Fillekille (oregistrerad) Postat 19 juni 2006 Postat 19 juni 2006 Tja igen jag har Cubase SX 3 och jag hittar inget loop biblotek. har dom tagit bort det eller är det jag som inte hittar? :S Kan någon tala om för mig vart Loopen finns i cubase SX 3??
Fillekille (oregistrerad) Postat 19 juni 2006 Postat 19 juni 2006 (redigerat) men.... hur får man tag i loopar?, tex. vilket paket eller nått sånt.... jag hörde att det hade följt med i många andra, men finns det inte med i det nya SX 3? Redigerat 19 juni 2006 av Fillekille
hackeman Postat 19 juni 2006 Postat 19 juni 2006 😄 (får inte svara "läs manualen", får inte svara så, får inte.... ajabaja... ngghhhhh... 😆 )
Pluffo Postat 19 juni 2006 Postat 19 juni 2006 hackeman sa: 😆 (får inte svara "läs manualen", får inte svara så, får inte.... ajabaja... ngghhhhh... 😆 ) Får man svara "köp programmet" då? 😄
Fredrika Postat 19 juni 2006 Postat 19 juni 2006 hackeman sa: 😄 (får inte svara "läs manualen", får inte svara så, får inte.... ajabaja... ngghhhhh... 😆 ) 😆 Jag skäms lite över att jag skrev det i mitt förrförra inlägg...men det ligger alltid nära tillhands att nämna Cubasemanualen. Har någon egentligen sett en bättre snabbguide till SX?
Pluffo Postat 19 juni 2006 Postat 19 juni 2006 Fredrika sa: ...men det ligger alltid nära tillhands att nämna Cubasemanualen. Har någon egentligen sett en bättre snabbguide till SX? Det skulle väl vara Majkens Cubasehemsida då.
Bebopkeys Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Eller "Datorstudion Cubase SX/SL 3" av Johan Axelsson som jag alltid nämner i dessa situationer.
Itzhak Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Fillekille sa: Tja igen jag har Cubase SX 3 och jag hittar inget loop biblotek. har dom tagit bort det eller är det jag som inte hittar? :S Kan någon tala om för mig vart Loopen finns i cubase SX 3?? cubase har stöd för acid-loopar, och har dessutom begåvats med en del funktioner för att underlätta loophantering.
Majken Postat 20 juni 2006 Postat 20 juni 2006 Loopar följer inte med Cubase, däremot kan du köpa loopbiliotek: http://www.dol.nu/ Cubase stöder wav- och rex-formaten --- Och då stänger vi även denna tråd 🙂 /Majken
Recommended Posts