Jump to content
Annons

Slayer: Nya skivomslaget online


Christofer

Recommended Posts

Nytt

Plattan har fått namnet "Christ Illusion"

"Christ Illusion" deals with familiar Slayer themes — god, religion, hate, and war. Songtitles set to appear on the CD include:

01. Flesh Storm

02. Catalyst

03. Eyes of the Insane

04. Jihad

05. Skeleton Christ

06. Consfearacy

07. Black Serenade

08. Catatonic

09. Cult

10. Supremist

--------------------------------------------------------------------------------------------

Warner Music Germany har HÄR lagt upp vad som sägs vara omslaget till SLAYERs nya ännu obetitlade skiva som släpps 25 juli via American Recordings/Warner Bros. Records. Den ännu ej konfirmerade låtlistan:

(fel ordning)

01. Cult

02. Consfearacy

03. Flesh Storm

04. Jihad

05. Eyes of the Insane

06. Black Serenade

07. Supremist

08. Skeleton Christ

09. Catatonic

10. Final Six

11. Catalyst

Ett fragment från öppningslåten "Cult" kan höras HÄR.

Redigerat av Christofer
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 77
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

bra att du är såpass observant steflund (flunkpung), vem du nu är, klart man behöver hjälp med sådan bakgrund som jag, du skulle bara veta...bjuder på det så här i mitt näst sista inlägg innan veteranstatus-vad nu det är värt... 🙂 fram för konsten och mångfalden! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att se att det även bland ungdomen idag finns folk som vill förbätra världen och sprida upplyftande och positiva vibrationer...

...eller nåt

Ärligt, ingen kan väl tycka att det där är tufft?  😆

Vad menar du med ungdomen? 🙂

Slayer har överlet bra mycket längre en de flästa masspruducerade popp-artisterna gort. 😆

Jadu.. det var väl nån sorts ironi.. Jag tycker gentligen inte om ironi, som ju har blivit den moderna tidens officiella retorikmetod, eftersom det alltid är någon som inte hänger med. I mitt fall (jag uttrycker mig väl klumpigt) leder det oftast till att många missförstår.

Jo, jag är väl medveten om att Tom Araya och jag är i stort sett jämngamla, väl över 40 alltså. Och det gör ju att det blir pinsamt på många plan. Inte minst för de unga människor som går på evil-hypen från ett gäng gubbar som bara är desperat rädda för att bli bortglömda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Det är tillbaka till rötterna för Slayer, verkar det som. Problemet är väl att chockverkan inte är särskilt stor idag jämfört med för 20 år sen. Är det ett brinnande Vita Huset jag ser till vänster?

De påminner ju om de, och aldeles till höger om gubben så kanske de är Pentagon som ryker 🙂

Kanske de men dom kan fortfarande förarga folk 😆

Enligt World Entertainment News Network har SLAYER dragit igång en vild diskussion med sin nya sång ”Jihad”, vilken handlar om händelserna runt 9/11, men sett från terroristernas synvinkel. Bandet var trötta på andra amerikanska bands perspektiv på attackerna 2001, så de skrev sin egen version.

Gitarristen/sångskrivaren Jeff Hannemann har förargat många 9/11 offers familjer med sången, vilken kommer att vara med på bandets nästa album.

Gitarristen Kerry King säger: ”I Amerika har vartenda band skrivit sin egen 9/11sång. Och det är därför jag inte vill vara en del av det, men detta är riktigt tufft. Detta har en slags ”Angel of Death”-känsla, för den dömer ingen eller säger vad som är rätt eller fel.

Redigerat av Christofer
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, får jag avge min åsikt så tycker jag att det omslaget ser ut som om det skulle vara ritat av en individ som är inlåst på en sluten vårdavdelning, med papper och kritor, för utvärdering, alldeles innan tvångströjan tas på för gott... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är tillbaka till rötterna för Slayer, verkar det som. Problemet är väl att chockverkan inte är särskilt stor idag jämfört med för 20 år sen. Är det ett brinnande Vita Huset jag ser till vänster?

Kanske de men dom kan fortfarande förarga folk 😆

Enligt World Entertainment News Network har SLAYER dragit igång en vild diskussion med sin nya sång ”Jihad”, vilken handlar om händelserna runt 9/11, men sett från terroristernas synvinkel. Bandet var trötta på andra amerikanska bands perspektiv på attackerna 2001, så de skrev sin egen version.

Gitarristen/sångskrivaren Jeff Hannemann har förargat många 9/11 offers familjer med sången, vilken kommer att vara med på bandets nästa album.

Gitarristen Kerry King säger: ”I Amerika har vartenda band skrivit sin egen 9/11sång. Och det är därför jag inte vill vara en del av det, men detta är riktigt tufft. Detta har en slags ”Angel of Death”-känsla, för den dömer ingen eller säger vad som är rätt eller fel.

Ja, ja. De längtar väl tillbaka till rampljuset. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Undra vad budskapet är med Jesus på omslaget?

Link to comment
Dela på andra sajter

bra att du är såpass observant steflund (flunkpung), vem du nu är, klart man behöver hjälp med sådan bakgrund som jag, du skulle bara veta...bjuder på det så här i mitt näst sista inlägg innan veteranstatus-vad nu det är värt... 🙂 fram för konsten och mångfalden! 😎

Florian Le Sage, kanske terapin skulle bestå av fransk massage? Med en knorr av pistage... ngn med musctasch?

Rim är väldigt kul. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

De fanns ju rätt mycke bra låtar på God hates men de var ochså en hel del som saknades.

Lyssna på ett 30 sekunders klipp av Cult med sång 😳  😄  😄

Hela låten: http://www.slayer.net/ 😎

Och ja, they're back!

Vad tycker du då?

Själv kan jag inte sluta lyssna på den 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

bra att du är såpass observant steflund (flunkpung), vem du nu är, klart man behöver hjälp med sådan bakgrund som jag, du skulle bara veta...bjuder på det så här i mitt näst sista inlägg innan veteranstatus-vad nu det är värt... 😄 fram för konsten och mångfalden! 😎

Florian Le Sage, kanske terapin skulle bestå av fransk massage? Med en knorr av pistage... ngn med musctasch?

Rim är väldigt kul. 😄

Jo 🙂

Bry dig inte om honom, han vill bara mucka gräl med folk 😄

jag undrar hur Jihad låter 😎 hoppas den är bra 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]

Bry dig inte om honom, han vill bara mucka gräl med folk :rolleyes:

[...]

Jag har också fått den känslan... fattar dock inte det här med provocera för provocerandets skull.

Har gjort en analys: taktiken verkar gå ut på att provocera folk till den gräns då deras förnuft brister och därmed gå "vinnande" därifrån.

Off Topic: Finns det förresten inte en låt som heter Borderline av Madonna?

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]

Bry dig inte om honom, han vill bara mucka gräl med folk :rolleyes:

[...]

Jag har också fått den känslan... fattar dock inte det här med provocera för provocerandets skull.

Har gjort en analys: taktiken verkar gå ut på att provocera folk till den gräns då deras förnuft brister och därmed gå "vinnande" därifrån.

Off Topic: Finns det förresten inte en låt som heter Borderline av Madonna?

Jag drabbades av de där en gång och vart bannad i 48 timmar. 😳

Lyssnar du på Slayer eller postar du här för skojs skull?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyssnar på Slayer och postar här för skojs skull. Det lilla man hört av inspelningarna bådar ju gott. I princip gillar jag inte det efter Season in the Abyss, men detta låter ju gött... kanske blir handla första Slayerplattan på år.

Lyssnar du på Slayer? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyssnar på Slayer och postar här för skojs skull. Det lilla man hört av inspelningarna bådar ju gott. I princip gillar jag inte det efter Season in the Abyss, men detta låter ju gött... kanske blir handla första Slayerplattan på år.

Lyssnar du på Slayer? :rolleyes:

Gud jaaaa!!!! 😳😉😄 Har du hört nått från God hates?

har du sett dom live?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt inte sett dem live, är inte så mycket på metalkonserter, dessutom tycker jag att det livematerial jag hört inte låter särskilt kul.... men det kanske har ändrat sig?

God Hates har jag inte hört alls faktiskt... är den bra?

Link to comment
Dela på andra sajter

hörrni falsettfjollor och metal-offer-nu får ni väl kamma er lite va---att puberteten är evig/kronisk för såna som ni är ingen nyhet precis, men jag vill inte mucka med folk för sakens skull som du tror, fan jag har ju vart schysst och tipsat dig om bra Zappa-låtar Kris-toffel (oj jag kan inte stava så bra) så det dälinga fål du ta tebaks...

🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

God Hates Us All har en handfull bra låtar, men en del tråk också. Min favoritskiva är tråkigt nog Reign in Blood, sen har det typ gått neråt.

Cult låter inte överdrivet intressant, men det är skönt att Lombardo är tillbaka!

Nja du har nog rätt när de gäller Cult men endå,

jag håller med om Lombardo. 🙁

Villka låtar gillar du?

steflund: De är som surikat säger att de finns nåra bra låtar och nåra mindre bra låtar men jag tycker att den är rätt bra 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

hörrni falsettfjollor och metal-offer-nu får ni väl kamma er lite va---att puberteten är evig/kronisk för såna som ni är ingen nyhet precis, men jag vill inte mucka med folk för sakens skull som du tror, fan jag har ju vart schysst och tipsat dig om bra Zappa-låtar Kris-toffel (oj jag kan inte stava så bra) så det dälinga fål du ta tebaks...

🙁

Oj, nu ska jag genast kamma mig och försöka hjärntvätta mig så jag förstår god musik.

Det där med puberteten verkar även denna gång gälla herr Flori-fån... sådana där ordlekar höll jag på med också då jag var ung.

Såg att du tilltalade Christoffer och inte mig, men jag fattar inte vad du håller på med... skulle jag träffa ngn som tilltalar folk så respektlöst i verkliga livet så skulle jag nog tvivla på dennes mentala hälsa, göra ned och föringa andras intressen... storslaget och moget.

EDIT: Hoppas du sitter och är ironisk och håller på med ett psykologiskt spel... men jag fattar det inte och blir förbannad.

Redigerat av steflund
Link to comment
Dela på andra sajter

God Hates Us All har en handfull bra låtar, men en del tråk också. Min favoritskiva är tråkigt nog Reign in Blood, sen har det typ gått neråt.

Cult låter inte överdrivet intressant, men det är skönt att Lombardo är tillbaka!

Nja du har nog rätt när de gäller Cult men endå,

jag håller med om Lombardo. 🙁

Villka låtar gillar du?

steflund: De är som surikat säger att de finns nåra bra låtar och nåra mindre bra låtar men jag tycker att den är rätt bra 😳

Jo, men tar du Seasons in the Abyss eller Reign in Blood så är allt helt strålande, då musiken brister så tar energin vid, nu är inte riktigt energin där på samma sätt tycker jag.

Men jag hyser gott hopp om nya plattan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...