Jump to content
Annons

Problem med Wavelab


The Edge

Recommended Posts

Tja!

Har Wavelab och brukar använda det för dom sista finjusteringarna på mina låtar. Men helt plötslig funkar inte detta. När man lägger på effekter låter det bra i wavelab men när man mixar ner hörs dom inte..Vad kan detta bero på?

Redigerat av The Edge
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har upplevt samma problem! men bara då jag försökte mixa ner till MP3.. Så jag mixade ner till wave i stället.. Felet berodde på at jag installerat ny MP3 mjukvara i datorn helt enkelt.. I Windows så delar alla applikationer på codecs och om du vill lösa problemet så är det enklast att installera om Wavelab i samma bibliotek som förut.. Då slipper du installera om pluggar etc..

Men som sagt.. Att mixa ner till wave går väl fortfarande utmärkt va? I så fall gör det.. Och konvertera till MP3 i efterhand med t.ex Foobar2000 och lame (winlame) för så gör jag och är nöjd. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja om det hörs.. men inte ändringarna då har han minnsan glömt rendera... Men han skrev ju som om han vanemässigt brukade använda Wavlab för dom sista finjusteringarna.. Och då kan han väl inte en så simpel sak som att rendera heller 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hegoblad: Nej, det funkar faktiskt inte ens i wave-läge...

Jag har inte hört talas om rendering. Vad är det? Det enda jag hittills har gjort är:

1 Öppna en wave-låt i wavelab.

2 Lägga på dom effekterna jag vill ha på mastern

3 Till sist, tar jag "save as" och väljer wave

Gör jag nåt fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, när du justerat effekterna och är färdig. Då måste du rendera ut filen med effekterna på.

Klicka på knappen Render (eller Apply som den hette förr) i Master Section.

Då kan du välja att rendera ut direkt till en ny wav-fil, eller att applicera effekterna på originalfilen. Sen kan du spara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jösses 🙁 .. Luktar piratkopia här.. Hmm.. Näe... Hoppas inte det.. 🙂

Då blir det en massa snack igen..

Men man kan ju fundera.. Hur kan man lägga ut 7000 spänn på ett program och missa att man ska rendera??? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som om tråden bytte riktning helt plötsligt...

Jaja, problemet är löst så tråden kan få dö en långsam död 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som om tråden bytte riktning helt plötsligt...

Jaja, problemet är löst så tråden kan få dö en långsam död :rolleyes:

Ja :rolleyes:

Tack så mycket..tror jag förstått nu, ska testa nån dag

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
nån som har en bra wav fil som folk applåderar? Jag behöver det...

jag har det på en gammal skiva!!

vi satt med engammal version av cubasis vst somjag fickav musikläraren ett soundblaster live! och en sketen dynamiskmick o spelade in 8spår med applåder o hurra-rop!!!

fan det vartider det, hade man inga problem med samplingsfrekvenser, mickval eller preampar..det var rakt in och skit ut...!! 😉🙂

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...