Jump to content
Annons

Användning av Ableton Live live


iHz

Recommended Posts

Tjena. Är verkligen sugen på att införskaffa Live. Har surfat runt på Abletons hemsida,

sett alla filmer dom lagt upp där, och nu är jag verkligen sugen! 😱

Syftet med mitt Live-inköp kommer i så fall vara att spela musik live.

Är det någon som har erfarenhet av att mixa i Live live?

Nån som vill dela med sig av upplevelser med detta fantastiska program? 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Av alla program jag testat så är det det absolut bästa, även om jag hittills bara giggat en gång med det och inte dykt ned i alla funktioner. Jag skulle däremot rekommendera att man införskaffar en bra hårdvarukontroller så man kommer åt alla inställningar på ett smidigt sätt. Det är rätt pilligt att använda tangentbord/mus på scen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad jag vet så finns det en keymapping-funktion, som gör att man kan styra valfria funktioner med tangentbordet,

men det kanske mest är en nödlösning, då det inte finns några rattar eller reglar på de flesta tangentborden.

Någon som kan rekommendera en billig, bra controller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad jag vet så finns det en keymapping-funktion, som gör att man kan styra valfria funktioner med tangentbordet,

men det kanske mest är en nödlösning, då det inte finns några rattar eller reglar på de flesta tangentborden.

Någon som kan rekommendera en billig, bra controller?

Nu vet jag inte om du vill att det ska se ut på något speciellt sätt men jag hade nog satsat på något litet 2-oktavigt midi-keyboard. Då kan du dels använda alla tangenter för att trigga samplingar ( med färgglad tejp och en duglig markeringspenna så blir det dessutom lätt att hålla reda på vad som är vad ) och rattarna för att ändra volymen på spåren och göra ostiga filtersvep.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

aha! tack så mycket för tipset! har aldrig tänkt på det faktiskt! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...