Jump to content
Annons

Recommended Posts

RayBlake (oregistrerad)
Postat

Tja! Jag har pillrat lite med Studio FL ett tag men har hittills inte lyckats hitta funktionen där man kan lägga takter och toner exakt i takt, det mest logiska skulle väl vara att om man höll in SHift eller något så hoppade grejerna taktvis istället för helt fritt men jag fattar inte hur man gör?

Annons
Postat
Tja! Jag har pillrat lite med Studio FL ett tag men har hittills inte lyckats hitta funktionen där man kan lägga takter och toner exakt i takt, det mest logiska skulle väl vara att om man höll in SHift eller något så hoppade grejerna taktvis istället för helt fritt men jag fattar inte hur man gör?

Leta efter en funktion som heter quantize

Postat

Om du nu har startat upp fl studio för första gången så är på playlisten alla klossar man lägger upp helt flyttbara utan att dom snappar fast i rutnätet.

Om du väljer istället för (none) på Snap fältet till Line så märker du att det fastnar i takt istället.

Postat
Om du nu har startat upp fl studio för första gången så är på playlisten alla klossar man lägger upp helt flyttbara utan att dom snappar fast i rutnätet.

Om du väljer istället för (none) på Snap fältet till Line så märker du att det fastnar i takt istället.

I tidigare verationer än 4:an så är funktionen påkopplad från början.. 😲

RayBlake (oregistrerad)
Postat

Aha tack så mycket för svar, ska prova på en gång! 😆

RayBlake (oregistrerad)
Postat

När jag ändå är på gång skulle jag vilja fråga hur det funkar det här med "Automotion" typ om man vill göra en filtersvepning, hur gör man då?

Postat
När jag ändå är på gång skulle jag vilja fråga hur det funkar det här med "Automotion" typ om man vill göra en filtersvepning, hur gör man då?

Antingen så är det bara att trycka på record knappen och play sen är det bara att röra på ratten du vill ha en automation på eller så högerklickar du på knappen och väljer"create automation clip", därefter klickar du en gång i nedre delen av playlisten för att lägga till en automation bit.. 😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.