Tiwanacu Postat 30 maj 2006 Dela Postat 30 maj 2006 Tja jag har precis inskaffat lite saker och har lite problem med inkoppling Jag har en C010B kondensatormikrofon som är kopplad till en PreAmp ifrån preampen sladd till Datorns ljud kort. Iaffären sa dem till mig att koppla till Line-IN.. Jag hör mig själv klart å tydligt i hörlurarna men när jag skall spela in kommer det inget. Om jag kopplar till Mikrofon uttaget speals det in men låter helt kasst, skräpigt typ. Vad gör jag för fel? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kaffe Postat 30 maj 2006 Dela Postat 30 maj 2006 Fantommatning? Men då borde du inte höra dig i lurarna kanske. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tiwanacu Postat 30 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 30 maj 2006 Fantommatningen är på.. Men jag testade i mikrofoningången en gång till å drog ner "Gain" och "drive" knapparna på noll och nu låter det mycket bättre.. Men varför spelas det inte in på Line-IN ?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 30 maj 2006 Dela Postat 30 maj 2006 Har du valt rätt ingång (Line in) i inspelningsprogrammet? Det kanske är mick-ingången som är förvald? Det är ju Line in du ska köra på för att slippa den kvalitetsförsämring som ljudkortets egna mikrofonförstärkning ger (även om det blir bättre när du drar ner nivåerna på den). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tiwanacu Postat 30 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 30 maj 2006 android: SKall kolla upp detta snarast.. skall iväg på match nu dock återkommer ikväll.. tack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tiwanacu Postat 30 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 30 maj 2006 Hey android jag sitter inne i Cubase.. var hittar jag inställningarna till Line-In osv ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dancedancedance Postat 30 maj 2006 Dela Postat 30 maj 2006 först kollar du på vst devices (kan va vst patchbay, är osäker). där ser du så att cubase har hittat ljudkortetsingångar. sen trycker du F4. där får du upp grupper. tryck på input och kolla om line in finns med. om inte lägg till den. gå sen till kanalen du vill spela in på. ändra input. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tiwanacu Postat 2 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 2 juni 2006 Jag har kollat upp å den verkar ha hittat mitt ljudkort iaf.. sen på F4 hittar jag ingen Line-in..... å jag har absolut ingen aning om hur jag "lägger till en" Jag är kraftig Nybörjare i Cubase så lite mer utförligt om hur man väl går till väga hade uppskattats som guld. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tiwanacu Postat 22 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 22 juni 2006 hur ändrar jag input på kanalerna i cubase !? Min står på Stereo-In vill ha till Line-In ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoBERT Postat 22 juni 2006 Dela Postat 22 juni 2006 allt står väldigt smidigt i manualen. 😳 Bara å läsa 🙂 Har inte min manual framför mig så jag kan itne säga vilken sida bara... Vilken version har du? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tiwanacu Postat 9 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 9 juli 2006 har tittat massvis i manualen men hittar det ej... har SX3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 9 juli 2006 Dela Postat 9 juli 2006 allt står väldigt smidigt i manualen. 😳 Bara å läsa 😮 Har inte min manual framför mig så jag kan itne säga vilken sida bara... Ständigt denna häxjakt på nedladdare... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 Jag har gett upp i häxjakten...först var jag med förbannad men kom på att det tog tid o energi från min kreativitet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 10 juli 2006 Dela Postat 10 juli 2006 hur ändrar jag input på kanalerna i cubase !?Min står på Stereo-In vill ha till Line-In ? Jag tror du ska använda något som heter asio4all, ett program (sök efter det på forumet) eller ställa in i dators ljudkorts inställningar, ingången kan vara mutad. Men jag har inte så bra koll vad som gäller med standardljudkort. För allt verkar rätt i cubase. Och om du fortsätter att göra musik i gillar cubase. KÖP DET! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tiwanacu Postat 14 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 14 juli 2006 hur ändrar jag input på kanalerna i cubase !?Min står på Stereo-In vill ha till Line-In ? Jag tror du ska använda något som heter asio4all, ett program (sök efter det på forumet) eller ställa in i dators ljudkorts inställningar, ingången kan vara mutad. Men jag har inte så bra koll vad som gäller med standardljudkort. För allt verkar rätt i cubase. Och om du fortsätter att göra musik i gillar cubase. KÖP DET! Har redan gjort alla ljudkorts inställningar. line in är inte mute'ad.. skulle denna driver helt plötsligt kicka igång min mikrofon ? på kanalen jag väljer "input på.. finns bara "stereo-in" som sagt är det INGEN som spelar in röster med Line-In i cubase !? någon måste ju veta.. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berch Postat 14 juli 2006 Dela Postat 14 juli 2006 Har du kollat kollat i ljudkortets programvara så att du har "line in" där också? Vet inte om det är ditt problem men skadar inte att fråga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
augustblom Postat 19 juli 2006 Dela Postat 19 juli 2006 Kanske detta hjälper: detta görs inte inne i Cubase utan i Windowsmiljön: 1..Dubbelklicka på högtalaren längst ned i aktivitetsfältet (tror jag att det heter) Då kommer datorns volymkontroll upp 2.. Klicka på "Alternativ",välj "egenskaper" 3.. markera "inspelning" 4.. kolla om "line in" (linjeingång) är förbockat.... ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tiwanacu Postat 28 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 28 juli 2006 Kanske detta hjälper:detta görs inte inne i Cubase utan i Windowsmiljön: 1..Dubbelklicka på högtalaren längst ned i aktivitetsfältet (tror jag att det heter) Då kommer datorns volymkontroll upp 2.. Klicka på "Alternativ",välj "egenskaper" 3.. markera "inspelning" 4.. kolla om "line in" (linjeingång) är förbockat.... ? som jag sa innan "Har redan gjort alla ljudkorts inställningar. line in är inte mute'ad.. " så ja, har gjort det ni bägge föreslog.. tack Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellhoff Postat 1 augusti 2006 Dela Postat 1 augusti 2006 Tiwanacu: Om du hör när du spelar in via mikrofoningången är INTE line-in förbockad i Windows. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JimmyN Postat 2 augusti 2006 Dela Postat 2 augusti 2006 Tryckt F4. Tryck Add Bus och adda en mono kanal. Då kommer det en till rad i fönstret. Se till att ditt ljudkort är valt i Audio Device-delen och att Line-in är valt i Device Port delen. Känns som det är det som är problemet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.