Kribbe Postat 13 juni 2006 Postat 13 juni 2006 Hej, ska spela in ett blues/rock band i Juli och är i behov av en bättre lokal än vad jag kan erbjuda, eftersom vi tänkte spela in hela eller delar av allt bandet samtidigt! Jag undrar om det är någon som har en lokal, den behöver inte vara utrustad (ok, det får gärna finnas trummor tillgängliga). Lokalen bör vara hyfsat bra ur aukustisk synpunkt och fungera i liveinspelning. Behöver ej vara jättestor men ändå inte jätteliten! Hör gärna av er om ni innehar en sådan lokal som ni kan hyra ut eller känner till nån stans jag kan vända mig! Mvh: Kribbe
rainydays Postat 13 juni 2006 Postat 13 juni 2006 Hör med studieförbunden i din stad (vilken det nu är).
steflund Postat 13 juni 2006 Postat 13 juni 2006 Ja vilken stad bor du i? Kolla runt med alla fritidsgårdar och studieförbund rainydays nämnde. En scen med lite avskärmningar kanske funkar? Eller spela in snustorrt och ta klangen i en bra akustik på ngt konserthus eller så... för för det går ju likabra nattetid att göra å då behöver det inte kosta så mycket.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.