Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej jag har laddat ned nÄgra ljudfiler som heter .ape och som har en sÄndÀr "okÀnd filsymbol". GÄr det bara i mac eller finns det ett brÀnnarprogram som brÀnner dem i pc ocksÄ?

Annons
Postat (redigerat)

.ape antyder att det Àr filer i ljudformatet monkeys audio som du laddat ned. Om det stÀmmer behöver du en konverterare (för att omvandla filerna till nÄgot mer bekvÀmt, typ aiff eller wav) eller en spelare som klarar att spela upp det formatet.

Foobar Àr en spelare som klarar monkeys audio

dB Poweramp Àr en konverterare (till pc) som klarar att konvertera till wav, iaff, mp3...

Edit: ingenjörn hann före...

Redigerat av joachime
Postat
.ape antyder att det Àr filer i ljudformatet monkeys audio som du laddat ned. Om det stÀmmer behöver du en konverterare (för att omvandla filerna till nÄgot mer bekvÀmt, typ aiff eller wav) eller en spelare som klarar att spela upp det formatet.

dB Poweramp Àr en konverterare (till pc) som klarar att konvertera till wav, iaff, mp3...

Edit: ingenjörn hann före...

🙂

TyvÀrr fixar inte senaste Foobar2000 version 0.9 filformatet ape som standard, men kan kompletteras med en komponent. Enklast Àr nog ÀndÄ att ta hem Monkeys Audio och avkoda filerna till wave och dÀrefter brÀnna.

Om man Àr pÄ lekhumör och vill göra det enkelt framöver, gÄr det Àven att komplettera det programmet med en gratisplugg som gör att det bara Àr att slÀppa ape-filer i listan pÄ ljudfiler som ska utgöra en ljud-cd: Nero Plugins.

Postat

🙂

TyvÀrr fixar inte senaste Foobar2000 version 0.9 filformatet ape som standard, men kan kompletteras med en komponent.

Ja, ta Ă„t dig! Tack för bra tips, bĂ„da programmen anvĂ€nds flitigt hĂ€r! 😄

Postat
Trodde faktiskt först att Fredrika hade laddat ner en lĂ„t av dig, Joachim, nĂ€r jag lĂ€ste rubriken 🙂

Ujuj! 😄

Postat

😛 Tack alla ni snĂ€lla för svar. Jag hĂ€nger inte riktgit med i svĂ€ngarna pĂ„ alla interna skĂ€mt men jag ska försöka med att bĂ„de köra den dĂ€r Monkeybusiness och Neroplugginnen. Fast mitt Nero Ă€r en sĂ„ndĂ€r basversion som följde med gratis med brĂ€nnaren sĂ„ den kanske inte haterar extra pluginner-----fĂ„r vĂ€l se...Om det bara blir apa av allt kanske jag stör er igen.

Hejsvejs och tack!!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.