Jump to content
Annons

Reason problem


Wick (oregistrerad)

Recommended Posts

Wick (oregistrerad)

Nu kokar de i mig..fan vad arg ja är..

Har ungefär tio spår på racket nu, och nu när ja ska kopiera en synhtslinga från malstorms synhten..så funkar de inte!! Ja tar "Copy Pattern to track" ser till så att de är rätt spår, kopierar..och INGET händer 🙂 ...

Snälla, kan ngn vänlig själ hjälpa mig???

/Wick

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
"Copy Pattern to track"

...använder du när du kopierar ut takter från Matrix-sequencern eller ReDrum till midi-sequencern.

Inte när du jobbar med Malström eller andra syntar.

Markera klippet i midi-sequencern och tryck Ctrl+C och Ctrl+V. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Wick (oregistrerad)

Tack båda för era svar..hmm ok..men varför går de i början att tex kopiera en malstorm ned till racket men inte senare? Försökte de där med Ctrl, men utan ngt resultat..är de bara ja som är allmänt trög tro?

/Wick

Link to comment
Dela på andra sajter

varför går de i början att tex kopiera en malstorm ned till racket men inte senare?

Kopiera en Malströmsynt? Eller ett kopiera ett midispår med toner till en Malström? Eller vad vill du göra?

Du kan göra oändligt med kopior av syntar och midispår ända tills din dator inte orkar.

Om du börjar med att förklara vad du gör, så kan vi säga var du gör fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wick (oregistrerad)

Det jag menar är att när jag har tagit Copy to Pattern to track, tex Malström eller vad som helst så kommer det inte ned dit det ska... Samma med Redrum och alla dem andra..alltså de funkar inte på ngn att ta "Copy Pattern to track" Detta inträffar alltid efter ett tag, då ja har ett gäng synthar och annat connectat.

vilket resulterar i att jag inte kan jobba vidare, eftersom jag inte kan kopiera ned instrumenten...

Kan inte göra mig tydligare än så..

Redigerat av Wick
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det vara så enkelt att du inte satt ut L- och R-markörerna?

Sätt L och R på varsin sida om takterna där du vill kopiera in din Matrix-pattern.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Jag har nu testat att göra alla möjliga konstiga saker som skulle kunna orsaka det problem du har, men inte fått fram något alls...

Antingen gör du fruktansvärt fel :rolleyes: Eller så är det något väldigt jobbigt fel...

Link to comment
Dela på andra sajter

Wick (oregistrerad)

ja, det lär vara ngt jobbigt fel, för jag fattar fan inte vad som är fel..det går verkligen inte kopiera ned skiten...är måttligt irriterad.. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

när ja ska kopiera en synhtslinga från malstorms synhten

Menar du att du har en Matrix som kontrolerar Malströmen och du vill kopiera slingan från Matrixen till Malström spåret i sequencern? Jag själv har aldrig gjort det innan men provade nyss. Funkar bra för mig. Det ska komma upp en ruta som frågar dig om du vill fortsätta kopiera även om det är inte Matrixens spår du kopierar till. Jag vet att det är inte svar på din fråga men kanske det hjälper andra att förstå vad du är ute efter.

*EDIT* Vilken version kör du? Jag menar kör du 3.0.4? Om inte kan det röra sig om en bugg.

Redigerat av Moke
Link to comment
Dela på andra sajter

Wick (oregistrerad)

Precis de jag menar Moke..Och de sjuka är, om ja då skapar ett nytt project så funkar de hur bra som helst att kopiera..vilket är ett stort problem eftersom om ja har kommit en bit och de händer så är de bara att börja om..

Jag kör version 3.0

Förlåt om ja är lite luddig, kan tyvärr inte de där med att rita..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör version 3.0

.... vilken har massor med buggar och det du upplever kan vara en av dem. Försök att uppgradera till 3.0.4. Då kanske problemet helt enkelt försvinner.

Link to comment
Dela på andra sajter

åfan..hur uppgraderar ja? kostar de ngt extra då?

Nej då. Uppdateringen är gratis och kan laddas hem från propellerheads.se

Edit: där var jag _alldeles_ för långsam.

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Precis de jag menar Moke..Och de sjuka är, om ja då skapar ett nytt project så funkar de hur bra som helst att kopiera..vilket är ett stort problem eftersom om ja har kommit en bit och de händer så är de bara att börja om..

Jag kör version 3.0

Förlåt om ja är lite luddig, kan tyvärr inte de där med att rita..

Men att börja om känns väl lite onödigt? Är det inte lättare att bara knåpa in din Matrix-pattern i sequencern?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...