en lång tids uppehåll...

ja skulle vilja ha en med smalare luftgång... mer avslappnad cirkelandning då. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag borde få tid nån gång i helgen till detta.. hoppas jag!

Förresten, passar inte denna tråd in bättre under "demoinspelningar"? Där finns ju redan en gitarrsolo tråd.

Redigerat av Järven
Link to comment
Dela på andra sajter

asså finns det?

fan vad jag missar allt.. Kanske kan slå ihop trådarna då och inte bara ha en gitarrsolo tråd utan alla instrument 🙂

Jag slänger upp något när jag får bredband hemma.. Borde nog komma nästa vecka!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag slänger upp nått fett så fort jag kommer hem från semestern 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...