Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja! 😄

Ska köpa ny gitarr och vänder mig till er lite 😄

Ska välja mellan en RG320 FMTL - Och en - RG350 EXBK (ganska okänd va?)

Det som skiljer är (fattar inte riktigt):

>>> Att RG350 har en mer mic (bryr mig inte, använder endå bara stallmicen)

>>> (nu till det jag inte fattar) RG320 har "Pearl Dot inlay" medans RG350 har "Sharktooth Inlay", vad är nu detta?

Tack och hoppas att ni kan läsa...

Ps, RG350 är snyggare!

RG350EXBK-dfdc8ce6d29444060ed103971664bd39.jpg

Än RG320!

Ibanez-RG-320FM-TL-El-Gitar.jpg

/Jonson... 😉

Annons
captain nemo (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Kolla greppbrädans bandmarkeringar, så förstår du skillnaden mellan sharktooth och dot.

Och vad gäller den mittersta micken, så möjliggör den troligen äggljud, vilket är omistligt om man spelar gitarrpop typ Dire Straits. Du får då ett lite ihåligt och mycket vackert ljud.

Men spelar man metal eller liknande så spelar det väl ingen roll vilken gitarr man har - bara den ser rätt ut?!?

Den blå gitarren är snyggast.

//nemo

Redigerat av captain nemo
Postat
Kolla greppbrädans bandmarkeringar, så förstår du skillnaden mellan sharktooth och dot.

Och vad gäller den mittersta micken, så möjliggör den troligen äggljud, vilket är omistligt om man spelar gitarrpop typ Dire Straits. Du får då ett lite ihåligt och mycket vackert ljud.

Men spelar man metal eller liknande så spelar det väl ingen roll vilken gitarr man har - bara den ser rätt ut?!?

Den blå gitarren är snyggast.

//nemo

OK! Jo, jag vet jag har en annan gitarr nu med mid mic, så jag vet hur det låter, funkar bra i endel låtar som behöver lite clean.

Jag lirar hårdrock så det blir nog RG350:n, rätt utseende för hårdrock 😳 , smaksak!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.