Jump to content
Annons

"Aukustikmaterial" skitbilligt!


adama

Recommended Posts

tjena. jag fixade en hemmastudio med bandet ett tag sen. Guess what? Basistens farsa beställde ett pack med 200 "akustikplattor" 15x15 cm från en fatleverarare för 300 spänn. Materialet de använder för att skydda faten vid leverering funkar kanon som aukustikmaterial, kanon till att göra tex. rutiga mönster på väggen med. Kommer åt små ytor osv. Han ringde upp dom och frågade ifall han kunde få en kartong endast med plattorna. Det gick så bra så. Bara ett tips!

nackdel: en cirkel i mitten av plattan har blivit utskuren. Fast den ligger forfarande kvar där. Det syns inte att det är skuret där, bara man inte tar ut cirkeln.

Ciaoo/ adama

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

alltså? är det 300 för allt som ni köpte eller 300/st?

och som ovanstående undrar jag hur tjockt det var och hur tungt etc. hör gärna av dig så köper jag kanske en större mängd..😕

Jonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

300 spänn för 200 plattor. Eftersom det det är vågigt så skulle jag tippa på 3 cm tjockt som tjockast. Det är bara vanliga tallrikar de leverarar. Vet inte vad de hette. Kan ta reda på det. men det var som sagt utskuret en cirkel i varje platta.. Vi gjorde som så att vi satte en tejpbit bakom plattan så att cirkeln aldrig faller ur. Syns knappt. / Adama

Redigerat av adama
Link to comment
Dela på andra sajter

300 spänn för 200 plattor. Eftersom det det är vågigt så skulle jag tippa på 3 cm tjockt som tjockast. Det är bara vanliga tallrikar de leverarar. Vet inte vad de hette. Kan ta reda på det. men det var som sagt utskuret en cirkel i varje platta.. Vi gjorde som så att vi satte en tejpbit bakom plattan så att cirkeln aldrig faller ur. Syns knappt. / Adama

300 pix för 200 plattor?? jisses!!! hur stora är dom?

som ovanstående skriver uppskattas foto..

Jonas

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe, jo suger gör det ju alltid. Men nästa år får jag Musikdata, Ljudteknik, Sång, och singer/songwriter. Jävlar va kul det ska bli förutom Matte B 🙂

tänk även på att matte är bra när man räknar ut akustik o dylikt!

hehe..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...